Telecom News - ארבע חשיפות מעולם התקשורת בקצרה

ארבע חשיפות מעולם התקשורת בקצרה

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> ארבע חשיפות מעולם התקשורת בקצרה
MVNO חדש-ישן נולד, צרות בצרורות ל- MVNE, לימודי אנגלית לשר התקשורת (הקודם), ומה קרה למערכת החדשה לבדיקת הנכנסים לישראל אחרי ביקורת הגבולות?
מאת: אבי וייס, 31.10.13, 21:00MVNO

צרור חשיפות וידיעות בקצרה מעולם התקשורת:

א. MVNO חדש עומד להיוולד מחיבור של שניים.
נודע לנו, שחברת הלו-015 (בבעלות החדשה של רמי לוי [שמחזיק ב- MVNO נפרד תחת שמו], ביחד עם משה מאיר - NGN), מתכוונת לרכוש את מה שנשאר ממיזם, שהחל בעידן של טרום עולם ה- MVNO של היום: Free Telecom, ולהקים MVNO חדש, שיתמקד, ככל הנראה, בנישה של שיחות בנדידה (כשנוסעים לחו"ל) ושירותי VoC בינלאומיים.

להלו-015 היה רישיון MVNO אך הוא לא מומש, סיפור עצוב,שסקרנו בהרחבה במהלכי הקריסה של הלו-015, תחת הבעלים הקודמים. לרמי לוי תקשורת יש רישיון MVNO וגם לקוחות, אך אין לו תשתיות טכנולוגיות סלולריות עצמאיות משל עצמו. הרכישה המתוכננת של נכסי Free Telecom (פרי טלקום) אמורה לגשר על הפער הזה ולספק לו יכולות מקיפות למיזמים צרכניים חדשים ומלהיבים. לאחרונה דיווחנו על סכסוך, שפרץ בין הלו-015 לבין פרטנר, אך הוא נפתר ונסגר. 

לא הצלחנו לקבל תגובה ממי מהמעורבים בעניין. 

ב. צרות ל- MVNE.
חברת  פורום מובייל [חברת בת של פורום טל] היא חלק מקבוצת החברות [פורום גרופ] השייכות לאיש העסקים עמי סגל, שכיכב לא מעט בעיתונות הכלכלית. חברת "פורום מובייל", בין היתר, משמשת לכמה חברות MVNO, גם בישראל, כ- MVNE (ר"ת: Mobile Virtual Network Enabler). או בעברית פשוטה: ספק "מיקור חוץ" לשירותי התשתית של ספק MVNO. כלומר: ספק ה- MVNO עוסק בשיווק ומכירות מול הלקוחות וכל הצד התפעולי מאחור מבוצע ב"מיקור חוץ" ע"י חברה המתמחה ב"מיקור חוץ" לעולם הסלולר הווירטואלי, חברה שיכולה לספק שירותים בזול (מול תפעול עצמאי של מערכות "בתוך הבית"), כי היא תומכת ומספקת שירותי תשתית לכמה MVNO בארץ ובעולם במקביל. 

נודע לנו, שעקב הבעיות הכלכליות המתוארות בהרחבה בעיתונות הכלכלית, אלו הקשורות בעמי סגל, עובדי "פורום מובייל" בישראל נשלחו במהלך השבוע החולף לביתם ויש כעת ענן של אי ודאות סביב השירותים של החברה הזו ללקוחותיה. אלו שירותים, שחלקם או רובם מתבצע ע"י ספקים של צד ג' (לרבות חברות הזנק בעולם הסלולר). כנראה, שה- MVNO יצטרכו כעת לעמוד ישירות מול ספקי צד ג' הללו, תוך "עקיפת" חברת "פורום טל - פורום מובייל", כדי להמשיך ולקבל את השירותים הנדרשים לתפעול הרשת הסלולרית שלהם. זאת, עד שתתבהר התמונה של התסבוכת הכלכלית והמשפטית בה מעורב עמי סגל

לא הצלחנו לקבל את התייחסות "פורום מובייל - פורום טל" לידיעה. אם תתקבל תגובה - נעדכן. 

