Telecom News - יבמ חשפה כלים חדשים ל- Big Data וניתוח אנליטי

יבמ חשפה כלים חדשים ל- Big Data וניתוח אנליטי

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> יבמ חשפה כלים חדשים ל- Big Data וניתוח אנליטי
יבמ חשפה כלים חדשים ל- Big Data וניתוח אנליטי
מאת: חיים חביב, 11.4.13, 22:30IBM
 
באירוע מרשים, בפני למעלה מ- 11,000 משתתפים, הכריזה יבמ הבוקר (שעון ארה"ב) בלאס וגאס בפתיחת כנס Information on Demand 2013 על סדרת מוצרים לעולם הביג דאטה. כותרת הכנס, מתנוססת בכל מקום, ולא בכדי: Think Big. Deliver Big. WIN BIG. היא ממצה יותר מכל את המהפכה המטלטלת את עולם העסקים בעידן החדש.

IBM Event
 
IBM הכריזה על הרחבת סל הכלים לעולם ה- Big Data והניתוח האנליטי, וחשפה מגוון מוצרים חדשים הממנפים יכולות בתחום המחשוב הקוגניטיבי (התודעתי) והחיזוי האנליטי, שנועדו לסייע לחברות לחזות טוב ולהיערך טוב יותר למגוון ההזדמנויות והאתגרים הטמונים במאגרי הנתונים ובמערך הטכנולוגי והתפעולי של הארגון. יש הרואים במידע החבוי בארגון (שרק חלקו הזעיר מנוצל כיום) מעין משאב טבעי (כמו נפט, אם תרצו) שאינו מתכלה - להיפך, תופח בקצב מדהים - רובץ לפתחנו, אך אינו מנוצל דיו. או במילותיו של בכיר ביבמ:

 Analytics: The Fuel of the New Era of Computing
 
למעשה, הכנס השנתי של חטיבת התוכנה של יבמ, "מידע על פי דרישה", שמתקיים השבוע בלאס וגאס, נועד להעמיק בקרב הארגונים את הרעיון של ניצול משאב המידע האירגוני האדיר באופן שיועיל לארגון. במסגרת תפישה זו, הציגה יבמ כלים ושירותים חדשים, שיסייעו ללקוחות להפיק ערך חדש (תובנות חדשות והזדמנויות מאתגרות) באמצעות ניתוח אנליטי של הנתונים הזמינים בידיהם. IBM הרחיבה את קו מוצריBLU Acceleration  להאצת העיבוד במאגרי Big Data, שמסייע לעסקים לזהות דפוסים חבויים בנתונים האגורים בארגונים, באמצעות כלים חדשים לגילוי ולוויזואליזציה של נתונים. טכנולוגיות אלה מציעות דרכים חדשות לצפייה בנתונים, באופן המאפשר חיזוי תוצאות ואבחון מוקדם של אתגרים עסקיים עתידיים.

שורת לקוחות נבחרים של יבמ מציגה שימושים ויישומים מעניינים בכלי ה- Big Data והניתוח האנליטי של יבמ למשימות חיסכון בעלויות התפעול, מניעת הונאות, ושיפור חוויית הלקוח. במסיבת עיתונאים הבוקר היו אלה לקוחות מתעשיות הטלקום וה-IT, המלונאות והאירוח, והשירות הרפואי. כל אלו הציגו מהפך בעסקיהם המתבטא, בין היתר, בהפחתת עלויות דרמטית, שיפור חוויית הלקוח ושביעות רצונו וגם – צמצום חד בעלויות ובנזקי הונאות וגניבות.
 
תפעול שירותי טכנולוגיות מידע
יבמ מנצלת את האירוע בלאס וגאס להשקת קטגוריה חדשה בתחום הניתוח האנליטי: ניתוח פעילות טכנולוגיות מידע. המוצרים החדשים יציעו ללקוחות אפשרות יישום של רכיבים בסיסיים בתחום המחשוב התודעתי (קוגניטיבי) והבינה הנולדת בעזרתו – לכל רוחב תשתיות טכנולוגיות המידע. כך, יוכלו עובדים ומנהלים להפיק תובנות חדשות מהנתונים הנאספים במערכות האלה, במקום להתמקד רק בהתמודדות עם הנפחים ההולכים וגדלים של נתוני הרשת ומערכות המידע.
 
תובנות המופקות מבסיסי המידע הזמין עשויות לסייע בחיזוי ובמניעת השבתות של מערכת המידע (לדוגמא, זיהוי נחשולי ביקוש בעולם הקמעונאות או זיהוי שיאי תעבורת נתונים בעולם הטלקום), לשפר את רמת הפריון ולהבטיח חיסכון בעלויות השוטפות. כיום כבר ניתן לחפש ולנתח טרה-בייטים רבים של מידע תפעולי הזורם בזמן אמת, לזהות בעיות בביצועי הרשת ולטפל בהן עוד בטרם גרמו להפרעות לשירות בפועל.
 
