Telecom News - "מחתרת" ה- WiFi יוצאת לדרך ביוזמה ל"חופש אלחוטי" בתצורת אריג (Mesh)

"מחתרת" ה- WiFi יוצאת לדרך ביוזמה ל"חופש אלחוטי" בתצורת אריג (Mesh)

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> "מחתרת" ה- WiFi יוצאת לדרך ביוזמה ל"חופש אלחוטי" בתצורת אריג (Mesh)
חשיפה: עמותת "אריג", שנולדה במטרה לספק אלטרנטיבה קהילתית ופתוחה לתקשורת מקומית, יצאה לדרך ומאות מצטרפים אליה מידי חודש, כדי ליצור רשת אלטרנטיבית וחופשית לגמרי בישראל. מהפכת ה- WiFi מזנקת שוב "מלמטה" ואיש לא יוכל לעצור אותה. העיקר: לא צריך לשלם לאיש על תקשורת מכל סוג בתוך ישראל. 
מאת: אבי וייס, 31.10.13, 09:30אריג - עמותה חדשה

מהפכת ה- WiFi החדשה (כפי שתיאר זאת היטב רק אמש כאן מנכ"ל גטר-טק), אינה רק נחלת העסקים והארגונים הגדולים. התברר לי, שהיא צומחת "מלמטה" ממש, מיזמים צעירים ונמרצים המאמינים ברעיון "הקוד הפתוח", גם בעולם האלחוט - WiFi. הם לא מוכנים לקבל את השליטה של בזק ברשתות ה- WiFi בבתים ולא מוכנים לקבל את מגבלות משרד התקשורת לגבי WiFi Outdoor (שירות WiFi במרחב הציבורי מחוץ לבתים).

עמותת "אריג"  הנחשפת כאן לראשונה, אחרי שיצאה לדרך עם אתר מרשים וכמות לא מבוטלת של "משוגעים לדבר", שכבר הצטרפו לרשת החופשית החדשה, ופרסו רשת חברתית ציבורית וחופשית שכבר מתפקדת במרכז ודרום תל-אביב (כמפורט במפה). עקרונות הרשת החדשה מבוססים על קוד פתוח בתקשורת בשם OpenWRT, על עקרונות טופולוגיית ה- Mesh באלחוט (אריג בעברית) ועל רוח היוזמה והפיתוח של הקהילה החדשה הזו.

הרשת החדשה תואמת כמעט לכל נתבי ומכשירי ה- WiFi הקיימים בישראל (לאלו שתקועים עם נתבים ישנים מומלץ להחליפם) ותואמת כבר לאנדרואיד (כל הגרסאות הנפוצות) ול- iOS של אפל, כך שניתן להשתמש במכשירים הניידים דוגמת טאבלטים וסמארטפונים (למשל כדי לקיים תקשורת חופשית לגמרי, כולל שיחות VoIP), על הרשת החדשה, בלי לשלם לאיש ובלי להיות תלוי בחברות התקשורת הנייחות והניידות.  

בהחלט מהפכה בתחילת דרכה. מומלץ למשרד התקשורת להקשיב לציבור, למחוללי המהפכה הזו ולהסיר את כל החסמים הרגולטורים על עולם ה- WiFi, שמקבל כעת תאוצה של ממש גם במגזר העסקי וגם במגזר הפרטי. זו מהפכה הצומחת מלמטה תוך "צפצוף ארוך" על כל המוסכמות והמגבלות האנכרוניסטיות על עולם ה- WiFi, שנולדו בישראל (במשרד התקשורת). 
WiFi



 
 
Bookmark and Share