Telecom News - קומטאץ' מתריעה על מתקפות נוזקות בזמן אמת ועלייה במספר גניבות הזהות

קומטאץ' מתריעה על מתקפות נוזקות בזמן אמת ועלייה במספר גניבות הזהות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> קומטאץ' מתריעה על מתקפות נוזקות בזמן אמת ועלייה במספר גניבות הזהות

קומטאץ' מתריעה על מתקפות נוזקות בזמן אמת ועלייה במספר גניבות הזהות

מאת: מערכת Telecom News, 6.11.13, 19:30Commtouch
 
קומטאץ' חברת אבטחה לאינטרנט ושירותי אבטחה מבוססי ענן, הודיעה  כי ברבעון השלישי של 2013 נצפה המשך שימוש במתקפות נוזקות בזמן אמת וגידול דרמטי באתרי גניבת הזהות, או הדיוג (phishing). כך קובע דו"ח איומי האינטרנט לרבעון השלישי שפרסמה היום קומטאץ'.

הניצול לרעה של אירועים חדשותיים המשיך גם ברבעון השלישי. משך הזמן החולף בין התרחשות האירוע בפועל להשקת מתקפת התוכנות הזדוניות יורד באופן יציב כבר שנה תמימה וכעת עומד על 22 שעות בממוצע. מתקפות הנוזקות ברבעון השלישי ניצלו לרעה את החדשות על התינוק המלכותי, ג'ורג', המדליף מהסוכנות האמריקאית לביטחון לאומי, אדוארד סנודן ואת המשבר בסוריה.

מספרם של אתרי הדיוג עלה בשיעור דרמטי של 35% ברבעון השלישי. מספרם של האתרים החדשים המתחזים ל-PayPal בלבד עמד על 750 מדי יום.

גידול קטן של כ-5% נצפה במספרם של האתרים הזדוניים הרשומים בבסיס הנתונים GlobalView של קומטאץ' האוסף כתובות של אתרי אינטרנט מזיקים. אתרים המציעים שירותי תיירות היו בין הפופולאריים ביותר בקרב מפיצי התוכנות הזדוניות, ואחריהם אתרי תחבורה ועסקים. אתרים המציעים השכלה, שדורגו ראשונים ברבעון השני, ירדו למקום השישי.

"דו"ח המגמות של הרבעון השלישי מעיד על גידול במורכבות המתקפות הקיברנטיות," אמר ליאור כוכבי, ה- CTO של קומטאץ'. "הקמפיינים שלהם מופנים בעיקר נגד משתמשי הקצה. לכן, על מנת להגן על משתמשיהם, ספקי שירותי האינטרנט, מארחי תיבות הדוא"ל וספקי התכנים חייבים להיות מודעים למגמות אלה ולשפר בהתמדה את הכלים המתמודדים עם עבריינים אלה."

ממצאים נוספים של הדו"ח:
 
  • ברבעון השלישי של 2013 המשיכו רמות הספאם לרדת. הכמות היומית הממוצעת של ספאם ברבעון הייתה 69 מיליארד הודעות לעומת 83 מיליארד הודעות ברבעון השני – ירידה של כ-17%. למרות שהרמה הרבעונית היא הנמוכה ביותר זה ארבע שנים. הממוצע החודשי נמצא בעלייה מתמדת מאז השפל ההיסטורי של חודש יוני שבו נשלחו "רק" 63 מיליארד הודעות ספאם מדי יום עד לירידה של חודש ספטמבר. ברבעון השלישי היווה הספאם 70% מכלל הודעות הדוא"ל שנשלחות בעולם, שיעור שירד ל-63% בתחילת אוגוסט.
  • נושא הספאם הפופולרי ביותר הן פרסומות לתכשירי הרזיה, המהוות 40.2% (מקום שלישי ברבעון השני עם 10ץ8% מכלל ההודעות). ספאם הקשור למניות ירד מהמקום ה-7 (4.7%) ברבעון השני למקום השני (20%) עם תרמיות מסוג "מניות זולות" (penny stock) שנצפו כדרך קבע ברבעון האחרון.
  • הכמות היומית הממוצעת של תוכנות זדוניות המצורפות להודעות דוא"ל נותרה כמעט ללא שינוי בהשוואה לרבעון האחרון ברמה של 2 מיליארד הודעות ליום. ממוצע זה מסווה את הגידול היציב מיולי עד ספטמבר הכולל מתקפות בהיקף כפול מהממוצע היומי.
  • הודו ממשיכה להוביל את רשימת המדינות המארחות מחשבי זומבי: ברבעון השלישי של 2013, הודו הייתה המדינה שממנה יצאו מתקפות הספאם הרבות ביותר, אם כי שיעורן ירד ב-6% ל-13.2%. רוסיה ספגה כנראה את רוב הפער הזה וטיפסה מהמקום השמיני לשני כמדינה משגרת ספאם. מתמודדות חדשות על תואר מדינת הספאם המובילה הן אוקראינה, ערב הסעודית וספרד, בעוד שארה"ב, סרביה ומקסיקו יצאו מנבחרת 15 המדינות המובילות.
הדו"ח הרבעוני של Commtouch Security Lab מבוסס על ניתוח מקיף של מיליארדי טרנסאקציות יומיות המנוטרות על ידי בסיס הנתונים מבוסס הענן של קומטאץ' GlobalView™ Cloud.

לעיון בדו"ח האיומים באינטרנט של קומטאץ' לרבעון השלישי, בקרו כאן



 
 
Bookmark and Share