Telecom News - תובנות מוועידת המנהלים השנתית של המי"ל

תובנות מוועידת המנהלים השנתית של המי"ל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> תובנות מוועידת המנהלים השנתית של המי"ל
תובנות מוועידת המנהלים השנתית של המי"ל
מאת: חיים חביב, 31.10.13, 17:00ועידת המי"ל
 
בעידן המודרני גוברת החשיבות של הפנמת החדשנות בתהליכי החשיבה של הארגון. יותר מאי-פעם חיונית החדשנות להבטחת המשך קיומו ושגשוגו של הארגון, כמעט בכל תחום פעולה. אז איך עושים זאת?
 
מאות מנהלים ובכירים השתתפו השבוע (יום ג', 29.10.12) בוועידת המנהלים השנתית של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) , מחטיבת ההדרכה של מטריקס, שהתקיימה במלון דניאל בהרצליה, והוקדשה לנושא חדשנות בתהליכי חשיבה בארגון. המי"ל פועל מזה שנים לקדם את תרבות הניהול של המנהלים בישראל בדרך של שילוב לימוד עיוני והקניית ידע וכלים פרקטיים מהשטח.
 
ועידת המנהלים השנתית של המי"ל, מהאירועים המרכזיים של קהילת המנהלים בישראל, הציבה השנה בראש סדר היום שלה את נושא קידום החדשנות והיצירתיות בתהליכי החשיבה בארגון. הרצאות הפתיחה השתלבו היטב בהדגשת המסר ומזוויות שונות, לא בהכרח שגרתיות.
 
פתח את הוועידה ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס מכללת הי-טק וחבר הוועדה המייעצת של המי"ל, שדיבר על הצורך של חברות וארגונים להפנים את השינויים הטכנולוגיים והחברתיים המשנים את עולמנו (בהם: טכנולוגיות רשתות חברתיות, חכמת ההמונים, מחשוב ענן ותופעות פוליטיות חברתיות, כמו הכרה במעמדה המתעצם של סין, שילוב בני 50+ במעגל העבודה והפקת ערך מניסיונם). "חובה על הארגונים תאבי החיים, לפעול בהתמדה לשנות את תהליכי החשיבה שלהם במטרה להוביל לחדשנות בפעילותן", סיכם לסר
 
התובנה המעניינת, אולי גם הפשוטה והמובנת מאליה, עלתה בהרצאתה הפותחת, המרתקת והסוחפת, של  אורלי וילנאי, עיתונאית, כלת פרס 'אומץ' ולוחמת חברתית (בתמונה למטה), שדיברה על הכוח לשנות. לדבריה, החדשנות אינה מסתכמת רק בלהמציא דברים מחדש, אלא גם בלקיחת אחריות על הקיים, לשפר אותו, לקדם אותו צעד אחד או שניים נוספים ולהפוך אותו לטוב יותר. בהרצאתה סיפרה וילנאי על פעילותה בנושאים הקשורים למעורבות ואחריות חברתית יחד עם ארגונים ואזרחים, תוך הצגת סיפורים אישיים בהם טיפלה במהלך השנים במסגרת כתבות התחקיר, שערכה ובמסגרת הסרט, שהפיקה עם בן זוגה, גיא מרוז - 'מוסר השילומים'.


 
מעוררת השראה ומרתקת הייתה הרצאתו של  נועם גרשוני, טייס אפאצ'י לשעבר בחיל האוויר, שנפצע קשה בפעולה קרבית בשירותו הצבאי, ובכוח רצון אדיר, כמעט על אנושי, הצליח לשקם את עצמו, ואף הפך לאחרונה לאלוף פאראולימפי (אולימפיאדת הנכים) בטניס במסגרת אולימפיאדת לונדון 2012. הרצאתו, 'סיפורו של אלוף', עסקה בסיפורו האישי מתא הטייס, דרך הפציעה האנושה, השיקום וההתמודדות עם הנכות ועד הזכייה במדליית הזהב האולימפית. בתום הרצאתו המרגשת עמד הקהל על רגליו והריע לו ממושכות.
 
דוברים נוספים במליאת הועידה היו: דר' פרדריק בלסן, איש קריאייטיב ואסטרטגיה, שדיבר על פיצוח אתגרים עסקיים מוכרים באמצעות כלים לחשיבה אחרת. בין היתר, הדגיש את ההכרח בשילוב תחושת השמחה וההנאה לעבודה (Make it Fun), חיסול התירוצים (לא עוד למה לא, אלא כיצד כן מבצעים), מיצוי חכמת ההמון (Crowd sourcing) איפוא הכסף – לא תמיד הכסף, התקציב או ההזדמנות מצויים דווקא במקום הטבעי, ויש ללמוד למצות את ההזדמנות גם בשוליים ו'בזנב הארוך. "אל תתמקדו רק ב- 80% של ה- 80/20 - השקיעו מאמץ גם ב-20% . במקום לבחור בדרך של עשייה מופרזת ושגרתית, העדיפו את ההתחדשות. גם אם היא זעירה, תרומתה בהמשך רבה. ולסיכום – אל תתביישו ללמוד ולהכיר את פתרונות המתחרים שלכם בשוק ואת אופן התמודדותם (לא להעתיק אבל כן ללמוד ולחקות דרכי חשיבה)".

ד"ר ארז מורג, לשעבר בכיר בצוות המחקר של נייקי העולמית ומומחה בינלאומי לחדשנות, הציג (מניסיונו עם עולם הספורט) עקרונות של חשיבה, שאימוצם בארגון עשוי להצליח דווקא בתקופות של שינוי. 

פרופ' יואב יאיר, דיבר על שקיעת החדשנות דרך סקירת התרבות הארגונית של סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א), בעקבות אסון מעבורת החלל קולומביה, ועמד על הצורך בשיתוף כלים, שיסייעו לארגונים להימנע ממצבים של "היעדר חדשנות".  

אלי מזרוח, שותף בכיר בחברת הייעוץ TASC, דיבר על הצרכן החדש לצד התפתחות הטכנולוגיה המחייבת את הארגונים הצריכים להתאים את עצמם לשינויים. 

ד'ר דני חמיאל, פסיכולוג קליני ורפואי בכיר, מנהל היחידה לטיפול קוגניטיבי התנהגות במרכז לברה"ן ע"ש בריל, שרותי בריאות כללית ואוניברסיטת ת"א, שילב בין עולם הפסיכולוגיה לעולם הניהול והציג כיצד פיתוח צמיחה ומסוגלות  אישית עשויים לעודד ולקדם יזמות וחדשנות בארגון.  

קארן טל, לשעבר מנהלת בית הספר ביאליק רוגוזין בת"א, יועצת ארגונית ובעלת מיזם חינוכי המסייע למנהלים בפיתוח יוזמות חינוכיות, ריתקה את הקהל עם סרט על תלמידיה "Strangers No More",  והדגימה כיצד 'השמיים אינם הגבול' כאשר רוצים לממש שינוי אמיתי.
 
סיכום
בעידן המודרני, הפנמת החדשנות בתהליכי החשיבה של הארגון חשובה היום יותר מאי-פעם להבטחת המשך קיומו ושגשוגו, בכל תחום פעולה. החכמה היא להכיר את התמורות בעולם העסקים הדינמי העוטף, להיפתח אליו ולהשתדל להיות מעט יותר יצירתיים, סקרנים ושמחים בעבודתנו.
 



 
 
Bookmark and Share