Telecom News - VoIP מצליח בישראל ועובר לשלב של שירותי VoIP בענן

VoIP מצליח בישראל ועובר לשלב של שירותי VoIP בענן

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> VoIP מצליח בישראל ועובר לשלב של שירותי VoIP בענן
הפתרונות החדשים לעולם ה- VoIP נחשפו בכנס מקצועני ה- VoIP בישראל בחסות פוקוס-טלקום. הייתה גם הפתעה: אורח ממרוקו מסייע להפצת בשורת חידושי עולם ה- VoIP בישראל.
מאת: אבי וייס, 11.11.13, 20:30מנהלי Grandstream

כנס "קו מוצרי VoIP לחצר הלקוח מבית פוקוס טלקום" התקיים בשבוע החולף במלון השרון בהרצליה. שני דוברים מרכזיים באירוע זה כבר נחשפו (סימגו ובזק) וכאן נדווח על שאר החידושים וההפתעות, שהיו בכנס זה.

שני אורחים הגיעו מחו"ל: ויאטס לנקוטיס (Vytas Lenkutis), מנהל מכירות Grandstream מארה"ב (בתמונה - משמאל) והישאם עטיף (Hicham Atif) מנהל טכני ותמיכה לאזור EMEA מ- Grandstream, מומחה VoIP מוביל תושב מרוקו, שמנהל את המשרד האזורי מקזבלנקה (במרוקו) ומכסה גם את ישראל (בתמונה - מימין). הישאם משמש כסמכות מקצועית מובילה לפתרונות VoIP גם בישראל. 

אהוד שרר, מנכ"ל פוקוס-טלקום: "הפכנו את אירוע ה- VoIP לכנס שנתי עבור הלקוחות שלנו. בשנה האחרונה הפכנו למובילים של תחום טלפוניית ה- VoIP בישראל, עם מפיצים ומשווקים מכל קצוות השוק, לרבות בזק. היום אנו משיקים את קו המוצרים החדש של Grandstream, עם מגוון רחב של מוצרים מתקדמים, מצלמות IP חדשות, Gateways ומרכזות.

בנוסף, אנו משיקים היום שתי פעילויות חדשות לגמרי אצלנו:
א. וידיאו חוזי, באמצעות פתרון חדש של חברה ישראלית, חברת סרף מיקנעם.
ב. פעילות של שירותי סלולר בנדידה בחו"ל לאנשי עסקים, כולל גלישה בחו"ל, מחברת Simgo

אנו עובדים רק דרך שותפים. אלו הלקוחות שלנו והם העומדים מול לקוחות הקצה. יש לנו פעילויות נוספות מעבר ל- VoIP, שגם בהן אנו מובילים את השוק, ובכלל זה סינכרון רשתות תקשורת, פעילות בתחום המודיעין החזותי ופתרונות צבאיים מסווגים נוספים. בשנה האחרונה גדלנו והתרחבנו בצורה ניכרת בפעילות שלנו בתחום הצבאי. 

קווי המוצרים שלנו בעולם ה- VoIP מספקים מענה לכל הרמות  בשוק, ממוצרים מאוד זולים ועד מוצרים של הקצה העליון. היום הנטייה היא לעבור למכשירים מבוססי אנדרואיד ומנוהלים בענן, שמתממשקים עם הסמארטפונים והטאבלטים. להערכתי, תחום האבטחה והביטחון ברמת העסקים הקטנים עד הבינוניים - SMB יעבור בשנה הקרובה מהפך של ממש, של מעבר לפתרונות IP, בדיוק כמו ששוק ה- SMB עבר לעולם ה- IP בטלפוניה עסקית". 

גיא מושנוב, מנהל שיווק ומכירות, פוקוס-טלקום: "בשנה שעברה - 2012, מכרנו בחטיבת ה- VoIP שלנו מעל ל- 17 אלף פריטים, שנמכרו דרך 205 מפיצים ואינטגרטורים, עם 37 סוגי מוצרים שונים מ- 10 יצרנים שונים. זו עליה יפה לעומת השנה שקדמה לה. השנה, 2013, נעלה מעל למספר הזה, כי שוק ה- VoIP העסקי, שאותו אנו מובילים, נמצא בגידול. 

