Telecom News - בזק מוכרת מידי חודש חיבור ל- IP-Centrex ל- 200 לקוחות חדשים

בזק מוכרת מידי חודש חיבור ל- IP-Centrex ל- 200 לקוחות חדשים

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> בזק מוכרת מידי חודש חיבור ל- IP-Centrex ל- 200 לקוחות חדשים
חשיפה: חברת בזק מצליחה למכור ל- 200 לקוחות חדשים מידי חודש חיבורי מרכזיה וירטואלית - IP-Centrex וסך הלקוחות ב- IP-Centrex עומד כיום על 9,200 לקוחות עסקיים. בנוסף, בזק עדיין מוכרת אלפי צירי PRI חדשים לשנה. 
מאת: אבי וייס, 9.11.13, 17:30קובי פז

בכנס השנתי של "פוקוס טלקום" (עליו נדווח בנפרד), שנערך בשבוע החולף, נחשפו הנתונים על שירותי הטלפוניה העסקית המצליחים של בזק. זאת, ע"י קובי פז, סמנכ"ל וראש החטיבה העסקית של בזק (בתמונה). 

קובי פז: "שירותי ה- IP-Centrex הם אחד משלל שירותי הטלפוניה העסקיים של בזק. בעולם, כ- 30% משירותי הטלפוניה העסקיים נמצאים ב- Centrex. בישראל, עוד טרם הגענו לאחוז הזה, אבל אנו בדרך אליו, למרות כל התחרות בשוק, גם מול המתחרים, שהם חברות התקשורת, וגם מול הקוד הפתוח (אסטריקס) בתקשורת הטלפונית.

מדובר בפתרון תקשורת המתאים מאוד לסגמנטים מסויימים בשוק. ה- Centrex הפך בינתיים ל- IP-Centrex עקב השדרוג הטכנולוגי. המתג, שאנו מפעילים לצורך השירות, הוא המתקדם בעולם, מהסוג הנמצא אצל כל ספקי התקשורת הגדולים בעולם (מתג של ברודספט).

כשנכנסתי לתפקיד בסוף 2007 אמרו לי, שזה מוצר, שקשה להכניס אותו לשוק ושלא כדאי לי להשקיע בו מאמץ. אולם, אני אוהב אתגרים והתעקשתי,שלמוצר הזה יש פוטנציאל. בתחילת הדרך היה קשה לשכנע מנהלים לקבל שירותי מרכזיה וירטואלית. זה מהפך, שהוא חלק מהמעבר לעולמות של 'צריכה', במקום להיות בעולמות של ציוד וברזלים בחצר הלקוח. 

אנחנו בבזק מאוד מאמינים ב'שירותים מנוהלים'. אנו ננהל את הציוד והשירות וניתן זאת ללקוחות, כך שהם יוכלו להתרכז בביזנס שלהם ולא להתעסק עם התקשורת. הלקוחות שלנו לא צריכים לדאוג לשדרוגי תוכנה, לשדרוגי חומרה, לאיכות השירות, לשטח רצפה, לחשמל, לתחזוקה וכיו"ב. אנו עושים הכל בשבילם. יש לנו בבזק 230 טכנאים השולטים ב- IP-Centrex 'קצה לקצה' ויודעים לתת מענה לכל הדרישות של הלקוחות. מאחריהם יש כ- 800 איש העוסקים במוצר הזה, החל מאנשי מכירות, ניהול, שיווק וכלה באנשי מוקדי התמיכה. 

יש לנו כיום 9,200 לקוחות עסקיים בלי מרכזיה המחוברים לשירותי IP-Centrex שלנו. אנו מתקינים ומצרפים מידי חודש כ- 200 לקוחות חדשים. זו הצלחה יוצאת מן הכלל בשוק כה תחרותי. המוצר הזה עובד, מתומחר טוב ומביא לשביעות רצון של הלקוחות. קיבלנו ציונים מאוד גבוהים בסקרי שביעות הרצון של הלקוחות ולכן הם נשארים נאמנים לנו.

