Telecom News - הסכם שיתוף רשתות ראשון נחתם בין חברת HOT mobile לבין חברת פרטנר

הסכם שיתוף רשתות ראשון נחתם בין חברת HOT mobile לבין חברת פרטנר

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הסכם שיתוף רשתות ראשון נחתם בין חברת HOT mobile לבין חברת פרטנר
הסכם שיתוף רשתות ראשון נחתם בין חברת  HOT mobileלבין חברת פרטנר
מאת: מערכת Telecom News, 8.11.31, 14:30הוט מובייל
 
חברת HOT דיווחה היום לרשות לניירות ערך על הסכם שיתוף רשתות, שנחתם בין החברה הבת HOT mobile לבין חברת פרטנר. ההסכם עולה בקנה אחד עם המדיניות, שמוביל ומקדם שר התקשורת גלעד ארדן, בנושא שיתוף רשתות, בין היתר, במגמה לצמצם ככל שניתן את מספרם של האתרים הסלולריים, ולאפשר ניצול אופטימלי של התדרים.
 
HOT mobile ופרטנר יקימו שותפות מוגבלת, אשר תחזיק, תפתח ותתפעל רשת תקשורת סלולרית מתקדמת אחת עבור שתי החברות, ואשר כל צד יחזיק במחצית מהזכויות בה.
 
השותפות מבוססת על מודל שיתוף רשתות אקטיבי, שכולל שיתוף אנטנות ותדרים, ומאפשר ניצול אופטימלי של הספקטרום. מפעילים סלולריים ורגולטורים ברחבי העולם (בשבדיה, בדנמרק, בהונג-קונג, בקנדה ועוד) כבר אימצו מודל זה. הניסיון הנצבר ברחבי העולם מלמד בבירור, כי שיתוף הרשתות מגלם בחובו יתרונות תחרותיים רבים. שיתוף הרשתות מוביל להאצה בפריסה וביישום של רשתות תקשורת בטכנולוגיות מתקדמות, שמאפשרות הצעה של מגוון שירותים מתקדמים לצרכנים. ההפחתה במבנה העלויות של החברות מתורגמת להצעות בעלות ערך לצרכנים.
 
גם בישראל שיתוף רשתות אקטיבי הנו המודל הנכון, ויותר מכך, לאור החוסר במשאב התדרים- מודל זה מהווה הכרח. בראש ובראשונה, יאפשר המודל לחברות להקדים ולהשיק שירותי דור 4 (LTE), כגון: העברת נתונים בקצבים גבוהים, שימוש מהיר באפליקציות "גלישה בזמן אמת" ואפליקציות ענן. בכך ישראל תעמוד בחזית הטכנולוגיה יחד עם המדינות המתקדמות בעולם.
 
בנוסף, המודל יאפשר ניצול יעיל של התדרים, נוכח המחסור הניכר בתדרי LTE בישראל, ונוכח הקושי בהקצאתם למפעילים באופן יעיל. תכנון הרשת יביא לצמצום הפריסה של האתרים הסלולריים.
 
ללא ספק, לצד כל אלו, מודל השיתוף יאפשר למפעילים הסלולריים החדשים להתחיל את פריסת רשת ה-LTE בנקודת מוצא דומה לזו של המפעילים הוותיקים, ויבטיח בכך המשך תחרות ערה, במחירים אטרקטיביים ובאיכות רשת גבוהה מהמתקדמות בעולם.
 
תוקף ההסכם, שנחתם בין החברות, הנו ל - 15 שנה, עד ליום 31 בדצמבר 2028, כאשר לאחר מכן יוארך באופן אוטומטי לתקופות נוספות של 5 שנים כל אחת. ההסכם כפוף לקבלת כל האישורים הרגולטורים הנדרשים.
 
על פי ההסכם, כל אחד מהצדדים ימשיך להחזיק ולתפעל באופן נפרד ועצמאי את ליבת הרשת שלו, ולספק שירותי תקשורת סלולרית, בהם, שיווק, מכירה ושירות ללקוחותיו בלבד. 
 
ההסכם מסדיר את ניהול הרשת המשותפת ופיתוחה, אופן ניהול השותפות, לרבות מנגנון למינוי דירקטורים, פתרון סכסוכים, נשיאה בעלויות שדרוג הרשת ועוד.
 
כל צד יישא במחצית מההשקעות ההוניות הדרושות לשם הקמה ושדרוג הרשת המשותפת, והנשיאה בהוצאות התפעוליות תהיה בהתאם למנגנון, שנקבע בהסכם, ומבוסס בין היתר, על היקף תעבורת הנתונים, שיצרוך כל צד מהרשת המשותפת.
 
כשלב ביניים, ועד לקבלת האישורים הנדרשים על-פי כל דין, תעניק פרטנר ל- HOT mobile זכות שימוש ברשת התקשורת הסלולרית שלה, לצורך מתן כיסוי סלולרי ארצי נרחב ללקוחותיה. השירותים בהתאם להסכם יחלו לאחר השלמת ההיערכות, ובהתאם לכל הסכם או רגולציה.
 
הרצל עוזר, יו"ר HOT mobile: "אני מברך על ההסכם בין HOT mobile לבין חברת פרטנר, שמהווה אבן דרך משמעותית בשוק הסלולר, ותואם את המדיניות אותה מוביל שר התקשורת, גלעד ארדן, בנושא שיתוף אתרים ותדרים. מהלך זה, יאפשר לנו להקדים ולהשיק שירותי דור 4 מתקדמים, ויציב את ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע בפיתוח תשתיות, תוך שמירה על הצעות המחיר האטרקטיביות ביותר עבור ללקוחותינו".
שיוף אנטנות



 
 
Bookmark and Share