Telecom News - הסמארטפון מלמד אותך לדבר אנגלית שוטפת בלי שגיאות

הסמארטפון מלמד אותך לדבר אנגלית שוטפת בלי שגיאות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסמארטפון מלמד אותך לדבר אנגלית שוטפת בלי שגיאות
הסמארטפון מלמד אותך לדבר אנגלית שוטפת בלי שגיאות
מאת: אבי וייס, 3.11.13, 19:30אייל אשד
 
החזרת חוויית הלימוד באמצעות לימוד שפה באמצעות מכשיר הסלולר עם משוב מיידי מותאם אישית. זו הבשורה של חברת ההזנק Speakingpal.
 
"אנו באים עם החוצפה הישראלית שלנו ומראים לעולם איך צריך ללמד אנגלית", מדווח אייל אשד, מנכ"ל Speakingpal. "אחרי שזכינו ב- 6 פרסים בינלאומיים הכי נחשבים בארה"ב ובאירופה, אנו כבר לא צריכים להוכיח, שאנו טובים ומספקים פתרון טוב".
  
קיימתי ראיון בלעדי עם אייל אשד (בתמונה), כדי לשמוע על החידושים בעולם לימוד האנגלית, לאן צועד עולם ההדרכה וההשכלה לאור מהפכת הסלולר וכיצד ניתן ללמוד לדבר טוב אנגלית (או כל שפה אחת) באמצעות הסמארטפון המצוי בידיים של כל אחד.
 
שאלה: מהיכן נולד הרעיון שלכם?
אייל אשד: "הקמתי בעבר סטארט-אפ בשם ,Omnivee שעסק בעולם הווידיאו, שנמכר בהצלחה. לאחר האקזיט התייעצו איתי חברים לאן הולכים. אחד החברים הראה לי פרוטוטיפ של מערכת ללימוד אנגלית על מכשיר סלולר. זה היה עוד לפני עידן האייפון ומהפכת הסמארטפונים. זה מיד הלהיב אותי.
 
הפתרון, שהוא הראה לי אז היה פשוט: אנשים ידברו עם דמות וירטואלית בווידיאו ויקבלו ממנה משוב מלא ומיידי. בהמשך הפכנו את הדמות הווירטואלית לדמות אמיתית, שצולמה בווידיאו. הדבר החשוב בכל העניין זה המשוב. המשתמש המדבר עם הדמות מקבל משוב מיידי. לא היה דבר כזה בשוק, רק בכיתות לימוד קטנות פרונטליות או בלימוד עם מורה פרטי.
 
לא הכרתי עד אז את עולם ה- Education. כיום, אני מבין, שזה עולם רחב יותר ממה שרואים ממבט ראשון. זה עולם המחובר לעולם העסקי בצורה הדוקה".
 
שאלה: איך המדבר עם הדמות במכשיר הסלולר מקבל משוב מיידי?
תשובה: "יש מאחור מנוע של Speech Recognition (זיהוי דיבור). המנוע הוא של SRI. המערכת שומעת את הדיבור של המשתמש ומגיבה מיידית.
 
היכולת לשפר את הדיבור באנגלית בעזרת מכשיר סלולר נראה לי מהרגע הראשון כמהפכה. עד אז, כדי לשפר את יכולת הביטוי באנגלית היה צורך במורה או בכיתה, או בצורת לימוד פרונטלית אחרת. אנו באים ומשנים את הפרדיגמה הזו של צורך במורה.
 
קמנו ב- 2009 והתחלנו לעבוד ממש בתחילת 2010, כאשר על הגרסה הראשונה עבדנו כשנתיים. הבעיה המרכזית שלנו הייתה פיתוח ה- Back-End, המערכות מאחור התומכות בתהליך. יש כאן הרבה תוכן, אלגוריתמיקה וכוח חישוב הנמצא בענן. החישובים לא נעשים על מכשיר הסלולר אלא בשרת בענן. הלכנו על מודל ענן כדי להיות מובילים, בפתרון שמתאים לכל מכשיר ובכל מקום".  
 
