Telecom News - אתר נתק שודרג ומעביר כ- 50 אלף הוראות ניתוק מספקי התקשורת בחודש

אתר נתק שודרג ומעביר כ- 50 אלף הוראות ניתוק מספקי התקשורת בחודש

דף הבית >> צרכנות >> חדשות הצרכנות >> אתר נתק שודרג ומעביר כ- 50 אלף הוראות ניתוק מספקי התקשורת בחודש
אתר הניתוק המהיר מחברות התקשורת עבר שדרוג וכעת הפך לכלי המרכזי לניתוק מהיר של לקוחות מחברות התקשורת (במיוחד על רקע המהפכה הסלולרית). זאת, עם כ- 50 אלף פקסים לניתוק הנשלחים בחינם מהמערכת מידי חודש, לכל ספקיות השירות בישראל.
מאת: אבי וייס, 13.11.13, 22:30נתק

חשיפה: אתר נתק (NeTeK), שנולד מרעיון של עו"ד יהונתן קלינגר ועוד כמה מומחים, ומומש הלכה למעשה ע"י קבוצה קטנה של מתכנתים בהתנדבות, הפך בחודשים האחרונים לכלי המרכזי להתנתקות מהירה ובלי תסבוכת (ובלי צורך להתקשר למוקדי השירות ולעבור מסכת של טרטורים וניסיונות שכנוע של מחלקות "שימור לקוחות").

הבעיה העיקרית, שיוזמי האתר נתקלו בה: עלות משלוח הפקסים, שהלקוחות מכינים בטופס פשוט במערכת, אל מספרי הפקסים להודעות ניתוק של כל חברות התקשורת. העלות הזו של שליחת הפקסים הגיעה לאלפי ש"ח בחודש, בעוד שהשירות הזה ניתן לגמרי בחינם למשתמשים בו. 

את הפתרון לשדרוג יכולות המערכת והורדת ההוצאות על משלוח הפקסים, תרם (גם כן בהתנדבות) ניר סמיונוביץ, מנכ"ל גרינפילדטק ויזם קהילת האסטריסק בישראל. ניר סמיונוביץ המיר את כל מערכת הפקסים הישנה והרגילה למערכת "פקסים על IP" בפלטפורמת אסטריסק, עם מערכת ניהול פקסי IP, שמוציאה את הפקסים מהאתר כ- VoIP. בכך, עלות הטלפוניה לשליחת הפקסים "צללה" לשקלים בודדים לחודש, מה שאפשר את המשך קיום האתר והרחבת יכולותיו. 

בעקבות זאת, חלק מספקיות התקשורת החליטו לשתף פעולה עם האתר, למרות הפעולה ההרסנית שהוא עושה לבסיס הלקוחות שלהן. הן הכניסו למערכת הזו שירות חדש של "הצעות חסכון" למתנתקים. דהיינו: המתנתק מקבל מספק התקשורת כבר באתר ההתנתקות, הצעה חדשה לשירות אצל אותו ספק או ספק מתחרה, כרצונו. אפשר לראות את המערכת החדשה תחת הטפסים להתנתקות של כל ספקיות הסלולר, הספקיות הקוויות הגדולות וכמה ISP. בהחלט התפתחות מעניינת, שיכולה לתת בסיס כלכלי להמשך קיום האתר ומספקת ללקוחות כלי חשוב לקבל הצעות חדשות ומפתות מספקיות התקשורת המתחרות באתר זה זו בזו. 
נתק



 
 
Bookmark and Share