Telecom News - אישה בקליפורניה קבלה דו"ח תנועה בגין נהיגה תוך שימוש בגוגל גלאס

אישה בקליפורניה קבלה דו"ח תנועה בגין נהיגה תוך שימוש בגוגל גלאס

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> אישה בקליפורניה קבלה דו"ח תנועה בגין נהיגה תוך שימוש בגוגל גלאס
אישה בקליפורניה קבלה דו"ח תנועה בגין נהיגה תוך שימוש ב-Google Glass
מאת: מערכת Telecom News, 31.10.13, 09:11

שוטר התנועה נתן את הדו"ח על סמך תקנה האוסרת נהיגה תוך צפייה במסך טלוויזיה או במוניטור.

אתר foxnews  מדווח, שדו"ח תנועה ראשון בגין הרכבת גוגל גלאס על הפנים בעת נהיגה ניתן לאישה בקליפורניה, כפי שניתן לראות להלן:
 
  • דו"ח תנועה על הרכבת גוגל גלאס בנהיגה

האישה Cecilia Abadie, שמגדירה עצמה כגיקית וכחלוצת Google Glass, שאלה בפוסט, שהעלתה לגוגל+, האם זה אכן לא חוקי לנהוג עם הגוגל גלאס או שהשוטר טעה. היא קבלה את הדו"ח על: "Driving with Monitor Visible to Driver".

תקנה מס' 27620 בקליפורניה היא:

a person shall not drive a motor vehicle if a television receiver, a video monitor, or a television or video screen  is visible to the driver while driving the motor vehicle

התקנה נועדה למנוע מהנהג צפייה בתכנים בטאבלטים, בסמארטפונים ובמסכי TV בזמן נהיגה. השוטר קבע תקדים והתייחס למשקפי גוגל כמסך טלוויזיה המותקן בחלק הקדמי של האוטו ופונה לכיוון הנהג והכניס את גוגל גלאס להגדרה הנ"ל. ראוי לציין, שהמסך בגוגל גלאס כבוי אלא אם משתמשים בו. זה נושא, שיש לתת עליו את הדעת, כי חברות נוספות רוצות לייצר "לבוש לעיניים" המחובר לאינטרנט. גוגל הודיעה, שהמשתמשים צריכים לציית לחוקים האוסרים שימוש במכשירים ניידים בזמן הנהיגה ולהשתמש בגוגל גלאס באחריות, כשהבטיחות היא בראש מעיינם.

לא ברור אם המסך היה פתוח או דלוק, (הגברת טוענת שהיה כבוי), והאם הדו"ח אכן ניתן רק עקב היותו של מסך מול עיני הנהגת. בכל מקרה, הגברת תשלם את הדו"ח כי היא גם נהגה במהירות העולה על המותר ובשל כך עצר אותה השוטר מלכתחילה (הבחין בגוגל גלאס רק לאחר מכן).


עדכון 1.11.13: משטרת בריטניה אישרה, (בעקבות המקרה הנ"ל בקליפורניה), שהרכבת  גוגל-גלאס בעת נהיגה היא עבירה עפ"י תקנה 109, ונהג שיתפס יקבל דו"ח.

עדכון 4.12.13: הגב' Abadie טענה בבית המשפט שהיא חפה מפשע כי הרכיבה את משקפי גוגל אך לא הפעילה אותן. משפטה יערך ב-16.1.14.
 
 
גוגל גלאס
קרדיט תמונה: foxnews / Jeremy A. Kaplan



 
 
Bookmark and Share