Telecom News - האם נמצא הפתרון למחירי הנדידה - Roaming המטורפים בסלולר? כנראה שכן

האם נמצא הפתרון למחירי הנדידה - Roaming המטורפים בסלולר? כנראה שכן

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האם נמצא הפתרון למחירי הנדידה - Roaming המטורפים בסלולר? כנראה שכן
בלעדי: חשיפה: חברת סימגו, חברת הזנק מרעננה המבוססת על יוצאי 8200, נכנסת בסערה לשוק הישראלי בפתרון תקשורתי די דומה לזה של Cell-Buddy, (שהחלה לפעול לאחרונה מחוץ לישראל). המוטו שלה: "השתמש בסלולר שלך בחו"ל בדיוק כמו שאתה משתמש איתו בארץ, במחירים דומים". מהפכה בתחילת דרכה.
מאת: אבי וייס, 5.11.13, 16:00סימגו

בכנס השנתי של "פוקוס טלקום" (עליו נדווח בנפרד), שנערך אמש, נחשפה והושקה חברת הזנק ישראלית צעירה בשם סימגו (Simgo Mobile) לתחום שירותי השיחות בנדידה - Roaming, עבור מחזיקי מכשירי הסלולר היוצאים מישראל לחו"ל.

החברה, שמבוססת על יוצאי 8200, פותרת את בעיית המחירים הגבוהים של שיחות, מסרונים וגלישה בחו"ל בשיטה מאוד ייחודית ומעניינת, שהזכירה לי במעט את הפתרון של חברת הזנק אחרת- Call-Buddy מתל-אביב, שראיון עם היו"ר והמנכ"ל שלה ערכנו אך לא מכבר והיא החלה לפעול לאחרונה בארה"ב.

סימגו, בשונה מ- Cell-Buddy, פונה קודם כל אל אנשי העסקים בארגונים ובעסקים בארץ הנוסעים הרבה בעולם. המודלים העסקיים שלה מותאמים למגזר זה של הנוסעים לחו"ל, אלו שהחסכון בשימוש בסלולר אצלם בעת היותם בחו"ל הוא מאוד משמעותי. המפיצה של סימגו בישראל היא "פוקוס טלקום", שתחל את שיווק השירות החדש הזה דרך כל ערוצי השיווק וההפצה שלה ממש בימים הקרובים. בהמשך הדרך, תרחיב סימגו את ערוצי השיווק הללו גם למגזר הפרטי, לכל מי שרוצה לחסוך בהוצאות הסלולר שלו בחו"ל ולא רוצה להסתבך בחלפת סימים לכל ארץ יעד, או ברכישת חבילות יקרות מחברות הסלולר.

ניתוח "ממבט על" של כל הפתרונות שיש בישראל לשירותי נדידה למנהל ולעובד במגזר העסקי והארגוני מצוי כאן. ניתוח האפשרויות לקבל שיחות למספר הישראלי, כשמחזיק המכשיר נמצא בחו"ל עם סים זר מצוי כאן

אייל שמואלי, מנהל שותפים עסקיים, סימגו: "אנו סטארטאפ ישראלי, שבא לפתור את בעיית הנדידה. הבעיה הזו מוכרת לכל בעל מכשיר סלולר כשהוא יוצא לחו"ל. אנו לא במשבצת של אלו המחליפים סימים. ממש לא. הפתרון שלנו פשוט ונוח למשתמשי הקצה.

ראינו, שאנשים משנים את הרגלי השימוש שלהם בסלולר בחו"ל. אנשים החלו לחפש באופן נואש בכל פינה WiFi חופשי כדי ליצור קשר על ה- WiFi. מקדונלדס הרוויחו מזה, כי נכנסים אליהם בכל מקום בו הם נמצאים, בגלל ה- WiFi החופשי שלהם. אנשים החלו לפחד מה יהיה בחשבון הסלולר שלהם כשהם יחזרו לארץ, גם אם רכשו חבילות סגורות מחברות הסלולר. יש להם ניסיון מר עם החבילות הללו. 

