Telecom News - שירותי IVR (ניתוב שיחה) בענן על 1-900

שירותי IVR (ניתוב שיחה) בענן על 1-900

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירותי IVR (ניתוב שיחה) בענן על 1-900
מערכת חדשה ל- IVR הופעלה מעל קווי חיוג 1-900 בענן היושב ב- 012 (קבוצת פרטנר). שימוש ראשון במערכת מבוצע ע"י תחנות הרדיו האזוריות. פתרון דומה החל גם מעל רשת האינטרנט.
מאת: אבי וייס, 16.11.13, 19:00ניר סמיונוביץ

עולם שירותי התקשורת הווירטואליים תופס תאוצה גם בישראל. ניר סמיונוביץ (בתמונה), מנכ"ל גרינפילטק, התבקש לפתח שירות חדש בו ספקי תכנים דוגמת תחנות הרדיו האזוריות יוכלו לעשות כסף מהמאזינים הרבים המתקשרים לתחנות הללו. הפתרון נבנה בקוד פתוח בתקשורת (אסטריסק) במערכת תקשורת בענן. הענן היושב בחוות השרתים של 012 (קבוצת פרטנר), שגם מבצעת את ניתוב השיחות המתבצעות בפועל.

המערכת מתבססת על מערכת חיוג 1-900, שבה המתקשרים מחייגים למספר פרמיום 1-900, כאשר העלות של השיחה היא מעל לחצי ש"ח לדקה על פי תקנות משרד התקשורת.

הענן של ה- 1-900 מאפשר לספקי תוכן לספק תכנים, שעבור קבלתם אנשים מתקשרים ואגב כך משלמים על עלות השיחה מעבר למחיר הרגיל של השיחה (כאמור, תוספת של חצי ש"ח לדקה מעל למחיר השיחה). למשל, כמעט בכל התוכניות של "עולים לשידור", שבהן מאזינים "עולים לשידור" בתחנות הרדיו, המאזינים הללו מתקשרים למספר עם הקידומת 1-900, ולמעשה, משלמים על הזכות "לעלות לשידור".

הפתרון הזה מתאים גם לעסקים המספקים תכנים באינטרנט. הם יכולים לספק עולם שלם של תכנים בטלפון עם קישור לחיוג היישר מהפורטל האינטרנטי. שירותים מאוד פופלריים בתחום זה: חיזור אחרי בני זוג פוטנציאליים (היכרויות), שמיעת חדשות ועדכונים בתחומים שונים, או שירותי ייעוץ שונים כמו אסטרולוגיה, או מכירת מוצרים ללקוחות פוטנציאליים.

כך, מקשרים בין עולם התוכן של האתר באינטרנט למערכת הטלפוניה בענן והגבייה נעשית במערכת הטלפוניה בקידומת 1-900. אחד מהפורטלים הגדולים באינטרנט הישראלי כבר הפעיל לאחרונה מערכת צ'טים מאוד אטרקטיבית ומוצלחת בין הגולשים בפורטל. המדובר בצ'ט קולי (בשונה מצ'ט במסרונים כתובים), שנעשה בחיוג ישיר היוצא דרך הפורטל ועובר מהפורטל לחיוג ממשי ב- 1-900. 

אגב, בארה"ב שירותי פרמיום לעסקים בענן תקשורת עם IVR, הם שירותים קיימים ופופולריים. אחת החברות המעניינות והמובילות תחום זה בארה"ב היא חברת ההזנק ifbyphone, שהמערכת שלה פותחה, בין היתר, בסיועו של ניר סמיונוביץ. כיום, חברת הזנק אמריקאית זו מפתחת את המערכת שלה לכיוון של WebRTC, כך שניתן יהיה לחייג ישירות ולדבר היישר מעל לכל דפדפן, ללא צורך ב"תוכנת לקוח" או בטלפון בכלל (אפשר לחייג גם מטאבלט וסמארטפון, מעל לדפדפן). 
חיוג טלפוני



 
 
Bookmark and Share