Telecom News - טאואר ג'אז הכריזה על בחירתה כספקית גלאי סיליקון לניסוי ALICE בשוויץ

טאואר ג'אז הכריזה על בחירתה כספקית גלאי סיליקון לניסוי ALICE בשוויץ

דף הבית >> חידושים הכרזות >> טאואר ג'אז הכריזה על בחירתה כספקית גלאי סיליקון לניסוי ALICE בשוויץ
מאת: מערכת Telecom News
20/11/13,  13:06
החברה המודיעה: טאואר ג'אז
נושא ההכרזה:  בחירתה של טאואר ג'אז כספקית סנסורים להשבחת מערכת העקיבה הפנימית של ניסוי ALICE במסגרת פרויקט מאיץ החלקיקים של הארגון האירופי למחקר גרעיני CERN בג'נבה, שוויץ.
פירוט ההכרזה:  ALICE הוא מתקן כללי לחקר יונים כבדים, שתוכנן לצורך חקר הפיסיקה של האינטראקציה בין חומר בעל תגובה חזקה ופלזמת קווארק-גלואון בהתנגשויות בין גרעיניות במאיץ החלקיקים הגדול ב-CERN. פרויקט ALICE כולל 1300 חוקרים מ-138 מוסדות מחקר ב-36 מדינות שונות והוא נמצא כרגע בשלב של עיבוד מידע הנאסף במהלך הרצת הניסיון הראשון בין 2010 ל-2013. הגלאי, שמשמש למחקר זה, נמצא 60 מטר מתחת לפני הקרקע, במאיץ החלקיקים הגדול, ומשמש למדידת החלקיקים הנפלטים כתוצאה מההתנגשויות הבין גרעיניות.
 
בליבו של מתקן ,ALICE ששוקל 10,000 טון, בקרבת איזור ההתנגשויות, שוכנת מערכת העקיבה הפנימית, גלאי סיליקון בשטח של 10 מטרים רבועים, שמספק מידע מדויק על מסלול החלקיקים הטעונים חשמלית. פרויקט ALICE החליט לשדרג את מערכת העקיבה הפנימית ולבנות את גלאי הסיליקון הגדול בעולם על בסיס גלאי פיקסלים. השדרוג מתוכנן להתבצע ב-2018 ויחזק את היכולות של ALICE ללמוד על חומר המגיב בחוזקה ועל התכונות של פלזמת קווארק-גלואון.
 
טכנולוגית ה-CIS-Cmos  Image Sensor בטאואר-ג'אז מאפשרת בנית גלאי חלקיקים רגיש ויעיל. מסיבה זו נבחרה טכנולוגיה זו ע"י החוקרים של פרויקט ALICE לפיתוח גלאי סיליקון מרובה פיקסלים לצורך השבחת מערכת הגילוי של ALICE.
Bookmark and Share