Telecom News - בזק השיקה נתב חדש לשידור במקביל לכמה מסכים

בזק השיקה נתב חדש לשידור במקביל לכמה מסכים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק השיקה נתב חדש לשידור במקביל לכמה מסכים
בזק השיקה נתב חדש לשידור במקביל לכמה מסכים
מאת: חיים חביב, 12.11.13, 19:45הנתב החדש של בזק
 
מותאם לשידורים באיכות ULTRA HD, תומך בשתי רשתות אלחוטיות בו-זמנית ומאפשר צמצום הפרעות הנובעות מעומס רב על התדרים הקיימים.
 
חברת בזק השיקה הבוקר את הדור הבא של הרשת הביתית, נתב ה- SUPER WIFI החדש DUAL BAND) ), המשדר בו זמנית בשתי רשתות אלחוטיות. התדר העיקרי בו נעשה שימוש כיום ברשתות אלחוטיות הינו 2.4 ג'יגה הרץ. בסביבה הביתית ניתן למצוא מספר רב של התקנים אלחוטיים הפועלים בתדר זה ומפריעים אחד לשני, כמו נתבים, טלפונים אלחוטיים, טלוויזיות חכמות מערכות אזעקה ועוד. בנתב החדש פועל תדר נוסף, 5 ג'יגה הרץ לגלישה באינטרנט, להעברת תכנים באיכות HD ברשת הביתית ולצפייה מקוונת בסרטים במהירות של עד 300 מגה. התדר הנוסף מאפשר ליותר התקנים אלחוטיים ביתיים לגלוש וליהנות מתעבורה, ללא הפרעות.
 
נתב ה-SUPER WIFI הותאם גם להעברת תכנים בטכנולוגיה המתקדמת בעולם הטלוויזיה, ה-ULTRA HD. בקרוב, כשתכנים התומכים בטכנולוגיה זאת יהיו זמינים בארץ, ניתן יהיה לצפות בהם ממכשיר בלו-ריי או מכשיר תומך אחר, בתוך הבית באמצעות נתב זה.
 
רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק: "הנתב החדש מהווה שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם של הנתבים, בכך שהוא בנוי לסביבה הביתית המתקדמת ביותר, מרובת המסכים. הנתבים מהדור החדש מסוגלים לשדר במקביל בתוך הבית לכמה מסכי טלוויזיה ובאיכות HD, משימה בלתי אפשרית לדור הקודם, וגם לשרת ציוד היקפי רב כמו סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים נייחים וניידים במקביל. ציוד זה גם בנוי להשתלב בדור החדש של הטלוויזיות המסוגל לשדר באיכות ULTRA HD. ענקיות התוכן הבינלאומיות כבר עובדות על תכני וידאו בטכנולוגיית ה- ULTRA HD, ולנו חשוב לנו להקדים את הביקוש, כך שביום בו הטכנולוגיה תהיה נפוצה, הציוד של בזק כבר יתמוך בה".
 
מחקרים בעולם מצביעים, כי מספר המכשירים המחוברים לרשת האלחוטית נמצא בעלייה מתמדת ועומד השנה (2013) בכל בית כ-6 מכשירים מחוברים לרשת, זאת לעומת 2.8 מכשירים בשנת 2010. הצפי לשנת 2017 הוא להפעלת עד 8 מכשירים לכל בית אב. נתונים נוספים מראים, כי כ-70% מהגולשים באינטרנט עושים זאת במקביל לצפייה בטלוויזיה, באמצעות הסמארטפון או הטאבלט (בישראל: כ-80% עושים שימוש במכשיר נוסף בעת צפייה בטלוויזיה). הפתרון לבעיה הוא בהעברת חלק מהמכשירים לצפייה בתוכן בתדרי 5 ג'יגה הרץ.
 
נתב ה-SUPER WIFI מתפקד גם כ"סטרימר", באמצעות חיבור דיסק קשיח מקומי לממשק ה-USB  והזרמת התכנים שבו לטלוויזיה באופן אלחוטי וקווי. בזק תציע את הנתב כסטנדרט ללקוחות ה-VDSL הגולשים במהירות TOP 40. מצטרפים חדשים ייהנו משנתיים ללא עלות, ולאחר מכן ישלמו עלות השכרה של 10 ₪  לחודש.
 
ר' סרטון הסברה לנתב ה-SUPER WIFI
 
נתב WiFi



 
 
Bookmark and Share