Telecom News - מה הסוד של אתר מצליח וקמפיין שיווק מצליח? הסיפור.

מה הסוד של אתר מצליח וקמפיין שיווק מצליח? הסיפור.

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> מה הסוד של אתר מצליח וקמפיין שיווק מצליח? הסיפור.
עיצוב ויצירת חווית משתמש מוצלחים הוא סוד, שמעטים מצליחים לפצח אותו. אילן דראי מ- Inkod-Hypera חושף את סודות ההצלחה שלו, כשהבסיס להצלחה הוא סיפור טוב.
מאת: אבי וייס, 2.11.13, 18:20אילן דרי

מפגש קבוצת UX Salon, שהתקיים ביום 30.10.13 בבית גוגל בתל-אביב בהשתתפות כ- 200 סטארטאפיסטים, יזמים, בעלי אתרים, מעצבים ומפתחים, הוקדש לחשיפת הסודות המקצועיים מאחורי אתר מצליח וקמפיין פרסום מצליח.

אבי איצקוביץ, יזם קבוצת UX Salon: "קבוצת UX Salon היא פרי יוזמה שלי ושל עוד כמה חברים במטרה לעודד פיתוח שיחה חופשית בעולם חווית ממשק המשתמש. הנושא המרכזי של המפגש להיום: Storytelling the User Experience. היום אנו מביאים לכאן את אחד המובילים המוצלחים של עולם חוויית המשתמש, מעצב, שההצלחות שלו נפרסות על פני כל העולם וחברות ענק. אני למדתי ממנו, שחשוב, שהסיפור של הלקוח יהיה תואם לחוויה של המשתמש. אם זה לא תואם, יש בעיה למשתמש. הוא לא מרגיש נוח עם מה שהוא רואה ושומע. לכן, הסיפור הוא הערך העליון של חוויית המשתמש". 

אילן דראי (בתמונה), מייסד Inkod-Hypera: "הסיפור שלנו הוא הסיפור של חווית הלקוח. לכל אחד יש סיפור שונה, סיפור אוטנטי. הפתרון שלנו הוא מהפכני. פתרון, שנתקל בעבר וגם היום בהרבה אי הסכמה. אבל, ככל שאנו יותר מצליחים, מתחילים להבין את המהפכה שלנו.

אני מציע לכולנו לחשוב מה העתיד של Storytelling. רבים בשוק רוצים פתרונות, שייראו טוב. כולם מקנאים במה ש-Apple עשתה ועושה. אולם, אם המוצר או השירות אינו טוב, ברור שזה לא יעשה WOW בשוק.

אנו התחלנו את דרכנו בשיטה בה אנו חושפים את הסיפור של הלקוח הפוטנציאלי' שמגיע אלינו. זה הדבר המרכזי בעשייה שלנו מול הלקוח.

לכל סיפור צריך התחלה, אמצע וסוף. סיפור טוב גורם להזדהות, להפתעה לאמוציות. יצרתי טכניקה' שהיא כמו מבחן פסיכולוגי, מבחן שמנטרל את הרגשות והדעות הקדומות שלי ושל הצוות שלי. הסיבה: צריך לזהות מה התרבות של האדם העומד מולך. זה הדבר הכי חשוב, שמשפיע על היוזמה שלו, על הפיתוח שלו, על מה שהוא רוצה לשווק ולמכור.

לכן, צריך לשאול כל הזמן: למה? ה'למה' הוא הבסיס של הסיפור, שצריך להתחבר אליו רגשית. סיפור טוב יוצר שפה משותפת בין אנשים.

יש לנו סיפורי הצלחה רבים. פתחנו אתר להדגים כמה וכמה מהסיפורים, שהצליחו אצלנו. דוגמה בולטת: נייקי, שמאפשרת לכל אחד לבצע פרסונליזציה של הנעל שהוא רוכש מנייקי. הסלוגן שלהם: just do it, זכה להצלחה ונקלט יפה, כמו השם של נייקי. 

יש אתרים, שעוצבו בגישה שלנו, גישה די חריגה בעיצוב, כי אנו חורגים כל הזמן מהמוסכמות כדי להעביר את המסר של הסיפור למתבונן באתר. המתבונן צריך לקלוט את עיקר הסיפור בשניה אחת או שתים לכל היותר. בפתרון, שבנינו עבור Infolink, יצרנו בפעם הראשונה בועות, שעולות באתר כלפי מעלה, לפי ההקשר של הגולש באתר. אנו מפתיעים את הגולש כל פעם מחדש ומרגשים אותו. יוצרים אצלו הזדהות ויוצרים אצלו צורך לגלות את הסיפור.

יש לנו פתרונות, שכלל לא יודעים, שהם נולדו בישראל. למשל, משחק ה- Rummikub. זה משחק ישראלי, שעבר מהעולם הממשי לעולם הווירטואלי בפיתוח שלנו. הדרך שבחרנו: 'עולם ללא גבולות'. כל שחקן מכל ארץ יכול לשחק עם כל אחד, כי הוא לא צריך לדבר איתו, רק לשחק איתו. יש במערכת החדשה כבר כ- 2 מיליון שחקנים. זה תפס מהר מאוד. ל- YNET בגרסה לטאבלט יכולנו לעצב גרסה שונה לחלוטין מבחינת ה- UI, ממה שמכירים מגרסת YNET הוותיקה באינטרנט. עבור National Geographics יצרנו קו עיצוב חדש עם הריבוע הצהוב, שיש ממנו חריגה של בעל החיים, קו עיצוב המלווה אותם בכל המדיות, שהם מוציאים, בהצלחה רבה.

התהליך הנכון של עיצוב ממשק משתמש (UI) הוא: סיפור טוב > מבנה UI + קונספט תכנוני + אינטליגנציה אנושית. זה מה שמביא את ה- WOW". 
אילן דרי



 
 
Bookmark and Share