שאלה: איך השוק הגיב לפיתוח הזה?
תשובה: "המוצר המוגמר שלנו יצא לשוק בסוף 2011 ומיד עשה מהפכה לא קטנה בשוק הזה. למעשה, לקחנו את הדבר הכי קשה מבחינה טכנולוגית: שיפור הדיבור למי שלא דובר את השפה האנגלית מהבית. אנו משפרים את האנגלית שלו בעזרת מנוע זיהוי דיבור. זה יצר זעזוע בתעשיית ענק, שחיה טוב במשך דורות ממכירת לימודי אנגלית ושיפור האנגלית בכיתות לימוד עם מורים".
 
שאלה: יש לכם מתחרים?
תשובה: "יש חברות המטפלות בשיפור הדיבור על ה- Web. אבל, הן לא יודעות לעשות זאת טוב וגם העולם הלך בינתיים לסלולר.
 
רבים התחמקו מטיפול בשיפור הדיבור מעל לרשת האינטרנט, כי זה דרש אדם פיזי, שיהיה בצד השני וייתן משוב ללומד. לא הייתה מערכת ממוחשבת, שיכלה להחליף את היכולת האנושית לזהות טעויות בדיבור. אנו ביטלנו את הצורך הזה באדם פיזי המקשיב למדבר.
 
יצאנו קודם עם גרסה על האייפון, כי רצינו ללכת על המכשיר הטוב ביותר הקיים בשוק עם התוכנה הטובה ביותר הקיימת בשוק ללימוד אנגלית. לכן, חשוב היה לנו לשדר איכות ומקצוענות על האייפון, שזה היה הפיתוח הכי קשה מבין כל הסמארטפונים.
 
לאחר מכן, הלכנו לשותפות עם המובילים העולמיים בתחום לימודי האנגלית בעולם. יש חברה אחת (ETS) המובילה את תחום המבחנים באנגלית לכל העולם. אלו מבחני TOFL לכל מי שרוצה ללמוד באוניברסיטה ו- TOEIC למגזר העסקי, למועמדים לתפקידים בעולם העסקי \ ארגוני. אלו סוגי מבחנים הכי קשים ומובילים בעולם, עבור קבלה לאוניברסיטאות לתארים השונים, או לקבלה לעבודה בחברות הגדולות והרב-לאומיות.
 
השותפות עם ETS, שבחנה אותנו מכף רגל ועד ראש לפני שאישרה אותנו, מאוד חשובה לנו. יצרנו איתה מוצר משותף עם התוכן שלנו והמותג שלה. זה נתן לנו אישור לאיכות הפתרון והתוכן שלנו באנגלית. כעת, איש לא יכול לבוא בטענות על הישראלים, שמלמדים אחרים אנגלית, כי יש לנו את השותפות החזקה בעולם בתחום לימוד האנגלית, ברמה הכי גבוהה מהמומחים המובילים ללימוד ומבחני אנגלית".
 
שאלה: מה הסוד של הטכנולוגיה שלכם?
תשובה: "הטכנולוגיה מאחורי הפתרון שלנו היא מאוד רגישה. אפשר לעשות איתה דברים מדהימים. אנחנו מבינים טכנולוגיה מזה שנים רבות. כדי לעשות את מה שרצינו לעשות בפיתוח, חיפשנו את המנוע הכי טוב הקיים בעולם. מצאנו בחיפושים שלנו, שב- SRI, שזה מכון מחקר ציבורי ענק מסטנפורד, מפתחים מנוע זיהוי דיבור המתאים לנו בדיוק.
 
הם פיתחו אלגוריתמיקה ומודלים אקוסטיים המתאימים במיוחד לאנשים, שלא דוברים אנגלית מהבית. כל מי שהתנסה במערכות זיהוי דיבור, למשל ב- Siri של אפל, רואה מיד, שמי שלא מבין טוב אנגלית ולא דובר אנגלית במבטא אמריקאי מסוים, למעשה בניב אנגלית של החוף המערבי בארה"ב, המערכת לא תבין אותו.
 
המנוע הספציפי, שבחרנו, יודע לעשות עבודה טובה גם כשהדובר לא יודע טוב אנגלית. אנו מבינים היטב את השונות של התחום הזה. בנינו את התוכן שלנו תוך היכרות עם כל נקודות התורפה של מנועי זיהוי הדיבור. המערכת שלנו מאוד משוכללת ורגישה לטעויות של דיבור. התוכן נבנה בהבנה של היכולות של המנוע ולכן המילים ומבנה המשפטים בנוי כך, שהוא עוקף את החולשות של המנוע. לכן, אנו מגיעים לתוצאה מאוד טובה בזיהוי דיבור. אין לזה מתחרים.
 
