Telecom News - נדידה בעולם במספר הישראלי במחיר שפוי וזול להפליא

נדידה בעולם במספר הישראלי במחיר שפוי וזול להפליא

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נדידה בעולם במספר הישראלי במחיר שפוי וזול להפליא
נדידה בעולם במספר הישראלי במחיר שפוי וזול להפליא
מאת: אבי וייס, 24.11.13, 20:30גדעון ציגלמן
 
חשיפה: פתרון חדש ושקוף למשתמשים מספק פתרון אולטימטיבי ליוצאים לחו"ל: מחיר שפוי, הפעלה שקופה, שמירה על המספר הישראלי, תא קולי זמין ולא צריך תוכנה בצד השני.
 
"לאחר שבדקנו את כל מה שיש בשוק, אני יכול להצהיר: זו התוכנה הטובה ביותר לאנשים הנוסעים לחו"ל", מתאר גדעון ציגלמן, מנכ"ל Travee את הפתרון החדש ששוחרר לשוק. "הפתרון שלנו ממש קוסם לאנשי עסקים, שנשארים זמינים בכל מקום בעולם עם המספר הישראלי שלהם ובמחיר שפוי".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גדעון ציגלמן (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שיחות, מסרונים וגלישה באינטרנט בכל מקום בעולם במחירים שפויים, תוך שחרור התלות של המשתמשים בחברות הסלולר שלהם וללא צורך בתרגילים ובהחלפת סימים, כדי לממש את השירות הזול הזה.
 
שאלה: מה Travee מפתחת?
גדעון ציגלמן: "המוצר המרכזי שלנו קרוי Travee שהוא אחד מהמוצרים של חברת Vokee, שיש לה כמה מוצרים בפיתוח, וזה המוצר הראשון, שאנו חושפים לשוק.
 
השותף שלי להקמת Vokee הוא ד"ר אלעד ברקן, ה-CTO של החברה, שהתמחה בטכניון בתחום ה-GSM ואבטחת רשתות סלולר. אנו עובדים על המיזם הזה מעל לשנתיים. למעשה, זה המיזם השלישי שלי. הראשון היה בתחום אנרגיה אלטרנטיבית כמיזם שנרכש. השני היה בתחום הקלינטק, מיזם שלא התרומם. כעת אני במיזם השלישי שלי.
 
הרעיון הגיע מריבוי הנסיעות שלי בעולם כאשר הפריע לי המחיר של שירותי הנדידה (Roaming), שאני משלם, לחברות הסלולר ולספקים עצמאיים לשירותי נדידה. במאי 2012 הקמנו את החברה כדי לפתור אחת ולתמיד את הבעיה הזו. עד כה, ההשקעה בחברה באה ממשקיעים פרטיים, שהשקיעו כמיליון דולרים והשאר בא מכיסנו. יש לנו פיתוחים מבוססי פטנטים העומדים מאחורי המוצר המרכזי, שכעת אנו מתחילים להריץ בשוק – Travee.
 
ראינו את כל הפתרונות של החלפת סימים הקיימים בשוק הישראלי והעולמי, והחלטנו לא ללכת בכיוון של פתרונות חומרה, ובמיוחד לא בגישת שרתי סימים, כמו שעושים בכמה פתרונות הרצים בשוק. אנשים המחליפים סימים מתלוננים על כך, שיש להם בעיה, שאיש לא יודע מה המספר שלהם בחו"ל, והם צריכים לתמרן עם הבעיה הזו ע"י הפצת הודעות על המספר החדש שלהם, שהוא בסך הכל מספר זמני לנסיעה אחת.
 
הפתרון שלנו בא מהכיוון של שימוש בערוצי ה-Data, בלי לדרוש מהמשתמש לעשות משהו. הוא לא מחליף סים או איזה פטנט אחר. הכל פשוט, שקוף וקל".
 
שאלה: על מה מבוסס פתרון ה-Data לשירותי הנדידה?
תשובה: "ההתפתחות של עולם ה-Data הנייד מאפשר את מימוש הרעיון שלנו. יש כיום 2 התפתחויות חשובות בתחום ה-Data:
 
1. הרחבת היכולות והפריסה של ה-WiFi ברשתות אלחוט הזמינות כיום כמעט בכל מקום ברחבי העולם. זה טרנד הגדל בקצב אקספוננציאלי.
 
2. המפעילים הסלולריים החלו לספק חבילות גלישה, חבילות Data במחירים סבירים. המחירים היום כבר לא בשמיים. פעם, ג'יגה של תעבורה בחו"ל עלתה למשתמש כ-5,000 ₪. הדבר הזה נעלם. בארה"ב מוכרים ג'יגה של תעבורה בסלולר ב-50 דולרים, שזה מחיר כבר די סביר.
 
