Telecom News - האם פרסום מכוון תוצאות מדידות באינטרנט ובמובייל בכלל אפשרי?

האם פרסום מכוון תוצאות מדידות באינטרנט ובמובייל בכלל אפשרי?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם פרסום מכוון תוצאות מדידות באינטרנט ובמובייל בכלל אפשרי?
האם פרסום מכוון תוצאות מדידות באינטרנט ובמובייל בכלל אפשרי?
מאת: אבי וייס, 6.11.13, 19:30עידן מילר
 
בלעדי: עולם השיווק והפרסום יוצא ממשרדי השיווק והפרסום ועובר למערכות ממוחשבות המופעלות ע"י חברות היי-טק. היזמים החדשים מביאים למפרסמים מערכות של "פרסום מכוון תוצאות". זו הבשורה של חברת ההזנק Digipop.
 
"כיום רוצים המפרסמים תוצאות. הם מוכנים לשלם רק על תוצאות ולא מוכנים לשווק ולפרסם סתם כך, ללא מטרה ברורה ומדידה", טוען עידן מילר, מנכ"ל קבוצת דיגיפופ - Digipop Group. "המפרסמים יודעים להגדיר היום את הביצועים המצופים מכל משתמש ומכל מסע פרסום, והם בוחנים זאת כל העת. הם באים אלינו כי אנו מספקים להם תוצאות ברורות ומדידות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם עידן מילר (בתמונה), כדי לשמוע על החידושים בעולם השיווק והפרסום, ואיך מייצרים קמפיינים המביאים תוצאות, שהמפרסם מעוניין בהם, תוך שימוש בכלים הכי חדישים ובענן, כלים שפועלים ללא כל מחסומים גיאוגרפיים או חסמי פלטפורמות של מכשירי הקצה.
 
שאלה: מה דיגיפופ עושה?
עידן מילר: "פיתחנו פלטפורמה למדיה ניידת, לשיווק נייד. החברה הוקמה בשותפות שלי ושל חברת ההמשך של אמייז-סל (AmazeCell), שהוקמה ב- 2010 על ידי קבוצת לוגיה ועל ידי. כבר ב- 2010 היינו שחקן חשוב בעולם התוכן הסלולרי. עסקנו אז בעיקר ברינגטונים, משחקים, מסרונים, Billing ועוד. ב- 2011 היינו בסדר גודל מכירות של 7-8 מיליון דולרים.
 
מ- 2012 עברנו תהליך של שינוי, לאור השינוי בשוק בו עסקנו. עברנו מעולם התוכן, שעדיין נשאר אצלנו, לעולם השיווק והפרסום, לעולם קמפיינים של שיווק במובייל. הפתרונות שלנו עובדים גם ברשתות חברתיות וגם במערכות iOS ואנדרואיד".
 
שאלה: מה אתם מספקים במובייל?
תשובה: "אנו מספקים שירותי שיווק לכל עסק, מבוסס על תוצאות. התחלנו עם מוצרי Web ובהמשך עם גידול תעבורת המובייל אנו ממקדים את המאמצים שלנו בעולם המובייל.
 
כיום, רוב הפעילות שלנו בתחום נעשית דרך ערוצי הפצה, שמביאים Traffic מכל סוג, כולל אפליקציות, דוא"ל ועוד. מצד שני, אנו עומדים מול המפרסמים, שמפרסמים את הפרסומות והמסרים שלהם דרכנו".  
 
שאלה: למה בכלל שהמפרסמים יבואו לפרסם דרככם, כשיש תחרות כזו בשוק שלכם?
תשובה: "שוק הפרסום והשיווק הסלולרי והחברתי גדול ואנשים רוצים ומצפים לתוצאות. אנשים מוכנים לשלם על 'לידים' המובילים לתוצאות, מוכנים לשלם על הורדות של אפליקציות, מוכנים לשלם על שימוש בשירותים שלהם.
 
בעבר, את מה שעשינו, עשו סוכנויות ומשרדי פרסום – Agencies. אולם, השוק השתנה לגמרי. היום, מרבית הפעילות השיווקית, חוץ מפעילות מיתוג נטו, עברה לעולם ה- Performance Base, עולם תלוי ביצועים. מי שמשקיע בפרסום רוצה לראות תוצאות. אנו מספקים זאת ולכן מגיעים אלינו".
 
שאלה: איך אתם משיגים תוצאות?
תשובה: "אנו משיגים תעבורה בכמה שיותר ערוצים. אנו שחקן חזק במערב אירופה וצפון אירופה. מפרסמים מגיעים אלינו ישירות או דרך השת"פים. אנו עובדים מול עשרות ערוצים בכל התחומים. האתגר הוא להביא מפרסמים בחיבור ישיר לפלטפורמה שלנו".
 
שאלה: מה הפלטפורמה שלכם עושה?
תשובה: "בנינו פלטפורמה על הבסיס של HasOffers. זו פלטפורמה בה מבצעים גם 'הגשה' וגם מוקד דיווח ומעקב. זה הלב של העסק שלנו.
 
