Telecom News - וואווי הציגה מערכת G.fast ראשונה בעולם על תשתית הקואקס בחב' הכבלים

וואווי הציגה מערכת G.fast ראשונה בעולם על תשתית הקואקס בחב' הכבלים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> וואווי הציגה מערכת G.fast ראשונה בעולם על תשתית הקואקס בחב' הכבלים
תקן G.fast, שתוכנן ליישום על חוטי הנחושת של חברות הבזק, עובר שכפול לעולם חברות הכבלים עם מערכות תשתית הקואקס. חברת Huawei הציגה מערכת ראשונה בעולם של G.fast על קואקס, שמספק כ- 1 ג'יגה סל"ש בערוץ היורד ל- 32 משתמשים.
מאת: מערכת Telecom News, 3.11.13, 18:30וואווי

תקן G.fast, שתואר כאן בהרחב ע"י צבי שחם, כתקן להרחבת רוחב הפס על חוטי הנחושת לחברות הבזק עד 800 מגה סל"ש בערוץ היורד (ואכן בזק בישראל בחרה באלקטל לוסנט לשדרג את רשת ה- DSL שלה, במקומות בהם לא ייפרסו סיבים עד הבית - FTTH), תקן זה עובר כעת מהפך והרחבה. חברת טכנולוגיות התקשורת הסינית וואווי הציגה מערכת ראשונה בעולם המיישמת את טכנולוגיית G.fast על חיבורי קואקס (של חברות הכבלים, מכונה גם בשם HFC), חיבור המשרת עד 32 משתמשי קצה ומספק כ- 1 ג'יגה סל"ש בערוץ היורד למשתמשי הקצה בבית.

אין ספק, שמדובר במהפכה של ממש בעולם חברות הכבלים. אך היום דיווחנו על התכניות של חברת הוט לעבור לפתרונות סיבים וליישם את פתרון ה- HOT FiberBox החדש שלה בבתי הלקוחות, שיחוברו בסיבים. הפתרון של וואווי מספק רוחבי פס מתחרים בסיבים, בלי צורך לשדרג את התשתית לסיבים, תוך שימוש בתשתית הקואקס הקיימת בחיבור לבתים.

הפתרון של וואווי מכונה על ידה בשם G.fast over Coax Multi-User Access.

פתרון חדש זה תואם לאחור לכל תקני מערכות ה- Cable TV של חברות הכבלים. וואווי קוראת לטכנולוגיה שלה בקצרה בשם FTTD (ר"ת: Fiber To The Door), בשונה מה- FTTH (ר"ת Fiber To The Home) המתקיים רק על סיבים. וואווי כבר מפעילה את השיטה הזו בניסוי עם משתתפים אצל ספק אירופאי, ששמו לא נמסר. וואווי הגישה ל- ITU-T (גוף התקינה העולמי של תחום התקשורת) נייר טיוטא לאישור התקן החדש והצפי הוא, שהוא יאושר במהלך 2014 ע"י קבוצת התקן G.fast.
FTTD
Bookmark and Share