מעל למנוע של SRI בנינו שכבה של לוגיקה הנותנת לזה משמעות. אנו ממליצים למשתמש מה לשפר ואיך. זה תהליך מאוד מדויק ורגיש, שמתאים את עצמו לכל אחד ולאופי הדיבור שלו. זה נותן לדובר פידבק מעשי לכל צורת דיבור ולכל משתמש. כל אחד יכול להתנסות בזה ולראות איך הוא משפר בזמן מאוד קצר את יכולת הביטוי שלו באנגלית".  
 
שאלה: למה בענן?
תשובה: "יש כאן צורך בכוח מחשוב ענק. היה צריך לבנות מערכת, שיודעת לשבת על מכשיר הקצה ולקבל משוב מהענן, מבלי לגמור את הסוללה או לחנוק את הרשת הסלולרית. לכן, בנינו ענן המבוזר בשרתי ענן ברחבי העולם, לקבלת זמן תגובה טוב מכל מקום.
 
גם היום, אנו מקפידים לא לעבוד ולא לתת תמיכה למכשירי סלולר חלשים. ראינו בשנה האחרונה, שזה מתאים לנטייה של השוק ללכת לכיוון מכשירים חדשים ובעלי מעבדים חזקים, מצלמה חזקה וזיכרון מוגדל. כך, שהתפתחות של שוק מכשירי הסלולר מאוד מתאימה לשירות שלנו".
 
שאלה: מה מצב השימוש במערכת שלכם?
תשובה: "כפי שציינתי, הגרסה הראשונה שיצאה הייתה לאייפון. כיום, התרחבנו לפלטפורמות נוספות דוגמת האנדרואיד. יש לנו כבר כ- 2 מיליון משתמשים כשחלק קטן מהם כבר משלמים על השירות".
 
שאלה: מה מקבל המשתמש בשירות הזה?
תשובה: "הוא מקבל ציון לכל מילה ולכל משפט היוצא מהפה שלו. המערכת מציעה לו איך לשפר כל מילה ואת צורת הדיבור שלו. זה נעשה במבנה של עץ מתפתח עם אינטראקטיביות. בסוף כל סדרה קצרה יש מבחן קצר על הנושא שתורגל.
 
למעשה יש כאן מערכת של 'משחקים' מאוד ידידותיים וקצרים מאוד, בנויים במדורג עם דרגות קושי הולכות ועולות, לאור ההישגים של המשתמש בשלבים הקודמים.
 
המערכת מלמדת את המשתמש איך לבטא מילים בתוך סיטואציה, בתוך משפט. זה מאפשר זכירה טובה יותר של המילה. לכן, יש גם בתרגילים וגם בווידיאו - טקסט לקריאה, והמשתמש מתמודד בקלות עם זה, בדרגות קושי ההולכות וגדלות ככל שהוא מתקדם בלימוד שלו".
 
שאלה: מי קהל היעד העיקרי שלכם?
תשובה: "אחרי שזכינו לפרסים רבים בכל רחבי העולם, מצאנו שיש התעניינות רבה מאוד בפתרון שלנו מיבשת אסיה, במיוחד דרום מזרח אסיה. התחלנו ללמוד את הבעיות של לימוד האנגלית במדינות הללו והחלטנו לפתח מערכת נוספת הבנויה סביב פנטומימאי, שבה אנו מדגימים למשתמשים איך מבטאים את הצלילים השונים באנגלית. זה היה הדבר הכי קשה ללומדים מהאזור הזה. הפתרון הייחודי הזה של הדגמת צלילים ואיך מפיקים אותם מהפה והגרון, בצורה מאוד ידידותית ומשעשעת, הביא להתקדמות רבה בלימודי אנגלית במדינות דרום מזרח אסיה".
 
