Telecom News - ההפקרות בכספי הציבור בכל הקשור למאגר הביומטרי - נמשכת

ההפקרות בכספי הציבור בכל הקשור למאגר הביומטרי - נמשכת

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> ההפקרות בכספי הציבור בכל הקשור למאגר הביומטרי - נמשכת
לא רק צה"ל קיבל תוספות אדירות של כספי משלמי המיסים (מה שיכול להיראות מוצדק מול האתגרים הבטחוניים). גם הפרויקט, שמבוסס על "פירמידת פטורים ממכרזים" בניצוחו של שר הפנים, קיבל בשבוע החולף תוספת נכבדה של כסף ותקנים.
מאת: אבי וייס, 9.11.13, 17:20

"פירמידת הפטורים ממכרזים", שמתפעלת את המנגנון האדיר של "המאגר הביומטרי" (בניצוחו של שר הפנים, גדעון סער) יכלה השבוע לרשום לעצמה ניצחון נוסף על חשבון כספי משלמי המיסים של ישראל. בשקט ובלי הרבה פרסום, אישרה בשבוע החולף ועדת הכספים של הכנסת תוספות מאוד משמעותיות לפרויקט "המאגר הביומטרי" המיותר, שעלה עד כה (ויעלה עוד) למשלמי המיסים מאות מיליוני ש"ח. 

התוספות המרכזיות, שאושרו אך השבוע  ל"מאגר הביומטרי" (פרטים מלאים - במסמך המצוי כאן):

א. תקצוב של 10 תקנים נוספים וכיסוי כל חודשי העבודה של תקנים אלו, עבור ייצור "הדרכונים החכמים".

ב. תקצוב נוסף של 1.471 מיליון ש"ח עבור העסקת סטודנטים בתהליכי החלוקה של התעודות החכמות, שכנוע האזרחים התמימים לתת את פרטיהם למאגר הביומטרי בעת שהם מגיעים להוציא תעודה חדש במשרד הפנים וכן לבחינת רישומים שגויים במערכת רישום האוכלוסין (למה נותנים לסטודנטים גישה למאגרים הללו - שאלה טובה שנשאל בפעם אחרת). 

ג. אושרו תוספות תקציב לפרויקט הזה במשרד הפנים בתצורות של "הוצאה מותנית" ו"הרשאה להתחייב", בהיקף מצטבר של למעלה מ- 10 מיליון ש"ח. 

ד. אושרה העברת כ- 22 מיליון ש"ח בתוך סעיפי התקציב של מדינת ישראל למשרד הפנים ועוד כ- 22 מיליון ש"ח בתוספת 180 חודשי עבודה, בין סעיפי התקציב השונים, למשרד הפנים. רוב הכסף הזה הועבר מסעיפי תקציב של רשויות מקומיות ומרזרבות תקציב שונות. 

כך, כספי משלמי המיסים מוזרמים ללא כל מעצורים לפרויקט "המאגר הביומטרי", מעבר למה שהוא כבר תוקצב, פרויקט הבנוי כל כולו על "פטורים ממכרזים" ועל שפע של יועצים שנבחרו ללא כל מכרז וחלקם מקבלים תשלומי עתק מידי חודש ללא כל בסיס חוקי כלשהו. "עם ישראל חי". כנראה, שאין מי שיעצור את ההפקרות הזו של חליבת הכיס של משלמי המיסים. 
כסף חופשי



 
 
Bookmark and Share