Telecom News - איך להגן על הגלישה של ילדים בני שנתיים עד עשר בעולם הנייד?

איך להגן על הגלישה של ילדים בני שנתיים עד עשר בעולם הנייד?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך להגן על הגלישה של ילדים בני שנתיים עד עשר בעולם הנייד?
איך להגן על הגלישה של ילדים בני שנתיים עד עשר בעולם הנייד?
מאת: אבי וייס, 6.11.13, 19:30KIDOZ
 
בלעדי: שליטה על הרגלי השימוש של ילדים קטנים במכשירים החדשים של העולם הנייד (טאבלטים וסמארטפונים) מחייבת לספק לילדים סביבה מוגנת בה ירצו לשהות. זו הבשורה של חברת ההזנק KIDOZ.
 
"ההגנות הקיימות כיום באינטרנט לילדים אינן מתאימות לעולם הנייד וניתן לעקוף אותן בקלות. מה גם, שהן לא מספקות כל חוויית שימוש המתאימה לילדים, שמשתמשים במכשירים ניידים", טוען גיא חבקין, מנכ"ל ומייסד KIDOZ. "הפתרון שלנו בא מכיוון אחר לגמרי. הוא בא מכיוון של בניית סביבה מוגנת, שמתאימה לילדים ולדרישות שלהם, כבר בתוך המכשיר, עם חווית שימוש ושליטה מלאה של ההורים במכשיר דרך הענן".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גיא חבקין (בתמונה בצד שמאל), ועם אלדד בן תורה, ה- COO של החברה (בתמונה בצד ימין), כדי לשמוע על החידושים בעולם השירותים הניידים לגיל הרך, לאן צועד העולם הנייד בנישה של פתרונות ומוצרים לגיל הרך, ומדוע הפתרונות לסינון תכנים, שקיימים בשוק האינטרנט עד היום, לא עונים על הצרכים של הילדים וההורים.
 
שאלה: מה קידוז (KIDOZ) עושה?
גיא חבקין: "החברה הוקמה לפני כ- 4 שנים ע"י קבוצת חברים, שהתעסקו בעולם ה- PC. חיפשתי פתרון עבור הילד הקטן שלי ולא מצאתי. לכן, חיפשנו ליצור סביבה מנוטרלת ונקייה ברשת, כזו שאתה כילד תרצה לחזור אליה ולפעול בסביבה הזו. התוצאה הייתה, למעשה, מעטפת בטוחה לגלישה, שנבנתה במיוחד עבור הילדים בגילאים הצעירים מאוד. המודל היה מודל הפרימיום, דהיינו: המערכת הבסיסית בחינם וכל התוספות בתשלום.
 
המוצר ל- PC זכה להתקנות רבות, למאות אלפי התקנות, ואז הגיע עולם המובייל. מאז, העברנו את כל הסביבה שפיתחנו, כולל סביבת המשחקים, לעולם המובייל. התוצאה: החברה החלה 'להרקיע שחקים'. פשוט המראה מטאורית עם ביקוש עולמי מדהים לפתרון המובייל".
 
שאלה: מה אתם מספקים במובייל?
תשובה: "אפשר להיכנס למערכת שלנו בשתי דרכים שונות:
א. הפעלה שלה ע"י כל משתמש קצה בסביבת אנדרואיד, מה שמספק שליטה טובה על המשתמש במערכת (למשל מצד ההורים, שיש להם מערכת שליטה מרחוק). פשוט מורידים את האפליקציה למכשיר הנייד.
 
אנו מספקים למעשה 'גן סגור' לילדים וכך הילדים מוגנים מפני פגעי האינטרנט. זה נעשה כבר ב- 20 שפות וכעת אנו עובדים על עברית, כי החלה דרישה לשירות הזה גם בארץ.
  
הלכנו קודם על אנדרואיד, כי יש באנדרואיד יכולות לבצע דברים, שאין במערכות ההפעלה האחרות. אולם, בכל מקרה, אנו מפתחים גם גרסאות למערכות ההפעלה המתחרות. נוציא גרסה ל- iOS ממש בקרוב.
 
ב. הסכמים, שאנו עושים עם יצרני טאבלטים בעולם. הילדים (או יותר נכון הוריהם) רוכשים טאבלט ייחודי לילדים, כשהמערכת שלנו כבר בפנים. יש לנו הסכמים עם כמה יצרני טאבלטים, שרוצים למכור טאבלטים המותאמים לילדים ומספקים הצעות מיוחדות וממותגות במיוחד לילדים.
 
המיתוג לילדים כולל אריזה צבעונית מיוחדת לילדים, מכשיר מיוחד קשיח ועמיד לנפילות, קל, נראה יותר כמו צעצוע ופחות כמו טאבלט למבוגרים. כמובן, הוא לא עולה כ- 400 דולרים כמו טאבלט למבוגרים. המחירים של הטאבלטים לילדים הם סביב ה- 100 דולרים. הכי חשוב זה התוכן הקיים על הטאבלט. זה התוכן שלנו, שמתאים לילדים בשפה שלהם".  
 
שאלה: איך אתם שולטים על התוכן המסופק לילדים?
תשובה: "חשוב מאוד להורים, שהילד יקבל סביבה מחבקת עם תכנים מתאימים וחווייתיים. כך, שירצה להישאר בהם ולא יחפש יציאה לעולם החופשי של האינטרנט.
 
לכן, אנו מספקים להורים שליטה על התכנים, שהילד יכול להגיע אליהם. יש במערכת מנגנון שליטה, שיכול לבצע הגבלות של שימוש לפי רצון ההורים, לא רק בתכנים אלא גם בשעות. באיזה שעות יעשה הילד שימוש ובאילו תכנים.
 
