Telecom News - האטלס הדיגיטלי העברי הראשון

האטלס הדיגיטלי העברי הראשון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> האטלס הדיגיטלי העברי הראשון
האטלס הדיגיטלי העברי הראשון
מאת: חיים חביב, 29.10.13, 21:30אטלס דיגיטלי עברי
 
האוניברסיטה העברית בשיתוף מטח השיקו אטלס ממוחשב בשפה העברית המיועד במיוחד לתלמידי בית הספר היסודי וחטיבת הביניים.
 
הפקת האטלס, שמאפשר גישה נוחה למבחר מפות בנושאים שונים, היא יוזמה משותפת של המרכז לגיאוגרפיה חישובית באוניברסיטה העברית והמרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח). האטלס מתבסס על תשתיות המיפוי של חברת גוגל, והמידע נשמר בבסיס נתונים של מיקרוסופט. הפיתוח ארך למעלה משנה ויעודכן ויורחב באופן שוטף.
 
האטלס הדיגיטלי הותאם לתכנית הלימודים בגיאוגרפיה של תלמידי בית הספר היסודי וחטיבת הביניים, מתאפיין בממשק ידידותי ומתעדכן. האטלס מלווה בפעילויות אינטראקטיביות המאפשרות לתלמידים לתרגל מיומנויות של קריאת מפה באופן מהנה ופשוט.
 
פרופ' דניאל פלזנשטיין, ראש המרכז לגיאוגרפיה חישובית באוניברסיטה העברית: "עולם הספרים עובר בשנים אחרונות לגרסאות דיגיטליות, ולא רצינו להישאר מאחור. המטרה שלנו הייתה להנגיש ידע גיאוגרפי לתלמידים ולציבור הרחב באמצעות ממשק נוח וידידותי למשתמש. כמו כן, אנחנו כל הזמן מוסיפים שכבות חדשות של מידע לאטלס, מה שמשאיר אותו עדכני ורלוונטי. העובדה, שהנתונים הם דיגיטליים, מאפשרת עדכון יחסית מהיר של המפות בהשוואה לפרק הזמן, שהיה נדרש בעבר להכנת מפה מודפסת או הוצאת גרסה חדשה של האטלס".
.
 
איריס שילוני ממטח: "יתרונו של האטלס בכך, שהוא מעודד למידת חקר. המידע העולה מן האטלס ומן הגרפים הרבים המופיעים בו מעורר את התלמידים לשאול שאלות ולחקור תופעות ותהליכים המתרחשים כיום בעולם. האטלס נכנס לשימוש במספר בתי ספר כבר השנה וצפוי להימכר לבתי הספר נוספים במסגרת ילקוט הספרים של מטח".
 
המפות עובדו ועוצבו ע"י צוות הפיתוח של הפרויקט מהמרכז לגיאוגרפיה חישובית: עדי בן נון (ריכוז הפרוייקט), טלי אבירם (תכנות), תמר סופר (קרטוגרפיה), רותי הררי-קרמר (גיאו-אינפורמטיקה)  ודיאן מילר (עיצוב) .
 
למידע נוסף ר':
כניסה לאטלס הדיגיטלי ולפעילויות לבתי הספר היסודיים
כניסה לאטלס הדיגיטלי ולפעילויות חט"ב
 
אטלס



 
 
Bookmark and Share