Telecom News - משרד המשפטים האמריקאי הצהיר שהביטקוין הוא אמצעי תשלום לגיטימי

משרד המשפטים האמריקאי הצהיר שהביטקוין הוא אמצעי תשלום לגיטימי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> משרד המשפטים האמריקאי הצהיר שהביטקוין הוא אמצעי תשלום לגיטימי
משרד המשפטים האמריקאי הצהיר שהביטקוין הוא אמצעי פיננסי לגיטימי
מאת: מערכת Telecom News, 24.11.13, 14:03

עדכון 30.11.13 לגבי ערך הביטקוין וגרף עליתו מתחילת אוקטובר עד סוף נובמבר בתחתית הכתבה.Bitcoin

בשימוע בישיבת ועדת הסנאט האמריקאי לביטחון המולדת ועניינים ממשלתיים, תמך משרד המשפטים במטבע הווירטואלי והכריז, שאין מצידו כל חובה לרגולציה מיוחדת שלו.

אתר bloomberg פרסם כתבה מפורטת בדבר התפתחות די מפתיעה, שתוביל קרוב לוודאי לגידול בשימוש בביטקוין.

ישיבת Committee on Homeland Security and Government Affairs בשימוע בנושא "התועלות והסיכונים הפוטנציאליים הקשורים בביטקוין לממשל הפדרלי ולחברה", שנקבע לאחר סגירה ע"י ה-FBI של האתר SilkRoad לממכר סמים, שפעל ב"רשת האפלה", ותוך כיוון מחשבה חדש, שיתכן ועתה יזכה המטבע ליותר אמון מצד הציבור, התכנסה בשלב זה להדביק פערי מידע ולאוו דווקא לפעול לחקיקה בנושא. לישיבה שלח משרד המשפטים האמריקאי חוות דעת ובו הצהיר בזו הלשון:
Bitcoins Can Be Legal Means of Exchange

Mythili Raman שהוא Acting Assistant Attorney General, ב- Justice Department’s criminal division הודיע בשימוע גם כדלקמן:
 
We all recognize that virtual currencies, in and of themselves, are not illegal
   
Jerry Brito, חוקר מאוניברסיטת George Mason, טען, שיש לביטקוין תועלות פוטנציאליות וכמו כל טכנולוגיה חדשה יש כאן אתגרים. הוא פרסם גם חוות דעת מפורטת שלו באתר theguardian.

אולם, גורמים אחרים לא הביעו תמיכה נחרצת כזו. טרם התקבלו החלטות מסכמות.

Ben Bernanke יו"ר ה-Federal Reserve טען בחוות הדעת ששלח לשימוע, שלפדרל ריזרב אין כרגע שום תכנית לבצע רגולציה בהקשר לביטקוין, ויתר על כן, הוא בכלל לא מוסמך לבצע רגולציה עליו או על אלה העוסקים בו. עם זאת, הוא "שיחרר" אמירה, שתומכי הביטקוין תולים בה תקווה. הוא גם אמר,  שלביטקוין יש עתיד בטווח הארוך, ויבוא יום ובו ניתן יהיה להקיםמערכת תשלומים טובה יותר. אמירה זו מעודדת את תומכי המטבע הווירטואלי המכנים אותה "המלצה" - endorsement, כפי שפורסם היום באתר rightsidenews.

גם מכתבו של Peter Kadzik, שנושא בתואר הארוך של Principal Deputy Assistant Attorney General לא הביע תמיכה חד משמעית בביטקוין אם קוראים בין השיטין: 

The FBI’s approach to virtual currencies is guided by a recognition that online payment systems, both centralized and decentralized, offer legitimate financial services. Like any financial service, virtual currency systems of either type can be exploited by malicious actors, but centralized and decentralized online payment systems can vary significantly in the types and degrees of illicit financial risk they pose

אתר ה-WSJ דיווח גם הוא, שהסנטור Tom Carper, יו"ר הוועדה טען, שהביטקוין תופס את דימיונם של חלק מהאנשים, מטיל פחד על אחרים ומבלבל רבים, כולל אותו עצמו. הוא אמר, שהוא מעודד, שיתכן שיש איזו תועלת בביטקוין ולא רק מעורבות שלו בפעילות בלתי-חוקית, אם כי הוא חושש, שהמטבע משמש בעיקר לפעילות כזו. 

Jennifer Shasky Calvery, מנהלת ה-Finnacial Crimes Enforcement Network במשרד האוצר האמריקאי טענה, שהביטקוין הוא התפתחות חדשה בתחום הפיננסי ויש לשקול גם את התועלת הטמונה בו. בכל מקרה, הטרנזקציות שלו עדיין מאד קטנות לעומת מעורבות המטבעות הלגיטימיים בפשעים הפיננסיים הגלובליים.

ישיבת הסנאט הזו, הצהרת משרד המשפטים האמריקאי וכנראה גם השימוע אצל הרגולטור בניו יורק, הייתה להם, קרוב לוודאי, השפעה על הזינוק בערכו של הביטקוין בימים האחרונים.

הביטקוין נסחר אתמול בכ-780 דולרים לביטקוין.

ראוי לציין, שלמרות התקווה, שתלו בארה"ב, שלאחר סגירת SilkRoad יהיה איזה שינוי לגבי המטבע הווירטואלי, הרי בעקבות סגירתה קמה SilkRoad 2.0, ויש עוד אתרים לממכר סמים לא חוקיים בביטקוין עם מאות אלפי לקוחות, כשעתה בולט במיוחד BlackMarket Reloaded, שפועל כמובן גם הוא ב-Darknet. לכן, השימוע בסנאט ובמיוחד ההצהרה הרשמית של משרד המשפטים האמריקאי הם צעד ראשון וקטן (עם זאת חשוב) בתחילת הדרך.

עדכון 30.12.13: הביטקוין הגיע אתמול ל-1,249 דולרים לביטקוין. העלייה מ-140.3 דולרים לבטיקוין מתחילת אוקטובר עד לערך הזה בסוף נובמבר מוצגת בתרשים הבא:
 
עליית ערך הביטקוין מתחילת אוקטובר עד סוף נובמבר



 
 
Bookmark and Share