במקביל, יש תופעה חשובה נוספת: נפרץ הסכר של מכירת סימים. אפשר היום לקנות סים מקומי בכל מקום, כולל במכונות מכירה, כמו במכירת משקאות וחטיפים. זאת, במחירים די אטרקטיביים. כמעט בכל העולם ניתן היום לקנות סימים, כולל סימים של Data, ע"י תיירים או כל אחד במחירים שפויים. כיום, נמכרים מאות מיליונים של סימים לתיירים בצורה הזו בכל רחבי העולם.
 
באירופה, יש טרנד מעניין נוסף: הרגולטורים באירופה מגבילים את עלויות הנדידה. הם הוזילו את עלויות הנדידה באירופה בצורה דרסטית וזה עוד ירד, לפי התכניות, שכבר התפרסמו על ידם, עד 2016.
 
סה"כ אנו מדברים על תעשייה של 50 עד 70 מיליארד דולרים שנתית, שכנראה, בעקבות התפתחויות של פתרונות כמו שלנו, היקף השוק הזה מבחינה כספית יקטן במעט. אולם, עדיין יש ויהיה הרבה מאוד כסף בשוק הזה של שירותי הנדידה הסלולריים בעולם.
 
השורה התחתונה של כל מה שאמרתי: העולם הסלולרי והאלחוטי מספק Data בצורה נוחה. הכיוון הוא: לא ללכת דרך פתרונות חומרה. בפתרונות תוכנה אין עלויות משלוח, אין כמעט עלויות הפצה, אין בעיות תחזוקה ואין החזרות. אין גם בעיות של החלפת מספר סלולרי. לכן, חיפשנו איך לפתח פתרון, שהוא כולו מבוסס על תוכנה ופועל בצורה שקופה למשתמש בתוכנה.
 
הפתרון שלנו הוא אפליקציה למשתמש בשם Travee. כרגע היא בהשקה שקטה. המערכת הזו מטפלת במחירים של הנדידה בעזרת תוכנה ומוזילה באופן דרסטי את העלויות למשתמשים בה".  
 
שאלה: איך מוזילים את העלויות?
תשובה: "האפליקציה הזו עושה כמה דברים:
א. ע"י לחיצה על כפתור מפעילים את המערכת ומקבלים זמינות בכל מקום בעולם. השיחה מתחברת על בסיס ה-Data Connectivity.
 
ב. מקבלים את השיחות על כל רשת Data, לא חשוב מה היא, סלולר או WiFi, פרטי או ציבורי.
 
ג. תהליך השיחה עצמה מתבצע כרגיל. בדיוק כמו בארץ. המספר הישראלי נשמר. יתרה מכך, גם אם המשתמש החליף את הסים במכשיר, עדיין הוא יכול לקבל שיחות למספר הישראלי שלו. אין פתרון כזה בשוק. בנוסף, השיחה תצא לכל רשת והצד השני יראה את המספר הישראלי, למרות שזו שיחה על רשת זרה, כולל רשת WiFi. המערכת משתמשת ב- ,Contact List שיש על המכשיר, בלי כל שינוי בהרגלי החיוג של המשתמש".
 
שאלה: מה היתרון של פתרון זה מול פתרונות ניידים אחרים דוגמת סקייפ?
תשובה: "המערכת שלנו מספקת למשתמש כמה דברים, שאין בכלל בסקייפ ובמערכות דומות לסקייפ. למשל: להמשיך לשמור על המספר הישראלי שלך, בלי תלות היכן אתה ואיזה סים יש לך במכשיר.
 
העוצמה במערכת שלנו היא בשבירת הפרדיגמה, שצריך את התוכנה ב-2 הצדדים של השיחה כדי לקיים אותה. אתה לא יכול לדבר בכל הפתרונות בנדידה אם לצד השני אין בדיוק אותה תוכנה כמו שלך. כל פתרונות ה-VoIP הסלולריים בנויים על כך של-2 הצדדים לשיחה יש את אותה תוכנה בדיוק. אולם, לרוב האנשים בעולם אין תוכנותVoIP  על המכשירים שלהם, בוודאי לא על המכשירים הקוויים שלהם.
 
כאן, אנו מדברים על פתרון שעובד שקוף. הצד השני לא צריך מאומה. החיוג הוא כרגיל והמספר הישראלי נשמר בכל מקום. אין אפליקציה הנותנת את הפתרון הזה כפתרון כה שקוף למשתמשים.
 
יש כל מיני פתרונות בהם הלקוחות קונים סימים, קונים מספרים בינלאומיים, נרשמים בכל מיני אתרים וכל מיני טריקים ושטיקים מורכבים. אולם, זה לא המענה לצורך של הנודדים בעולם. אנשים רוצים פתרון פשוט, נוח, כיפי למשתמש, שלא דורש ממנו שום דבר מעבר להורדה בפעם הראשונה של האפליקציה למכשיר".  
 
