Telecom News - יבמ: שיפור מהירות תגובה וניתוח אנליטי מאיצים אימוץ טכנולוגיות מובייל

יבמ: שיפור מהירות תגובה וניתוח אנליטי מאיצים אימוץ טכנולוגיות מובייל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> יבמ: שיפור מהירות תגובה וניתוח אנליטי מאיצים אימוץ טכנולוגיות מובייל
יבמ: שיפור מהירות תגובה וניתוח אנליטי מאיצים אימוץ טכנולוגיות מובייל בארגונים
מאת: חיים חביב, 20.11.13, 17:30דניאל ילין 
90% מהארגונים הגלובליים מוכנים להגדיל את השקעותיהם בטכנולוגיות מובייל או לכל הפחות לשמור על רמת ההוצאה הקיימת.
 
יבמ חשפה תוצאות סקר בינלאומי ממנו עולה, כי 90% מהארגונים הגלובליים, שהשתתפו בו, מוכנים להגדיל את ההוצאות שלהם בתחום טכנולוגיות המובייל או לכל הפחות לשמור על רמת ההוצאה הקיימת במהלך 12-18 החודשים הקרובים. אחת הסיבות להרחבת ההשקעה, היא ההשפעה הניתנת למדידה של טכנולוגיות ניידות על רמת התפוקה והיעילות בארגונים. לדוגמא, כמחצית המשתתפים בסקר דיווחו על שיפור בשיעור יותר מ- 10% בפריון העבודה, כתוצאה ישירה ממאמצי הפעילות שלהם בתחום המובייל.
 
בדו"ח מחקר "הארגון במעלה המובייל: הגדרת סדר יום אסטרטגי" - מציגה IBM תוצאות סקר בקרב 600 משתתפים מ- 29 מדינות ו- 8 תחומי פעילות. המסמך של יבמ מצביע על היתרונות העסקיים של השימוש בטכנולוגיות מובייל, המשנות מן היסוד את האופן בו מתקשר הארגון עם לקוחותיו, ומפתח מוצרים ושירותים חדשים.
 
הדו"ח בוחן תת-קבוצה של משיבים, שהוגדרו כ"מובילים בתחום אסטרטגיות המובייל", בארגונים, שכבר הכריזו על כיוונים ברורים בתחום המובייל ובחנו לעומק את אסטרטגיות הפעילות שלהם, באופן המבדל בינם ובין מתחריהם. בתוך קבוצת מובילים זו, 73% דווחו על החזר מדיד של השקעותיהם, ו-81% ציינו כי השימוש בכלי מובייל חולל שינוי יסודי באופן בו מתנהלים עסקיהם.
 
על מנת לסגור את הפער בין המובילים ובין ארגונים אחרים, חשוב לבחון כיצד מתמודדים ארגונים עם אתגרי הליבה של עולם המובייל. כך, למשל, בעוד ארגונים רבים משתמשים בכלי מובייל כדי לקדם חדשנות במגוון תחומים, רוב הארגונים המובילים (62%) מתמקדים בשימוש בכלי מובייל לקידום חדשנות במודל ארגוני: הגדרה מחדש של שרשרת הערך, המקומות בהם הם בוחרים לשתף פעולה, ואופן הפעילות שלהם.
 
ד"ר דניאל ילין (בתמונה למעלה), מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והאחראי על תחום הפיתוח למובייל בחטיבת המחקר העולמית של החברה: "טכנולוגיות המובייל הולכות ומשנות את חוקי המשחק בעסקים. אסור להסתפק בהגדרה הצרה של ניידות, כמכשיר בלבד או כערוץ לביצוע תנועות עסקיות. הארגונים המובילים של העתיד יהיו אלה, שיציבו את המובייל בצמרת סדרי העדיפויות שלהם, ויגדירו מחדש את השימוש בו, על מנת לקדם סוגים חדשים של ציפיות עסקיות, ודפוסים חדשים של חוויית לקוח".
 
רק 20% מהארגונים מאמינים כיום כי הם נהנים מאסטרטגיית מובייל טובה ממתחריהם ו-44% מאמינים כי בתוך 3 שנים, יקדימו את המתחרים
 
ארגונים מובילים בתחום המובייל מבצעים השקעות ניכרות בתחום אסטרטגיות ה-BYOD: כ-66% מהמובילים מאמצים גישה זו, לעומת 32% בשאר המדגם. ארגונים מובילים נוטים יותר להציע את התמיכה הנדרשת על מנת להבטיח הצלחת תכניות פעילות אלה, ובכלל זה מדיניות מתועדת היטב ותמיכת יחידת טכנולוגיות המידע. עם זאת, המחקר של יבמ קובע כי על מנת להבטיח תמיכה אפקטיבית בגישה הזאת, חייבים ארגונים לשקול תחילה מגוון תרחישי שימוש במובייל במסגרת הארגונית, דוגמת גישה לאפליקציות על מנת לשפר את השירות ללקוחות, ולא רק להסתפק בקביעה לגבי סוגי המכשירים בהם הם מתכוונים לתמוך.
 