המוטו שלנו: 'סלולר בחו"ל בדיוק כמו בבית'. הפתרון שלנו מאפשר לכל אחד להשתמש בטלפון שלו בדיוק כמו שהוא נמצא בבית, בישראל, אך כשהוא מצוי בכל מקום ברחבי העולם. זה כולל שיחת, מסרונים, גלישה באינטרנט. הכל כלול, כמו שבישראל הכל כלול. השיחות תהיינה באיכות סלולרית. זה לא פתרון VoIP או כל טריק אחר על האינטרנט. בנוסף, המספר הישראלי נשאר זמין. המספר הישראלי גם יופיע על המסך של המקבל, כשהמחזיק במכשיר מחייג אליו. הכי חשוב: אין אצלנו טריקים של Call-Back שלא תמיד מצליח בחיוג, כמו שעושות חברות הסלולר. החיוג בדיוק כמו בארץ, ישר מספר הטלפונים או ממקלדת המספרים לחיוג שבמכשיר. שום שינוי ממה שהמשתמש רגיל לעשות בארץ עם המכשיר שלו. 

אנו מוכרים חבילות ב- 3 רמות לפי מידת השימוש וניתן לעבור מחבילה לחבילה, אם הכמות לא מספקת: 40 יחידות ליום, 100 יחידות ליום ו- 200 יחידות ליום. אלו 3 החבילות הראשונות שלנו, שיחידת המידה היא: שנייה של שיחה, 10 קילו בתים של גלישה ובקרוב גם מסרון. המשתמש יודע מראש איזה חבילה לקח והוא שולט באופן מלא בצריכה שלו, כי אנו מספקים לו אפליקציה יפה לצפייה ולשיטה בצריכה. למרות שהמספר הישראלי נשמר, הוא לא משלם לשום חברת סלולר, רק משלם לנו על רכישת החבילה. מחיר היחידה הוא 25 אג' (שזה 10 ש"ח ליחידה הבסיסית ליום). זהו. אין שום עלות נוספת או נסתרת ואין קנסות על חריגות. 
יחידת סימגו
הפתרון נעשה ע"י הצמת יחידת סימגו לטלפון (ראה תמונה משמאל). זה מעין שרוול קטן המתלבש על הטלפון מאחור. את הסים הישראלי מוציאים מהמכשיר. מבצעים הרשמה קצרה בפעם הראשונה באתר וזהו.  יוצאים לחו"ל ומדברים רגיל וגולשים רגיל. לא מרגישים בשום שינוי. זה שירות רגיל של רשת סלולרית רגילה, בכל ארץ שאליה נוסעים.

נכון להיום, בגלל שאנו בתחילת הדרך, יש לנו שרוולים לאייפון 4 של אפל ולגלקסי של סמסונג. בנוסף, יש תוכנת מעקב יפה, אותה מורידים מהחנות של אפל וגוגל. בקרוב נוציא סוגי שרוולים למכשירים נוספים, אך כרגע זה כבר מכסה מעל ל- 80% מהמכשירים הקיימים בידי הישראלים שיוצאים לחו"ל.

אנו מכסים כיום כיסוי מלא של 28 מדינות בעולם. אלו המדינות, שהנוסע הישראלי ובמיוחד העסקי מרבה לנסוע אליהן. עוד מדינות תתווספנה בחודשים הקרובים. כך, שתוך זמן די קצר נכסה את כל העולם (לפחות 150 מדינות). 

המערכת שלנו מבוסס על עיקרון 'הסים הווירטואלי' הנמצא בענן. המוצר הזה מתאים לכל מכשיר ומתאים את עצמו לכל מכשיר עם המספר שלו באופן שקוף. כך, שאם עסק נניח רוכש 2 מכשירי סימגו, הוא יכול להעביר אותם בין כל הנוסעים מהעסק לחו"ל, כל אחד בתורו, כי הסימגו מתאים את עצמו למספר של המכשיר שעליו הוא מולבש. זה נעשה שקוף והמשתמש לא צריך לעשות דבר. הוא משתמש במכשיר שלו בחו"ל בדיוק כמו בארץ".

אין ספק, שפתרון "הסים הווירטואלי" הוא העתיד בתחום שירותי הנדידה הסלולריים. הצגנו כבר פתרונות של סים וירטואלי של חברת VIE2SIM מבליז, שעובדת בשיטה מעט שונה מסימגו. כאן, יש לנו חברה ישראלית, עם תמיכה ישראלית (מפוקוס טלקום וערוצי השיווק שלה).

אין ספק, שנפתח עידן חדש של שירותי נדידה, ונראה את המחירים צונחים עוד יותר, גם מתחת למחיר, שסימגו הציגה בעת השקת המוצר שלה אך אמש. 
ROAMING



 
 
Bookmark and Share