Telecom News - סקר אבטחה גלובלי: חוסר ביטחון רב בקרב מנהלים בכירים

סקר אבטחה גלובלי: חוסר ביטחון רב בקרב מנהלים בכירים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סקר אבטחה גלובלי: חוסר ביטחון רב בקרב מנהלים בכירים
סקר אבטחה גלובלי: חוסר ביטחון רב בקרב מנהלים בכירים
מאת: Telecom News, 26.11.13, 10:30EMC
 
זאת, בנוגע למידת המוכנות של מערכות IT קריטיות בארגונם. סין – המדינה הבשלה ביותר מבחינת הטמעת טכנולוגיות גיבוי והגנה; יפן – במקום האחרון.
 
EMC מפרסמת את תוצאותיו של סקר בלתי-תלוי, החושף שורה של תובנות חדשות ומפתיעות בנוגע לאסטרטגיה ולתשתיות הטכנולוגיות המיושמות בידי חברות וממשלות ברחבי העולם. הסקר חושף מידה מפתיעה של חוסר ביטחון בקרב מנהלים בכירים בנוגע למידת המוכנות של מערכות IT קריטיות, במידה המאפשרת זמינות רציפה, אבטחה מתקדמת, וגיבוי והתאוששות משולבים. השקעה מופחתת בתחומים קריטיים אלה מאיימת על היכולת של תשתיות טכנולוגיית המידע להתמודד ולהתאושש במהירות מתקריות משבשות, דוגמת זמן השבתה לא מתוכנן, פריצות אבטחה ואובדן נתונים, ומדגישה את הצורך לאמץ אסטרטגיות פרוגרסיביות, על מנת להשיג תשתיות טכנולוגיית מידע אמינות.

סקר Global IT Trust Curve, שכלל 3,200 מרואיינים מ-16 מדינות ב-10 מגזרי תעשיה, כימת גם טווח רחב של משתנים גיאוגרפיים ותעשייתיים. סין דורגה כמדינה הבשלה ביותר: מקבלי החלטות טכנולוגיות בסין דיווחו על היקף ההטמעה הגבוה ביותר של זמינות רציפה, אבטחה מתקדמת וטכנולוגיות גיבוי והתאוששות משולבות. ארה״ב דורגה שניה ברמת הבשלות בטכנולוגיות מידע. שלוש מתוך ארבע המדינות הבשלות ביותר בסקר - סין, דרום אפריקה וברזיל - הן כלכלות מתפתחות (מדינות BRICS) המבצעות השקעות מהירות ואגרסיביות בטכנולוגיה, ובכך מחזקות את ההשפעה העולמית שלהן. יפן דורגה במקום האחרון בסקר, שכלל 16 מדינות.

דיוויד גולדן, נשיא וסמנכ״ל התפעול של EMC: "ארבע המגמות העיקריות בטכנולוגיות המידע הן מחשוב ענן, Big Data, רשתות חברתיות ומכשירים ניידים. אימוץ ובשלות של המגמות הללו חייב להתבסס על אמון - אמון שהמידע שלי בטוח בענן, אמון שהמידע שלי לא יאבד או ייגנב, אמון שטכנולוגיות המידע שלי יהיו פעילות בזמנים בהם עליהן להיות פעילות - אשר בימינו פירושו כל הזמן. ככל שנוצר יותר אמון, כך תגדל ותואץ ההשפעה של מגמות המחשוב הללו. לחילופין, ככל שיהיה פחות אמון, כך המגמות הללו יהיו יותר מוגבלות. כאשר מדינות כושלות בעקומת בשלות האמון בטכנולוגיית מידע, הדבר עלול להשפיע על יכולתן הכוללת להיות תחרותיות״.

דייב מרטין, סמנכ״ל אבטחה, EMC: ״הגיע הזמן שהתעשייה תמהר. בלתי אפשרי לספק אבטחה מתקדמת כאשר חסרה לנו בשלות בסיסית. בלי סביבה חזויה, בלי להבין היכן נמצאים הנכסים שלנו ובלי היכולת לזהות ניואנסים ולגלות חוסר התאמות התנהגותיות, לא נוכל להגן על הארגון. נקודת המוצא הזו, של בשלות בסיסית, היא מה שמאפשר אבטחה יעילה וביסוס אמון כולל״.

כריסטיאן כריסטיאנסן, סגן נשיא בקבוצת מוצרי ושירותי האבטחה של IDC: ״מבין כל הממצאים שחושף מחקר עולמי זה, עולה ומתבלט היעדר האמון הנפוץ בקרב מנהלים בכירים כסימן מדאיג, ולמרבה הצער, כאחד מסימני התקופה. כמעט מחצית מהמשיבים (45%) אומרים שלהנהלה הבכירה שלהם יש אפס אמון בכך שהארגון שלהם מוכן ומצויד בתשתיות הולמות לזמינות, אבטחה, גיבוי והתאוששות. העובדה המדאיגה הזו מהווה קריאת השכמה לדירקטוריונים של חברות, אשר נדרשים לבצע את ההשקעות הדרושות על מנת להתייצב מול שיבושים ואיומים, הן חיצוניים והן כאלה הנובעים מבפנים, במערכות טכנולוגיית המידע והנתונים שלהם״.
Bookmark and Share