אנו נותנים שירות מלא למפרסם. המפרסם מגדיר את היעדים שלו. למשל: מיליון הורדות לאפליקציה ברבעון ב- 4 שווקים בעולם. אנו מתרגמים את המטרה הזו למערכת שיווק המביאה תוצאות בפלטפורמה שפיתחנו".  
 
שאלה: איך המפרסם יודע, שההורדות הן אמיתיות ושלא עובדים עליו?
תשובה: "כיום, מאוד קשה לזייף ולרמות בעולם השיווק והפרסום. בעולם המובייל זה קשה עוד יותר מעולם ה- Web. יש כיום כלים מאוד נפוצים לגלות רמאות. די ברור, שהמפרסם לא ישלים עם זה, אם הוא יגלה שמרמים אותו. לכן, זה לא כדאי לאף צד. אני אשרוף את עצמי בשוק אם אני לא אתן עבודה אמיתית ושירות אמין ללקוחות שלי.
 
לפי מחקרים, שנעשו בעולם, כ- 25% מהפרסום בעולם מושג ע"י שימוש ב- Fraud (הונאה). אולם, קל לזהות את ההונאות ולסגור את הערוצים המשתמשים בהונאות. זה לא מחזיק זמן וזה לא כדאי".
 
שאלה: אילו פיתוחים חדשים יש לכם "בצנרת"?
תשובה: "בשנה האחרונה פיתחנו סל של מוצרים חדשים לעולם ה- PC, מוצרים הנמצאים בעולם של ההורדות החופשיות. זה סט של כלים וסרגלים. המוצר המרכזי החדש שלנו הוא Block YouTube Ads. זה כאילו 'הפוך על הפוך'. הפתרון הזה מתלבש על הפרסומות של היוטיוב מעל לדפדפן והיישום מאפשר למשתמש בו לשמור על חוויית הצפייה ביוטיוב וגם לקבוע איזה פרסומות הוא יראה, אם ירצה לראות. בתהליך ההורדה של הפתרון הזה אנו מציעים למשתמש הצעות רכישה, שדרכן אנו מייצרים הכנסות. במודל ה- Toolbars אנו עובדים עם ארבעה ספקי הסרגלים הגדולים בעולם ומספקים להם פרסומות ותכנים מפולחים".
 
שאלה: למה פתרונות ל- PC?
תשובה: "פיתחנו קו של מוצרים בתחום ההורדות ל- PC. אולם, הוא פחות מ- 10% מהפעילות שלנו. הרוב הוא במובייל וברשתות החברתיות. אנו משפרים את היכולות שלנו בעיקר בתחום מנגנוני האופטימיזציה. אנו עובדים על אלגוריתמים של ניבוי היכולים לאפשר לנו לנהל קמפיינים בצורה הרבה יותר אפקטיבית עבור לקוחותינו.
 
אנו בתהליך בו אנו מייצרים השערות לכל קמפיין, אם הוא הולך להיות רווחי אם לאו. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לנו לעדכן את מודל הניבוי לפי הנתונים המצטברים בזמן אמת. זה מאפשר לנו גמישות רבה יותר בהחלטות באיזה כיוונים ללכת בזמן אמת. התוצאה: אנו מסוגלים לנהל כיום קמפיינים מוצלחים בהיקפים גדולים יותר. אנו ממשיכים לפתח את היכולות הללו".
 
שאלה: איך אתם מספקים מענה לצורך בפרסונליזציה של קמפיינים שיווקיים?
תשובה: "המסה הגדולה של שוק הפרסום עדיין לא עובדת בפרסונליזציה. הרוב רוצים להגיע למסות של קהל בלי שום פרסונליזציה. זו המציאות בה אני נתקל אצל הלקוחות שלנו.
 
יחד עם זאת, אנו כבר מוכנים לעידן הפרסונליזציה. המערכת שלנו לומדת את האפקטיביות של כל קמפיין על כל קהל יעד, על כל אחד, ואני רואה מה החשיפות שלנו בכל ערוץ. אני יכול לקחת את זה ולתת פילוח רלבנטי למה שהלקוח רוצה עם קהל מטרה מפולח ומוגדר, כדי להשיג תוצאות מפולחות בפרסונליזציה מדויקת".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
עידן מילר: "החלום שלי הוא לעשות עסקים טובים ואולי להיקנות ע"י שחקן גדול בתחום בו אנו עוסקים. התחום שלנו הוא תחום 'הפרסום שמביא תוצאות'. בזה אנו חזקים ומצליחים.
 
אני רוצה להישאר ישראלי, כי אני יכול מכאן לשרת כל לקוח בכל מקום בעולם. המפרסמים אגנוסטיים לשאלה היכן יושב המפרסם שלהם. הם רק רוצים תוצאות. לכן, אנו עובדים עם מפרסמים בכל מקום בעולם, כי אנו יודעים להביא להם תוצאות".
דיגיפופ גרופ



 
 
Bookmark and Share