כך לדוגמא, חברת הטלקום Consolidated Communications, שמספקת שירותי טלפון, אינטרנט וטלוויזיה (IPTV), צופה חיסכון של 300 אלף דולרים בעלויות התפעול השנתיות בשל שילוב כלי חיזוי קוגניטיבי לסביבת תשתיות תפעול מערכת המידע שלה.
 
IBM מפעילה יכולות ושיטות בתחומי למידת המכונה והניתוח האנליטי גם על גבי מערכות אחסון, בחבילת מרכז האחסון הווירטואלי בענן חכם, SmartCloud Virtual Storage Center. המערכת החדשה מסוגלת לנתח נתונים המתקבלים מהמערכות על מנת להצביע על דפוסי שימוש במידע, לזהות את סוג האחסון המתאים ביותר לכל פיסה של מידע ארגוני, ולבצע שינויים בארגון מבנה האחסון ורמות האחסון בתהליך אוטומטי, ומבלי להפריע לעבודה השוטפת.
 
מערכת Concert on Cloud החדשה של יבמ, שנחשפת בכנס בלאס וגאס, היא פלטפורמה ראשונה מסוגה לניתוח אנליטי של פעילות ברשת חברתית לעולם המוסדות הפיננסיים, שמוכנה לעבודה בסביבת מובייל ומאפשרת למשתמשים לצפות, להבין ולתקשר עם לקוחות הקצה שלהם על בסיס תובנות מוגדרות הנולדות בתהליך הניתוח האנליטי, ובפעולה בזמן אמת.
 
אגב, למי שסבר בטעות, ש- Big Data מגלם בחובו רק את הכמות והגודל נכונה הפתעה. למאפיין הזה יש להוסיף: דינמיות הנתונים (בסביבת מובייל, velocity) כמו גם שונות הנתונים (מובנים, לא מובנים) ואיכותם (מהימנותם ודיוקם - veracity).
 
על מנת להרחיב את כושר הניתוח האנליטי בארגונים במגוון תחומי תעשיה, הרחיבה יבמ את סל מוצרי BLU Acceleration להאצת הטיפול ב- Big Data, והציגה כלי חדש לסביבת הענן - Blue Acceleration for the Cloud. המערכת משלבת יכולות מחסן נתונים וניתוח אנליטי המנוהלים בענן המחשוב, תוך האצה משמעותית בתהליכי הפקת דוחות וניתוח אנליטי, וחיסכון בעלויות ביצוע המשימות האלה.
 
במקביל, הציגה יבמ כלי תוכנה חדשים לסביבת Hadoop, שיפורים בשרתי PureData System, והרחבות בקו מוצרי תשתיות שרתי יישומי ניתוח InfoSphere BigInsights, שמיועדים לסביבת Big Data.
HADOOP
כלים לגילוי נתונים
יבמ הציגה כלים חדשים לגילוי נתונים ולהצגה ויזואלית שלהם, שצפויים לשנות את אופן הטיפול וההצגה של מידע מורכב במסגרות ארגוניות. לא פעם תמונה גרפית חושפת הרבה יותר ממאות נתונים הנצברים בטבלאות, כפי שאנו יודעים.
 
הטכנולוגיות הייחודיות, שפותחו במעבדות המחקר של יבמ, מציעות דרכים חדשות לצפייה בנתונים, על מנת לחזות תוצאות ולאתר מראש אתגרים והזדמנויות אליהם יש להיערך. היצע המוצרים החדשים יסייע גם בסגירת פערי זמינות הכישורים המקצועיים המצויים במחסור עמוק, מכבידים על מיצוי יכולות הניתוח האנליטי וה- Big Data . המערכות החדשות תאפשרנה למשתמש העסקי הרגיל למצוא תשובות פשוטות, בחיפוש מבוסס טקסט, בתוך דקות – בתוך ים ענק של מידע גולמי.

IBM event 2
 
פרוייקט NEO של יבמ מציג פלטפורמה חדשה לניתוח אנליטי ברשת חברתית, שמסייעת לארגונים להרחיב את טווח הכיסוי שלהם ולהנגיש את הכלים האנליטיים באמצעות עבודה שיתופית ברשת חברתית, וגישה נוחה ממכשירים ניידים. משתמשים עסקיים יכולים לבחור מתוך יותר מ- 30 אופציות כלים להדמיה ויזואלית של נתונים, החל מתרשימי פלחים ועד למפות אזורים חמים ומפות גיאוגרפיות, באמצעות שליפת תשתיות התצוגה וההדמיה הוויזואלית המתאימות להם מאתר שוק כלי התצוגה וההדמיה, Visualization Marketplace on IBM Analytics Zone.

הכותב - שליח Telecom News ללאס-וגאס ואורח חברת IBM בכנס 2013 IoD בארה"ב.
 
ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share