Telecom News - למחצית מאפליקציות ה"בריאות" באפסטור אין כל קשר לבריאות

למחצית מאפליקציות ה"בריאות" באפסטור אין כל קשר לבריאות

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם לסגנון חיים >> למחצית מאפליקציות ה"בריאות" באפסטור אין כל קשר לבריאות
למחצית מהאפליקציות בקטגוריית ה"בריאות" באפסטור אין כל קשר לבריאות
מאת: מערכת Telecom News, 30,10,13, 18:43אפליקציות בריאות

מכון IMS מצא בסריקת 43,689 אפליקציות ה"בריאות" בחנות אפל, שמחציתן מתוייגות בצורה בלתי הולמת כאפליקציות בריאות, כמו למשל אפליקציה לטיהור אוויר או אפליקציה המאפשרת למשתמש להישמע חולה. יותר מ-50% מאפליקציות הבריאות הורדו פחות מ-500 פעם.

עם מיליארד משתמשי סמארטפונים וטאבלטים ו"רעב" למידע בריאותי, לא מפתיע, שמפתחי אפליקציות רבים רואים לפניהם עולם של הזדמנויות בלתי מוגבל. אולם, הדו"ח Patient Apps for Improved Healthcare from Novelty to Mainstream, שפורסם היום, מסכם את שוק אפליקציות הבריאות בחנות של Apple ומגלה, שאפליקציות בריאות רבות הן למעשה אפליקציות בידור.

נסקרו 43,689 אפליקציות בקטגוריה של "בריאות". מתוכן, ל-20,007 לא היה כלל קשר לבריאות. היו אלה אפליקציות "יופי" (של סלונים לטיפוח אישי), אפליקציות וטרנריות, אפליקציות הקשורות למועדונים, אפליקציות הקשורות לאוניברסיטאות, אפליקציות  המשתמשות בגימיקים (כמו המחשה למשתמש כיצד יראה אם יהיה שמן), אפליקציות שאולי קרובות לבריאות אבל לא ממש ממקדות על בריאות (כמו פריון), אפליקציות של מוצרים למכירה וגם אפליקציות סתמיות עם מטרה סתמית (כמו "לספק דרך יפה לשמור על הביוריטמיקה של הגוף...).

בנוסף, נמצאו 16,275 אפליקציות בריאות עבור הציבור ו-7,407 אפליקציות המיועדות לבעלי המקצוע בתחום הבריאות. נמצא גם, שמרבית המאמצים בפיתוח אפליקציות בקטגוריית הבריאות מתמקדים בפיתוח אפליקציות דיאטה ותרגילי כושר, דבר חשוב כשלעצמו, ולא מכוונים לתחומים חשובים מאד בקטגוריית הבריאות ועבור פלח גדול מאד באוכלוסייה המעורבת מאד בשירותים בתחום הבריאותי: האוכלוסייה מעל גיל 65.

בין ממצאי המחקר:

1) 90% מאפליקציות הבריאות קבלו ציון של 40 מתוך 100 עבור פונקציונליות, בהתבסס על 25 פרמטרים. 10,840 מהאפליקציות שנסקרו יכולות לספק מידע כלשהו, פחות מממחציתן מספקות גם הדרכה כלשהי ורק 20% מתוכן מאפשרות גם הכנסת נתוני משתמש.

2) הורדת אפליקציות בריאות היא מוגבלת. יותר מ-50% מאפליקציות הבריאות הורדו פחות מ-500 פעם. אולם, 5 אפליקציות אחראיות ל-15% מכל ההורדות בקטגוריית הבריאות.

3) מעט מאד אפליקציות עוצבו כדי לעסוק בתחומים הנדרשים ביותר ואצל האוכלוסייה הצורכת הכי הרבה שירותי בריאות: האוכלוסייה מעל גיל 65. אמנם, רק 18% מקבוצת הגיל מעל 65 שנה בארה"ב משתמשת בסמארטפונים לעומת 55% המשתמשים בגילאי 45-54, אך חדירת הסמארטפונים לקבוצות צעירות יותר המורידות אפליקציות עשויה להשפיע, כי יש לאוכלוסייה זו קשרים עם אוכלוסיית הגיל השלישי ורבים נחשבים גם כ"מטפלים" בה.

4) מרבית הרופאים מכירים בפוטנציאל הגלום באפליקציות, אך הם לא ממליצים עליהן כל עוד אין הוכחות מחקריות וקליניות ליעילותן, כל עוד אין הוראות מקצועיות ברורות לשימוש בהן וכל עוד נושא הפרטיות בהן איננו ברור.

5) כדי שאפליקציות תעבורנה מתחום ה"חדשנות" ל"זרם המרכזי" יש לבצע פעולות ב-4 מישורים: הכרה בתפקידן לטובת בריאות הציבור, טיפול בנושא הפרטיות והאבטחה, הערכה מחקרית שלהן ואינטגרציה שלהן עם היבטים אחרים של טיפולי הבריאות.

הגרף להלן מראה את הערכת הפונקציונליות של האפליקציות בקטגוריית הבריאות לפי המשתנים הבאים:  אספקת מידע, הוראות שימוש באפליקציה, אפשרות להכנסת נתונים אישיים, גרפיקה של הנתונים האישיים, אספקת הדרכה, אספקת התראות, אספקת קישורים לגורמים מקצועיים.
 
 
גרף 1


הגרף להלן מראה את כמות האפליקציות לפי תת -נושאים:

 
גרף 2



ראוי לציין, שהמחקר ציין את האפליקציה בחינם MyFitnessPal ואת האפליקציה בתשלום MyNetDiary כאפליקציות המובילות לאורח חיים בריא (דיאטה וכושר).
 



 
 
Bookmark and Share