לאן ה- IP-Centrex מתפתח?
א. אנו רואים יותר ויותר פתרונות של Call Center על ה- Centrex. עד היום עשינו זאת לפי הזמנה מיוחדת של הלקוח או שאינטגרטורים מצד ג' ביצעו זאת. החלטנו, שאנו נספק בעצמנו את השירות הזה. בשדרוג המערכת הקרוב זה יהיה שירות זמין לכל הלקוחות של בזק. 

ב. התממשקות ל- UC (ר"ת: Unified Communications). נספק את השירות הזה די בקרוב. נשלב טלפוניה ומחשב גם יחד במעטפת שליטה ועבודה אחת.

ג. שיחות ועידה. יש כבר היום יכולת לקיים שיחת ועידה עד 12 משתתפים. אנו נרחיב את השירות הזה כך, שיתאים לכל דרישה של שיחות ועידה מצד המשתמשים. 

ד. Telling. מדובר בשירות של העתקת פרופילים של שלוחות בקלות ממקום למקום. זה טוב לחברות סטארט-אפ המשנות את המיקום והחדרים וטוב לחברות עם הרבה סניפים. לא צריך לקנפג טלפון מחדש אם אדם עובר ממשרד למשרד.

ה. שירותי ניטור מתקדמים. לפני שהמשתמש מרגיש, שיש לו בעיה בשירותי הטלפוניה, אנו נפתור לו את הבעיה ככל הניתן מרחוק. אנו יכולים לזהות בעיה בכל מכשיר טלפון בכל פינה של העסק. 

ו. טיפול מתקדם בנושא ההונאות. לפי מה שאני רואה, יש לפחות 5 מקרים של הונאות בשבוע, של לקוחות, שמספרים לנו, שפרצו להם למרכזיה והונו אותם, לפעמים בסכומים לא מבוטלים. בשירות IP-Centrex ההגנה מפני פריצה והונאות היא באחריות מלאה של בזק והנזק, אם נגרם, לא מוטל על הלקוח.

תופעת ההונאות היא תופעה חמורה, שתופסת תאוצה וגורמת נזק הולך וגדל לעסקים. יש לנו שירות של מניעת הונאות לחיבורי ה- PRI, שירות ניטור על הטלפוניה והמרכזיות, וניתן לרכוש את השירות הזה מבזק. בשירות IP-Centrex אין צורך לרכוש שירות כזה, כי אנו מבצעים את ההגנה ונעשה אותה ברמה הכי גבוהה שניתן, כדי להגן על הטלפוניה העסקית של לקוחותינו. 

עולם ה- PRI
שירותי IP-Centrex לא ביטלו את העולם הוותיק של שירותי טלפוניה ב- PRI בבזק, למרכזיות המותקנות באופן פיזי בחצר הלקוחות. אנו עדיין מוכרים כ- 1,500 צירי PRI חדשים בשנה. 30% מהצירים החדשים, שאנו מוכרים, הם צירי IP-PRI, כשלמעשה אלו צירי SIP. רוב הצירים הללו נמכרים דרך המשווקים שלנו וזה מוצר די מצליח ברשת המשווקים שלנו. 

מעמדה של בזק
גם אחרי יותר מ- 5 שנים של תחרות קשה בשוק מול קבוצות תקשורת גדולות ומתחרים עצמאיים, אנחנו עדיין 74% מהשוק העסקי בישראל. כך, על פי הנתונים הרשמיים, שפירסם משרד התקשורת. הסיבה להצלחה הזו די ברורה: הלקוחות סומכים על השירותים שלנו ומרוצים מהשירות שלנו.

שירותי עננים
התחלנו בשירותי עננים ונרחיב אותם לפלחים נוספים של העולם העסקי. אחד השירותים החדשים, שמאוד מצליח, הוא 'IVR רשתי'. השירות הזה נועד לשלוט ולבזר שיחות בצורה חכמה על פני כל הארץ, לפי עומסים ויעדים, שהלקוח הגדיר ומעוניין לבזר אותם. למשל: לשלוט בעומסים בין מספר מוקדי שירות או לבזר עומסים בין סניפים. ה- IVR הרשתי זה שירות ענן מלא ובקרוב נצא עם עוד שירותים בענן". 
מרכזיה



 
 
Bookmark and Share