המחקר מצא, כי האתגרים הניצבים כיום בפני ארגונים המרחיבים את פעילותם בעולם המובייל, כוללים שילוב אפליקציות מובייל עם מערכות קיימות (54% מהארגונים), יישום פתרון אבטחה מקצה לקצה למכשירים ניידים ולאפליקציות (53%), ותגובה לשינויים בטכנולוגיות במסגרת זמנים הגיונית (51%).
 
ארגונים מובילים ביישום טכנולוגיות מובייל מצטיינים בשורת קטגוריות בעלות השפעה גבוהה, ובכלל זה שימוש בכלים אנליטיים, מהירות תגובה, שילוב מערכות ואבטחה.
  • ניתוח אנליטי - כ-17% מהארגונים המובילים, שהשתתפו בסקר, מגדירים עצמם כאפקטיביים בתחומים דוגמת התמודדות עם נתונים בפורמט מובנה ובלתי מובנה המגיעים מעולם המובייל, טיפול בכמויות גדולות של נתונים, ניתוח אנליטי של נתוני מובייל ופעילות המבוססת על הניתוח הזה. פחות מ-37% מהארגונים, שאינם מדורגים כמובילים, מצוידים בכלים הנדרשים להתמודד עם הסוגיות האלה.
  • מהירות - הסקר מצביע על החשיבות הקריטית באספקה מתוזמנת היטב של מידע ותובנות הנדרשות על מנת לשרת את הלקוחות בכל מקום בו הם נמצאים. 58% מכלל המשיבים מדווחים כי אחת התועלות המרכזיות של השימוש בכלי מובייל נוגעת לשיפור פריון העבודה בדרך למתן מענה מהיר יותר ללקוחות. מעבר להתמקדות בהרחבת תשתיות הרשת שלהם, מתכננים 78% מהארגונים המובילים (לעומת 44% בלבד מקרב הארגונים האחרים) להרחיב את השקעותיהם בהבטחת יכולתו של העובד לפעול ולעבוד גם מחוץ למשרד.
  • שילוב - מובילים בתחום אסטרטגיות המובייל מציינים את שילוב המערכות כתחום בו רשמו הצלחה גבוהה יותר ממתחריהם. 70% מהארגונים, שדורגו כמובילים במחקר של יבמ, מדווחים על הצלחה במאמצים להבטחת עבודה משולבת של מכשירי מובייל עם מערכות אחרות, מינוף ממשקי תכנות יישומים (API) אל שירותים חיצוניים או שירותים המסופקים באמצעות ענן, ואספקת ארכיטקטורה מוכוונת שירותים ושיתוף מידע בין מערכות ומכשירים. זאת, לעומת כ-40% בלבד מהארגונים האחרים, שאינם מדורגים כמובילים, שמדווחים על הצלחה במשימות האלה.
  • אבטחה - ארגונים מובילים בתחום אסטרטגיות המובייל מכירים בחשיבות האבטחה של יישומים כאלה. 79% מהמובילים מדווחים על קיום נהלים ומדיניות מוגדרת ומתועדת המנחה את פעילות עובדים המשתמשים במכשירים ניידים, לעומת 48% בלבד בארגונים שאינם מובילים. ארגונים מובילים מציגים רמה גבוהה יותר בהתמודדות עם בעיות אבטחה, תיעדוף נכון של מאמצי הגנת נתונים, תקשורת מאובטחת וניהול מכשירי קצה.
 
ומי החלוצים בתחום?
מסתבר, כי הבנקים הם חלוצי היישום. לפי המחקר, כ-51% מהבנקים כבר מדווחים על תמורה ברת מדידה להשקעותיהם בפתרונות מובייל; זאת, לעומת 34% בלבד בתעשיות אחרות. בולט במיוחד בתעשייה הבנקאית השימוש הגובר בכלי מובייל לשיפור שיתוף פעולה פנים ארגוני, הצגת כלים לשימוש אנשי המכירות ואפשרויות גישה בשירות עצמי לכלים וליישומים המוצעים לעובדים.

לפי הערכת המחקר, בכל הנוגע לגישת BYOD, עדיין חייבים הבנקים לשפר את דפוסי פעילותם: רק 37% מהבנקים מיישמים כלים כאלה לעומת 66% מהארגונים המובילים במכלול תחומי התעשייה.
 
סקר IBM הקיף 600 משיבים ו- 30 ראיונות אישיים ב- 29 מדינות ב- 8 תחומי תעשייה. הראיונות בוצעו על ידי מכון יבמ לערך עסקי בשיתוף בית הספר לכלכלה של אוניברסיטת אוקספורד.
IBM



 
 
Bookmark and Share