לכל ילד יש פרופיל באפליקציה הזו וכל הורה יכול לקבוע את פרופיל השימוש של הילד. למשל: כמה זמן ומתי הוא ישחק וכמה זמן הוא ילמד, איזה סוג תכנים יהיה נגיש לו ומתי. השליטה הזו נעשית בענן, כך שניתן לסנכרן כמה מכשירים בבית בו זמנית ולסנכרן את התוכן של KIDOZ עם הפרופיל של הילד לכל מכשיר חדש בו הילד משתמש. הפרופיל הזה נטען למכשיר מרחוק ומאותו רגע הילד נמצא בסביבה המוכרת והמוגנת עבורו.
 
מנקודת מבט של ההורים אנו מספקים להם שני מצבי הפעלה:
1. המכשיר הוא רק של הילד. כאן, אנו אורזים את כל התוכן לילד לפי הפרופיל שלו. זה כמו מערכת הפעלה לילד, שמסתירה מאחוריה את מערכת ההפעלה המקורית של המכשיר.
 
2. המכשיר אינו בלעדי של הילד. למשל: יש בבית כבר סמארטפון או טאבלט וההורה משתף את המכשיר הזה עם הילד. כך שיש שימוש משותף במכשיר למבוגר ולילד. במצב כזה, אנו מספקים יכולת השתלטות על המכשיר מרחוק. המכשיר פועל ב- Dual Mode, מצב למבוגר ומצב לילד. בלחיצת כפתור ההורה הופך את המכשיר למצב 'ילד' והילד משתמש במכשיר בתוך הסביבה המוגנת עם עולמות התוכן שלנו. הילד לא יכול להפוך את המכשיר ממצב 'ילד' למצב 'הורה'. השליטה היא רק בידי ההורה".
 
שאלה: מה הילדים  מקבלים במערכת שלכם?
תשובה: "יש במערכת אלפי פריטי תוכן מכל סוג. יש פריטי תוכן, שעברו מעולם ה- PC בו היינו קודם. הילדים מתמצאים די מהר בניווט במערכת, כדי למצוא את התוכן המתאים להם והמעניין אותם. יש לנו שותפויות תוכן רבות בכל העולם ובכל סוגי התכנים".
 
שאלה: איך אתם משווקים את הפתרון בעולם?
תשובה: "לפני כשבוע סגרנו סיבוב השקעה של כ- 1.2 מיליון דולרים מקרן Lool Ventures וממשקיעים פרטיים נוספים. ההשקעה נועדה להוסיף כוח אדם בפיתוח ותוספת תכני פרמיום, לאור הביקושים של הילדים לתכני פרמיום. בנוסף, היא נועדה לבנות מערך הפצה בכל רחבי העולם. עברנו בימים האחרונים מתל-אביב לנתניה, בגלל הצורך בהתרחבות. יש לנו כבר כמה עסקאות עם מפיצים, שרוצים לקבל מאתנו תוכן מלא ומושלם עבור הילדים, בארצות בהן הם מפיצים אותנו. לכן, ענו עושים הכל כדי לספק להם פתרון מלא ויכולת לתת הצעה מלאה ומקיפה להורים".  
 
שאלה: מהיכן מגיע עיקר ההכנסות שלכם?
תשובה: "אלו המפיצים טאבלטים משלמים לנו על כל מכירת טאבלט עם התכנים שלנו. למעשה, רוב הלקוחות שלנו מגיעים אלינו לענן דרך רכישת הטאבלט, שמוטען עם המערכת שלנו.
 
בטאבלטים המוטענים יש 100% שימוש רק ב- KIDOZ ואנו מספקים שירות מלא לבעלי הטאבלטים דרך הענן. לא חשוב היכן הם נמצאים ברחבי העולם.
 
בשנה האחרונה חתמנו על למעלה מ-25 עסקות הפצה עם יצרניות טאבלטים לילדים כגון Lenco ו-Yavrik. אנו נרחיב את ההסכמים הללו לכל פינה בעולם".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גיא חבקין: "החלום שלנו, שהפתרון שלנו יהפוך לסטנדרט הפעולה בעולם הילדים. בדיוק כמו שסקייפ הפכה כמעט לסטנדרט לשיחות על רשת האינטרנט. אני חולם, שכל ילד יעבור לשימוש ב- KIDOZ ברשת ויהיה מוגן בגלישה שלו. זה הכי טוב כשזה בא על טאבלט המותאם לילד. אולם, זה יכול לרוץ גם על הסמארטפון, על הטלוויזיה, על המחשב או על כל גאדג'ט אחר. דהיינו: אנו מעוניינים לתת להורים מערכת מוגנת לילדים המופעלת בלחיצת כפתור, על כל מכשיר קצה שהילד משתמש בו.
 
כעת, עם 'התפוצצות' עולם הסלולר, יש לנו הזדמנות להיכנס לשוק ולכבוש אותו. אני חולם, שכל הורה הרוצה לתת לילד שלו מכשיר קצה נייד, ידע ויכיר את השם KIDOZ.
 
אני מכוון את השוק שלנו לגילאי 2 עד 10, שזו הקהילה הכי משמעותית בה עדיין יכולים ההורים לשלוט בגלישה של הילדים שלהם. השוק הזה לגילאים הללו בעולם הנייד טרם עוצב ואני רואה כאן הזדמנות נדירה עבורנו להיכנס לשוק ולהוביל אותו".
KIDOZ solutions
KIDOZ LOGO



 
 
Bookmark and Share