השנה ביצענו 'גיורים' לטלפונים מכל הסוגים, כולל בפתרון ענן, שרץ דרך שטרודל ובפתרון הנמכר דרך וויזקום. נכנסנו בשנה החולפת לפתרונות VoIP משולבים, למשל ב- Call Centers, למערכות של שיחות ועידה קוליות ובווידיאו, המרות קודקים של וידיאו, מוצרי PoE, מתאמי כריזה מבוססי IP, פתרונות Lync של מיקרוסופט ועוד. מוצרי Fanvil, שעימם התחלנו אך לפני שנתיים, אנו מספקים אותם כעת בקצב של 5 אלף יחידות בשנה. חברת סנום, שמיוצגת גם היא על ידנו, נכנסה לייצור טלפונים עבור HP והם ממותגים תחת הלוגו של HP, מיועדים בעיקר למערכות מבוססות Lync של מיקרוסופט והם אושרו כבר ע"י מיקרוסופט".

אמיר לשד, מנהל הנדסה ופיתוח עסקי, פוקוס-טלקום: "מהמאה ה- 19 ועד היום, היו כמה גלגולים ומהפכים בטכנולוגיית מרכזיות הטלפון. כיום אנו בעידן הענן. השלב הבא כבר כאן והוא עידן ה- UC, כשמיקרוסופט עם ה- Lync מובילה את הגישה של 'הכל כלול' לשילוב שירותי המחשב עם שירותי הטלפוניה. מיקרוסופט החלה עם טלפונים יקרים עבור ה- Lync, אך מהר מאוד הבינה, שזה לא הכיוון ואישרה כניסת טלפונים יותר עממיים לתחום. סנום היא היחידה בשלב זה, שקיבלה הסמכה של מיקרוסופט לתחום זה, והפצת הטלפונים הללו זוכה להצלחה רבה.

בחברות ה- Fortune 500, דהיינו: 500 החברות הגדולות בעולם, כ- 90% מהן הכניסו מערכת של Lync לתוך עולם התקשורת שלהן. מיקרוסופט חזקה לא רק בארגונים אלא גם בשוק הפרטי, אחרי רכישת סקייפ עם כ- 300 מיליון משתמשי קצה בסקייפ. אנו מספקים היום שרתי Lync המכילים הכל מכל בקופסה אחת, למשל הפתרון הנקרא Lync Express של סנגומה. 

קו המוצרים החדש, שהשקנו היום, כולל מכשירים שולחניים עם בלוטוס' ו- WiFi, כדי לאפשר קישור של המכשיר הנייח עם מכשיר הסלולר או הטאבלט של המשתמש בקו. כך, ממזגים את העולם הנייח עם העולם הנייד בצורה שקופה. אפשר לנהל שיחות ברשת הפנימית דרך המרכזיה ישירות מהסמארטפון, שהופך להיות שלוחה פנימית, בלי תוכנת לקוח או איזה שינוי מצד המשתמש בקונפיגורציה.

הכיוון הוא למזג בין Client של תוכנה למחשב הפיזי בבחינת: Better Together. כך, שניתן לשלוט בטלפון VoIP שולחני באפליקציה ניידת ולהיפך. מיקרוסופט תוציא גרסה חדשה בשנה הבאה, שתהפוך את כל סוגי מכשירי הקצה לשקופים במערכת". 

רותם רווה, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי, סרף: "אנו משלימים את הצרכים של העולם העסקי עם פתרון חדש לשיחות וידיאו בשם אוריון - Orion. הפתרון מסלק את המכשולים של פתרונות יקרים וקשים לתפעול בתחום שיחות הווידיאו בארגונים. הפתרון מבוסס על מערכת MCU חדשנית, מבוססת ענן, עם ממשק משתמש בדפדפן, קלה לתפעול ולהטמעה. המערכת תואמת לכל מכשיר קצה לרבות מכשירים ניידים עם אנדרואיד ואפל. התמיכה בענן היא עד 30 משתתפים ללא כל עומס על הרשת. זה פתרון המתאים מאוד לעידן ה- BYOD, ללא כל צורך באינטגרציה. ניתן ללמוד ולהתנסות בזה כאן". 

בתמונה (משמאל לימין) אהוד שרר, מנכ"ל פוקוס טלקום, ויאטס לנקוטיס (Vytas Lenkutis), מנהל מכירות Grandstream מארה"ב והישאם עטיף (Hicham Atif) מנהל טכני ותמיכה לאזור EMEA מ- Grandstream:

הצוות המוביל ב- Grandstream



 
 
Bookmark and Share