Telecom News - עוד 19 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים "עפו" לבור של "רשת חרום לאומית"

עוד 19 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים "עפו" לבור של "רשת חרום לאומית"

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> עוד 19 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים "עפו" לבור של "רשת חרום לאומית"
ועדת הכספים אישרה השבוע ודי בשקט העברת עוד 19 מיליון ש"ח מרזרבת התקציב, לטובת חיבור הרשת החדשה של רשות הכבאות למערכת הקשר "ניצן" של משטרת ישראל.
מאת: אבי וייס, 14.11.13, 20:30

השבוע, אישרה ועדת הכספים של הכנסת את בקשת הממונה על התקציבים באוצר (עמוד 15 במסמך המצ"ב כאן), להעביר 19 מיליון ש"ח מרזרבת התקציב, לשם השלמת תקצוב חיבור רשת הכבאות למערכת הקשר "ניצן" של משטרת ישראל. כך "עפו" להם עוד 19 מיליון ש"ח, לפרוייקט, שעלה עד כה מעל ל-300 מיליון ש"ח, כולם הוצאו בלי כל מכרז.

זאת, תוך התעלמות מוחלטת מכל מה שהיה צריך לעשות נכון, בבניית "רשת חרום לאומית". כך, החלה בניית הרשת בתדרים הלא נכונים (תדרים בתחומים מאוד אטרקטיביים לצרכים אזרחיים, שכעת חסומים), בתקן הלא נכון ובעלויות מזעזעות. ניתחנו את השערורייה הזו בהרחבה כאן, תחת הכותרת: "רשות הכבות תצטרף למערכת הקשר המשטרתית - מחדל מתגלגל". חזינו, שה"בור הכספי" של הפרוייקט הזה הוא "בור בלי תחתית", משום שהוא החל בחטא, ב"פטור ממכרז", תוך הטעיית האוצר, ובבחירה בפתרון הלא ונכון והיקר להחריד, של מערכת תקשורת בתקן ישן, לכוחות החרום וההצלה של מדינת ישראל. 

שורה תחתונה: את מחדל "רשת החרום הלאומית של ישראל" בוודאי תחקור ועדת החקירה הבאה. מדובר במחדל מתגלגל בהיקף של מאות מיליוני ש"ח (עד כה), על חשבון משלמי המיסים, שבכלל לא יודעים על המחדל הזה, בגלל שהצליחו לעטוף אותו באין סוף של מלל מטעה וסיסמאות חסרות כיסוי. מזל, שמשרד האוצר התעשת ואת המשך פיתוח הרשת על חשבון משלמי המיסים עצר. אולם, את מה שכבר החל, הוא מממן מכספי משלמי המיסים במנות כספיות הולכות וגוברות. איש אינו מוכן לעצור כרגע את "הדימום הכספי" הזה ולכן ממשיכים לשפוך לשם עוד ועוד מיליוני שקלים, מכל מקור כספי אפשרי בתקציב המדינה. 
מפזרים כסף



 
 
Bookmark and Share