Telecom News - 5 ערים בעולם קבלו אישור לסיומת כתובת אינטרנט בשם שלהן - לא בישראל

5 ערים בעולם קבלו אישור לסיומת כתובת אינטרנט בשם שלהן - לא בישראל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> 5 ערים בעולם קבלו אישור לסיומת כתובת אינטרנט בשם שלהן - לא בישראל
5 ערים מרכזיות בעולם קבלו אישור לסיומת כתובת אינטרנט בשם שלהן - לא בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 16.11.13, 11:09אינטרנט עולמי

ראשונים לדווח: ICANN אישר כבר ל-5 הערים המרכזיות את הסיומת החל משנת 2014, והודיע אמש על לונדון כעיר הראשונה בעולם לקבל אותו. הן היו 5 מתוך 1,930 בקשות לסיומות, שהוגשו במסגרת המדיניות החדשה להקצאת סיומות ברשת. ערים מישראל נעדרות מרשימת הבקשות. היכן היה איגוד האינטרנט הישראלי?

ICANN - Internet Corporation for Assigned Names and Numbers - הגוף העולמי המאשר סיומות של כתובות אינטרנט, נותן אישור כבר ל-5 ערים מרכזיות: לונדון ( האישור הוכרז חגיגית אתמול, ובכך תהיה לונדון ראשונה "במירוץ" להספיק ולהעלות לאינטרנט סיומת משלה), ניו יורק ( שמירת שם הדומיין- nyc. ידועה ונמסרה ביוני), ולמעשה גם ברלין, וינה ובריסל כאשר כל ה-4 הערים הללו הן ממש בשלב הסופי ביותר של קבלת האישורהאישור הוא לסיומות כתובות אינטרנט בשם שלהן כמו: london. החל מ-2014.

בדרך לאישור קרוב והודעה סופית מצויות גם פריס ומוסקבה. בבלגיה למשל כבר מתכוננים להשקת סיומות בתוך פחות משנה גם של ערים "משניות" כמו gent. ו-vlaanderen. כפי שניתן לקרוא - כאן.

הסיומות הללו תקדמנה את הערים האלה באינטרנט ותאפשרנה לארגונים, לעסקים ולחברות להתחבר לסיומות האלה כקשר הדוק וכזיקה לערים האלה ותובלנה להשקעות בהן ולפיתוח כלכלי.

ואכן, ראש העיר לונדון  Borris Johnson מבין את הפוטנציאל העצום הטמון בסיומת הזו לכלכלת לונדון ותדמיתה ונתן אתמול את ההצהרה הבאה:

.london suffix would enable organisations to associate themselves more closely with London's global brand.

This is also an excellent opportunity to expand London's digital presence, which in turn is set to generate funds to invest back into the city

 
ראש העיר לונדון בוריס ג'ונסון נתן גם הוראה להאיר אתמול בלילה (15.11.13) באור אדום ובכתובת הסיומת את בניין העירייה. (תמונה בתחתית הכתבה).
 
עשרות אלפי עסקים בלונדון מעוניינים בסיומת "לונדון" ובהם רשתות אופנה, רשתות שיווק, חנויות, חברות נדל"ן וכד'. הם יוכלו להגיש בקשות לרשם הבריטי המקומי כבר באביב.

כזכור, דיווחנו בצורה מפורטת על מהפכת האינטרנט, שתשנה את המצב העכשווי של סיומות של שמות מדינות ושל 22 סיומות gTLD מורשות כולל com. או net. או org. או biz. ועוד. מספר הסיומות יגדל ליותר מ-1000 להגברת התחרות ברשת, וסיומות ב-3 שפות חדשות: רוסית, סינית וערבית כבר אושרו. כמו כן, אושרהזה מכבר הסיומת uno. לאמריקה הלטינית. חברות אמריקאיות רבות תרכושנה כתובות עם הסיומת הזו כדי לחדור לשוק דוברי הספרדית והפורטגזית ובמיוחד לברזיל ולארגנטינה.UNO סיומת

ה-ICANN קיבל 1,930 בקשות, כפי שניתן לראות את הרשימה המלאה של כל הבקשות הללו בקישור - כאן, ביניהן סיומות כמו music. או active. או tree. ובמיוחד מערים מרכזיות ו"משניות" ומחברות וארגונים הרוצים שהשמות שלהם ישמשו כדומיין. ההצעות שהוגשו נמצאות בבדיקה אצל ה-ICANN.

מפליא, שלפחות ערים ראשיות מישראל כמו ירושלים ותל אביב לא בקשו סיומת אינטרנט משלהן. ערי ישראל נעדרות מהרשימה. לעומת זאת, חברת טבע ביקשה סיומת משלה. היכן  איגוד האינטרנט הישראלי כשהתהליכים המהפכניים הללו בהיסטוריה של האינטרנט העולמי מתרחשים מול  עינינו?

בניין העירייה של לונדון הואר אמש (15.11.13) לנוכח הבשורה המשמחת על אישור סיומת כתובת האינטרנט london. כאשר הכתובת מוארת על קיר הבניין:
בניין עיריית לונדון הואר ביום 15.11.13
 



סיומת UNO



 
 
Bookmark and Share