שאלה: איך אתם עושים מזה כסף?
תשובה: "האפליקציה מורדת בחינם, שיחות נכנסות הן בחינם, שיחות יוצאות הן במחיר של 3 עד 4 סנט לדקה, בתלות ביעד המחויג. אין מחירים והצעה כזו בשוק".
 
שאלה: איך אתם גובים את הכסף?
תשובה: "מנגנון התשלום גם הוא פשוט. הוא בשיטת 'גוגל רכישות', ממש זהה ומשתמש במנגנון של גוגל. כך, הלקוחות רוכשים דקות בקלות ישירות מהסמארטפון. גוגל קוטפת כמה אחוזים כעמלה בדרך הזו של הגבייה, זה ברור. הבחירה שלנו בגוגל נבעה מהצורך לספק פתרון נוח, כי המשתמש לא צריך לתת לי כ-Travee כרטיס אשראי. הוא טוען כסף במנגנון של גוגל ורוכש כמה שהוא רוצה. אין התחייבויות של דקות באיזו מכסה, כמו שיש בחברות הסלולר".
 
שאלה: למה הפתרון הזה מגיע רק כעת?
תשובה: "פתרון כמו שלנו לא היה יכול להיות בר ביצוע לפני כשנתיים. היו צריכים להתרחש 2 טרנדים בשוק: 1) יכולות Data בכל מקום עם רשתות סלולר ואלחוט טובות (יחסית), 2) יכולת של מכשירי קצה סלולריים התומכים בשיחות IP באיכות טובה.
 
אנו היום פרוסים עם מרכזיות וירטואליות המכסות כבר 60 מדינות ומאפשרות את השיחות בשיטה שלנו. המרכזיות הללו ממירות שיחה רגילה לשיחת IP ומעבירים איתה את המספר המקורי של המכשיר בשיחות הנכנסות. בשיחות היוצאות זה יוצא מהרשת שלנו לטרמינציה בינלאומית. הלקוח לא מרגיש את זה, כי זה פועל שקוף בכל העולם".
 
שאלה: איך פתרתם את הבעיה של תא קולי?
תשובה: "ראינו, שהתא הקולי הוא דבר חשוב מאוד למי שנמצא בחו"ל. הפתרון שלנו מונע את הצורך להתקשר לישראל למספר של ספק הסלולר כדי לשמוע את ההודעות בתא הקולי. יצרנו מערכת של תא קולי המקושרת מתוך האפליקציה על המכשיר. ניתן לקבל את ההודעה הקולית במקביל לשמיעתה בתא הקולי, גם כקובץ MP3 לדואר אלקטרוני, שמגדירים בהתקנה. כך, שבכל מקרה, שמתקבלת הודעה קולית, מקבלים גם התראה מהמכשיר ואפשר לקבל גם התראה מהדוא"ל".
 
שאלה: באיזה שלב אתם בפיתוח ומה עוד מתוכנן לצאת בתחום הזה?
תשובה: "הוצאנו להורדה בחינם גרסה ראשונה לאנדרואיד בשם: Travee – No More Roaming Cost. היא כבר זוכה להצלחה אצל כל מי שהפעיל את האפליקציה. גרסה לאייפון תגיע די בקרוב. אנו מכוונים כעת את הפתרון שלנו בעיקר לאנשי העסקים ונוסיף יכולות המתאימות לפלח האוכלוסייה הזה. כל המערכת שלנו מצויה בענן. כך, שאנו יכולים להציע למגזר העסקי הצעות מאוד אטרקטיביות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גדעון ציגלמן: "החלום שלי, שאני עומד בפני הגשמתו: שספקי הסלולר בעצמם יפיצו את הפתרון שלנו. התחלנו במו"מ מול כמה ספקי סלולר בולטים וגם הם אוהבים את הפתרון שלנו, לא רק משתמשי הקצה. הם מבינים, שבמקום שהלקוחות שלהם בנדידה יברחו מהידיים שלהם והם לא יראו מהם סנט כשהם בנדידה, עדיף, שהם יתנו בסל הפתרונות ללקוחות שלהם את המערכת שלנו, גם אם ההכנסה תהיה יותר קטנה. זה עדיף על אפס הכנסה.
 
הרעיון לתת שירותי נדידה על ה- Data מאוד מצא חן באזני כל חברת סלולר שדיברנו אתה. חברות הסלולר רואות בזה פתרון שגם טוב להן, מהאינטרסים שלהן. אין סיבה, שאנו נילחם בחברות הסלולר. אני מאמין, שאפשר ללכת ביחד איתן ולספק פתרונות שפויים לשוק הנדידה העולמי".

סמארטפונים
 



 
 
Bookmark and Share