Telecom News - 75% מהעסקים בודקים הזדמנויות כלכליות הטמונות ב"אינטרנט של החפצים"

75% מהעסקים בודקים הזדמנויות כלכליות הטמונות ב"אינטרנט של החפצים"

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> 75% מהעסקים בודקים הזדמנויות כלכליות הטמונות ב"אינטרנט של החפצים"
75% מהעסקים המובילים בעולם בוחנים את ההזדמנויות הכלכליות שיביא עמו "האינטרנט של החפצים"
מאת: מערכת Telecom News, 4.11.13, 16:15IoT

96% צופים, שעד 2016 עתיד העסק שלהם להשתמש ב-IoT באופן כזה או אחר ויותר מ-3 מתוך 5 מנהלים בכירים (61%) מסכימים, כי חברות שתתמהמהנה בשילוב ה-IoT בעסקים שלהן צפויות לפגר בתחרות העסקית. כדי שעסק יוכל לנצל את מלוא היתרונות של ה"אינטרנט של החפצים" יידרשו לו סטנדרטים מקובלים, פיתוח מיומנויות ומודלים עסקיים שיתופיים.

ARM, חשפה ממצאי דו"ח מקיף במימון שלה, שפורסם ע"י יחידת המחקר של האקונומיסט (EIU) בכותרת "אינדקס עסקי לאינטרנט של החפצים: המהפיכה השקטה תופסת תאוצה".

הדו"ח מצא, ש-75% מהמנהלים הבכירים של עסקים מובילים בוחנים באופן פעיל את ההזדמנויות ש"האינטרנט של החפצים" (IoT) מביא עימו. בנוסף, גילה הדוח, כי 30% מהמובילים העסקיים חשים, ש-IoT יביא עימו הזדמנויות לרווחים חדשים, אך אותה כמות של נשאלים (29%) מאמינה, שהוא יעודד נהלי עבודה חדשים, שבסופו של דבר ישנו את מודל הפעולה שלהם (23%). הדו"ח מסכם, כי היישום של סטנדרטים מקובלים יגדל ויאפשר תקשורת בין מיליוני התקנים מחוברים, מה שיביא קץ למה שמכונה ה"אינטרנט של מאגרים" (silos).

הדו"ח מדגיש את הצורך בגישה של שיתוף פעולה בין חברות, שתצטרכונה "ללמוד לשתף פעולה עם שחקניות שונות במגוון תעשיות", מה שיעודד סטנדרטים, שימנעו את מה שמכונה ה"אינטרנט של מאגרים", כלומר, שיטה בה הנתונים נוצרים, אך ספקיות השירות השונות אינן משתפות בנתונים כדי להביא למשתמש את מירב היתרונות הגלומים בהם.

מי מוביל את השינוי?

א. עסקים אירופאיים מובילים בראש לפני המקבילות העולמיות שלהם בכל הנוגע לשלבי המחקר והתכנון של יישום IoT

ב. מבין הענפים השונים, ענף הייצור הוא המוביל בכל הנוגע ל-IoT, כשהוא מונע ע"י הצורך במידע בזמן אמת העוזר למטב את הפרודוקטיביות. אחת מתוך 4 חברות ייצור כבר מפעילה מערכת IoT מתפקדת. הבא בעקבות מגזר הייצור הוא מגזר הבנייה והנדל"ן.  
 
חמשת המכשולים הבולטים העומדים בדרכן של חברות המגבירות את השימוש ב-IoT (חמש התגובות המובילות):
  1. מחסור בידע/מיומנויות של העובדים.
  2. מחסור במחויבות וידע בקרב ההנהלה הבכירה.
  3. מוצרים או שירותים אינם כוללים מרכיב ברור של IoT
  4. חוסר בגרות של תקני התעשייה הנוגעים ל-IoT
  5. עלויות גבוהות של ההשקעה הנדרשת בתשתית IoT
הדוח מצביע על האפשרות, שרק הסרת מאגרי נתונים (silos) ויצירת סטנדרטים מקובלים תאפשר ל-IoT להשיג את המימדים הנדרשים לו כדי לפעול בכל השווקים השונים בהצלחה. השפעה רבה הייתה גם להתפתחות ה"ביג דאטה". היום, יותר מתמיד, ניהול הנתונים והיכולת לנתח את הנתונים הקטנים יתאפשרו עם אימוץ ה-IoT.

סיימון סיגרס מנכ"ל ARM: "'האינטרנט של החפצים' פועל על ARM. באמצעות חיבור של התקני ה-30bn הבאים תוכל המערכת האקולוגית של ARM לשנות חיים של בני אדם הודות לשיפור בניהול הערים, שירותי הבריאות, הסביבה ומערכות החינוך. הטכנולוגיות של ARM מספקות את אבני הבניין הפונקציונליות בקשת עצומה של מוצרים, לרבות מכוניות, מערכות לניטור הלב, מכונות כביסה ותאורה. נצילות האנרגיה והמזעור הם מרכיבים חיוניים בטכנולוגיות הללו. לדוגמא, מעבד Cortex-M0+ של ARM יכול להיכנס בעובי של שערה ממוצעת של אדם. עם סוג כזה של חדשנות בתכנון, לצד המערכת האקולוגית העסקית הדינמית והרבגונית של החברה,  היא תוכל להפיק את מירב היתרונות העסקיים של ה-IoT". 

 



 
 
Bookmark and Share