Telecom News - ממציא הביטקוין הפך בסוף השבוע החולף למיליארדר הביטקוין הראשון

ממציא הביטקוין הפך בסוף השבוע החולף למיליארדר הביטקוין הראשון

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ממציא הביטקוין הפך בסוף השבוע החולף למיליארדר הביטקוין הראשון
ממציא הביטקןין הפך בסוף השבוע החולף למיליארדר הביטקוין הראשון                                      
מאת: מערכת Telecom News, 1.12.13, 19:14

לרגע זה, נראה על פניו, שהכל מתקדם לפי התכנית של  ממציא הביטקוין. הוא עיצב את הביטקוין כך, שמחירו יעלה בהדרגה לפי אימוצו ע"י המשתמשים.

יש הרבה ספקולציות לגבי זהותו של Satoshi Nakamoto ממציא הביטקוין. הוא לא Dread Pirate Roberts, שהקים את אתר ממכר הסמים SilkRoad, לא ממשלת ארה"ב ולא חוקר ב-NSA כמו Tatsuaki Okamoto. ללא כל הוכחות מהימנות נראה,שלעולם לא נדע את זהותו. אולם, עובדה אחת  היא ברורה לחלוטין: Satoshi Nakamoto הפך בשבוע החולף למיליארדר הביטקוין הראשון.
 
מפורסם המאמר המדעי שלו על המצאת הביטקוין וידוע, ש-Satoshi ייצר מתחילת שנת 2009 ועד סופה 1,624,250 ביטקוין. מאחר שכל הטרנזקציות של הביטקוין הן ציבוריות, ידוע, שרק רבע מהביטקוין הללו העבירו ידיים. המשמעות היא, ש- Satoshi  Nakamoto הוא הבעלים של כמיליון ביטקוין. בשבוע שעבר חצה הביטקוין את רף ה-1,000 דולרים לביטקוין, כפי שניתן לראות בגרף להלן, שמתאר את העלייה מתחילת אוקטובר 2013  מערך של כ-140 דולרים לביטקוין, עד סוף נובמבר 2013. כלומר, הוא הבעלים של כ-1.1 מיליארד דולרים.
 
זינוק הביטקוין
 
 
לרגע זה, נראה על פניו, שהכל מתקדם לפי התכנית של Satoshi. הוא עיצב את הביטקוין כך, שמחירו יעלה בהדרגה לפי אימוצו ע"י המשתמשים. במקום שהמלאי ישתנה כדי לשמור על אותו הערך, המלאי נקבע מראש, והערך משתנה. כשמספר המשתמשים יגדל, הערך של הביטקוין יעלה. כך כתב Satoshi בפברואר 2009:

Instead of the supply changing to keep the value the same, the supply is predetermined and the value changes. As the number of users grows, the value per coin increases. It has the potential for a positive feedback loop; as users increase, the value goes up


כרגע אפשר לתאר את Satoshi כאדם מאד עשיר. אולם,בכל מקרה, מצב המטבע הווירטואלי הזה הוא די נזיל. כרגע הוא נמצא בנסיקה מעלה מעלה. אך יש לזכור, שמצד שני אומרת האמרה העממית: "מה שעולה יצטרך גם לרדת". המטבע יכול גם להתרסק מטה במהירות.

הערה: הביטקוין עלה ב-11 החודשיםהאחרונים של שנת 2013 מ-13.5 דולרים לביטקוין ליותר מ-1,200 דולרים. כלומר: עלייה של 5,000% בפחות משנה.

הכתבה מבוססת בחלקה על כתבה מ-voiceofrussia.

הערת מערכת: מגיבה בשם נאוה (בתגובות למטה) מעירה את תשומת הלב לכתבה על הספקולציות לגבי זהותו של ממציא הביטקוין - כאן. תודה.



 
 
Bookmark and Share