שאלה: כיצד אתם מספקים QoS על רשתות סלולר, שאיכותן משתנה כל הזמן?
תשובה: "אנו מסתכלים על תחום ה- QoS בעולם רשתות הסלולר בדיוק כמו שזה נראה במציאות. דהיינו: אנו מורידים את איכות זיהוי הדיבור, שולחים פחות מידע על הרשת, רק כדי לשמור על משוב מהיר. ברשת סלולר גרועה אנו יכולים להוריד את רמת זיהוי הדיבור לרמה, שהמשתמש מקבל משוב מיידי גם בתנאי הרשת הגרועה. המערכת שלנו בודקת כל הזמן את תנאי הרשת ומכווצת את ה- Stream מהמכשיר לשרת בענן וחזרה בהתאם לתנאי הרשת, רק כדי שהמשתמש לא יחוש בזה ויקבל מיידית משוב, על כל משפט שהוא אומר".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים?
תשובה: "אנו חברה די קטנה, אבל מיד שיצאנו לשוק עוררנו עניין בכל רחבי העולם. ראינו, שהרעיון שלנו תופס, בגלל שילוב חוויית המשתמש עם זיהוי דיבור אמין.
 
פיתחנו מודל עסקי של מכירת השירות במסגרת 'חבילות'. החבילה הבסיסית של 20 שיעורים \ רמות עולה 9.90 דולרים ויש גם רמה בסיסית פרטית שעולה כ- 5 דולרים. מי שרוצה את כל השיעורים וכל המערכת, משלם בערך כ- 100 ₪, מה שכולל את כל התוכן. השימוש בשיעורים הוא Unlimited. המשתמש ילמד בכל זמן שהוא חפץ.
 
אנו הולכים כיום בעיקר לשותפויות ברחבי העולם. התחלנו בברזיל, הודו, בנגלדש ועוד. בכל מקום אנו מוצאים ספק שירות מקומי, בעיקר ספק תקשורת, שמספק את הגרסה המותאמת לאופי המקומי. ספקי סלולר מוכרים את השירות בצורה אחרת, למשל יש מדינות, שהחלו למכור את השירות בדולר אחד לחודש. אם זה מגיע למיליוני אנשים - יש כאן הכנסה יפה.
 
בנוסף, התחלנו לפתח כיוון חדש. פנו אלינו ענקי עולם ההשכלה וההכשרות, שחיפשו פתרון מובייל כדי להשלים את סט הכלים שלהם. אנו מוכרים להם מערכת היכולה להיות ממותגת עם הלוגו שלהם.
 
כיוונים נוספים, שמתחילים לצבור תאוצה, אלו חברות ענק הרוצות להכשיר את האנשים שלהם באנגלית וכן שותפי תוכן המוכרים תכנים בעולם הסלולר".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אייל אשד: "הפתרון שלנו משנה את הדרך בה אנשים מכל העולם לומדים אנגלית. זה הופך את תחום הדיבור ליותר פשוט, נגיש וזול.
 
עד היום, ללמוד לדבר אנגלית עלה הרבה כסף ודרש מהלומד לשבת בכיתה או מול מורה פרטי. זה עובר מן העולם. החלום שלי, שהפתרון שלנו יהיה הפלטפורמה המובילה לשיפור לימוד האנגלית בעולם, ואחר כך נלך לשפות נוספות. יש לנו כבר בקשות לפתח פתרון דומה לספרדית ולסינית. אנו בוחנים זאת. אנו מעוניינים להגיע למיצוב של חברה מובילה ללימוד שפה בצורה ניידת.
 
אני גם מאמין, שזה יחדור לתחום העסקי והארגוני. יש מקומות שזה כבר החל, למשל במדינות דרום מזרח אסיה, בחברות שהבינו שם, שהן חייבות, שאנשיהן העומדים בקשר עסקי עם חברות מערביות ידעו לדבר טוב אנגלית ולא רק לכתוב ולקרוא אנגלית. יש מקומות בהם מעוניינים להכניס את הכלי הזה ממש לתוך מוסדות החינוך ככלי תומך של המורה, ככלי הממלא ואקום כאשר יש מורים, ששפת הדיבור שלהם באנגלית היא לא מספקת.
 
אני מאמין, שמה שבנינו תהיה פלטפורמה, שהחלה באנגלית ותתפשט לתחומים רבים נוספים של עולמות הלימוד וההכשרה. אני מאמין, שלימוד של כל נושא יכול להיעשות גם בכיף, בקלות ובחיוך. אנו מחזירים ללומדים את החוויה של הלימוד הפרטני, כך שהם יאהבו את מה שהם לומדים".

SpeakingPal English Tutor - screenshot thumbnail



 
 
Bookmark and Share