ג. לימוד אנגלית לשר התקשורת הקודם.
בעקבות מידע, שהגיע אלינו, המצביע על הקלות הבלתי נסבלת של התייחסות בכירים במשרד התקשורת לכסף הציבורי של כולנו, שלחנו את השאלה הבאה למשרד התקשורת: 

"האם נכון, ששר התקשורת הקודם (משה כחלון) ביקש לפני כמעט שנה [עוד טרם שהודיע על פרישתו מהחים הפוליטיים ונסיעה ללימודים לארה"ב] ללמוד אנגלית והוכן לו מורה לאנגלית ע"י הסמנכ"לית תמי לשם על חשבון תקציב ההדרכה של המשרד, אולם חשב המשרד (רם לוי) סרב לחתום על ההזמנה, למרות כל הלחצים שהופעלו עליו, כולל ע"י המנכ"ל הקודם (עדן בר טל), וכך התכנית הזו לא יצאה לפועל?"

תשובה לא קיבלנו. לא שלא ניסינו. המשך יבוא בקרוב....

ד. מערכת חדשה לבדיקת הנכנסים בנתב"ג (אחרי ביקורת הגבולות).
לאור מה שראיתי במו עיני (מערכת שהחלה לפעול ופתאום אחרי כחודש נעלמה) ובהתאם למידע נוסף שקיבלתי, פניתי ושאלתי את רשות שדות התעופה: "מה קרה למערכת בדיקת ואימות אישורי הנכנסים (אחרי ביקורת דרכונים של הנכנסים בנתב"ג, לרבות מהעמדות הביומטריות של הנכנסים)? ראיתי שהמערכת הממוחשבת הזו הופעלה לתקופה יחסית קצרה ולפתע היא נעלמה".

תגובת דובר רש"ת: "בימים אלה מותקנות מערכות נוספות. אם היית מביט לימין שתי המערכות, ששימשו לפיילוט, היית מבחין בהתקנה של עוד עמדות..עם סיום העבודות וסינכרון המערכת - כל השערים יעבדו".

לאור התשובה הקשיתי ושאלתי שוב: "תודה על התשובה המהירה. מדוע הוצא "פטור ממכרז" למערכת הראשונה והאם נכון שהיא עלתה עד כה כ- 30 מיליון דולרים וטרם נמצא שהיא שמישה ועונה לצרכים [של הבידוק של מסמכי הכניסה לארץ]?".

תגובת דובר רש"ת: "בדקתי הבוקר את שאלותייך בנושא מערכת בידוק אוטומטית לאחר ביקורת הדרכונים:
רשות שדות התעופה והנהלת נמל התעופה בן גוריון עושה לילות כימים כדי לייעל ולשפר את השרות הניתן לנוסעים הבאים בשעריה.
מערכת לבדיקת הנוסעים היא מערכת מתקדמת אשר תדע לחבר בין הנוסע לבין תדפיס אישור היציאה הניתן לנוסע.
לשאלותייך:
  1. המערכת נבדקה בניסוי (פיילוט) מספר חודשים ועמדה ביעדי הניסוי והתגלתה יעילה מאוד - שאחד מיתרונותיה הנו חיסכון משאב היקר - כ"א.
והיתרון השני שלה הוא הממשק המחבר בין המערכת של משרד הפנים למערכת הבידוק האוטומטית.
  1. פטור ממכרז נעשה על פי חוק ועל פי כל דין.
  2. בימים אלה משלימים את התקנת המערכת (סה"כ 8 עמדות) בכניסה וביציאה מהארץ.
  3. עלות הבנייה אינה עומדת על שלושים מיליון ₪ או דולרים כפי שכתבת - אלא על עלות של כ- 700 אלף ₪". 
בנסיעה הבאה שלי לחו"ל אראה אם זה אכן עובד ומתפקד. מהתשובה עולה גם, שמהערכת תופעל גם לנוסעים היוצאים מהארץ, לא רק לנכנסים (מה שהיה בפיילוט). אשמח לשמוע עדכונים מקוראינו העוברים בנתב"ג בחודש הקרוב, איך המערכת מתפקדת. 

 
טיסה ממוחשבת



 
 
Bookmark and Share