Telecom News - שיחות וידיאו קבוצתיות לעסקים מעל לכל מכשיר סלולר

שיחות וידיאו קבוצתיות לעסקים מעל לכל מכשיר סלולר

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> שיחות וידיאו קבוצתיות לעסקים מעל לכל מכשיר סלולר
שיחות וידיאו קבוצתיות לעסקים מעל לכל מכשיר סלולר
מאת: אבי וייס, 4.12.13, 16:30רותם רווה
 
פתרון חדש וגם בענן לשיחות וידיאו מכל מכשיר ובכל מקום בעולם בשם אוריון, מסלק את המכשולים של פתרונות יקרים וקשים לתפעול בתחום שיחות הווידיאו בארגונים ובעסקים, כולל הקטנים.
 
"שיחות הווידיאו עד לאחרונה היו בעיקר נחלת חדרי שיחות וידיאו גדולים ויקרים בארגונים. אנו באים לשוק עם פתרון אחר האומר: וידיאו מעל לכל מכשיר ובכל מקום, במחיר שפוי", מתאר רותם רווה, סמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי, Surf Communication Solutions. "אני מאמין, ששוק ה- SMB וה- SME מעוניינים בפתרונות וידיאו חוזי. בכל פגישה, שאני הולך אליה, אני יוצא עם הזמנה ביד".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם רותם רווה (בתמונה), כדי לשמוע על פתרון תחום שיחות הוועידה בווידיאו במחיר שפוי לכל עסק בכל סדר גודל, מכל מכשיר קצה לרבות סמארטפונים ובכל מקום ואיך מתמודדים בתחרות העזה הקיימת בשוק שיחות הווידיאו.
 
שאלה: למה צריך עוד פתרון של שיחות וידיאו?
רותם רווה: "הפתרון של וידיאו חוזי (Video Conferencing) מנקודה לנקודה מוכר לכולם. אולם, כאשר מבצעים חיבור שיחת וידיאו לכמה נקודות קצה, זה עולם שונה לגמרי.
 
בסקייפ אפשר לבצע שיחות ועידה בווידיאו עם עד 3 או 4 משתתפים, כי אין שם שום מערכת מרכזית המבצעת איזון ושליטה על זרמי הווידיאו הקיימים בשיחה בין יותר מ-2 אנשים. הפתרון של סקייפ ודומיו הוא עדיין פתרון של נקודה לנקודה. כולם משדרים לכולם וקולטים מכולם, ללא ניהול מרכזי וללא יכולת שליטה על רוחבי הפס והמדברים. לכן, זה מוגבל לכל היותר ל- 5 משתתפים. זאת, באיכות די נמוכה ובתמונות וידיאו ממש קטנות על המסך. המיתוג של שיחות כאלו הוא פשוט, כמו מנקודה לנקודה וצריך שב-2 הצדדים לשיחה תהיה אותה תוכנה.
 
כשעוברים לשיחות וידיאו מקצועיות, נדרש שרת באמצע ששמו MCU. זה הופך להיות עסק יקר. אנו נותנים פתרון מלא ולא יקר המבצע את הכל בצורה חלקה ופשוטה".
 
שאלה: איזה מכשירי קצה צריך לקיום שיחת הווידיאו במערכת שלכם?
תשובה: "כל מכשיר מכל סוג. החל ממצלמות וידיאו של הקצה העליון עםPTZ  העוקב אחרי הדובר וכלה במצלמות פשוטות של סמארטפונים וטאבלטים.
 
המערכת שלנו פועלת ב-3 צירים עיקריים:
א. אפשרות לחבר כל יחידת קצה בלי לכבול את המשתמש לתוכנת קצה מסוימת. זה מבדל את הפתרון שלנו מכל פתרון אחר, למשל מסקייפ הדורש, שתוכנת סקייפ תהיה בצד השני, ומכל המערכות האחרות בשוק. אצלנו, כל מכשיר המעביר וידיאו, הווידיאו הזה יכול להשתתף בשיחה, בכל פורמט בו הוא מיוצר ומשודר.
 
ב. ציר הניהול. אנו מספקים פתרון עסקי. מי, שיש בידו את כלי הניהול, הוא הקובע את מהלך השיחה ויכול להוריד או להעלות דוברים, להשתיק דוברים ועוד. המנהל יכול להצפין שיחות, לחסום או להתיר גישה לחדר הוועידה ועוד.
 
ג. המחיר. אנחנו מתומחרים במחיר זול בלי כל השוואה לכל פתרון המוכר כיום בשוק העסקי. המתחרים שלנו נמצאים ברמת מחירים לגמרי אחרת".  
 
שאלה: למה נכנסתם לשוק הזה שהוא רווי מתחרים?
תשובה: "בעבר, שיחות וידיאו היו מבוצעות בתירוץ של החלפת נסיעה לחו"ל מצד מקימי השיחה. כיום, מתייחסים לשיחות וידיאו ככלי להשבחת התקשורת בארגון ומחוצה לו. זה כלי ארגוני לביצוע טוב יותר של העבודה, בעיקר בצוותי עבודה.
 
אם זה כלי ארגוני לייעול העבודה, אז הכלי הזה אמור להיות זמין לכולם, קל לתפעול וזול. לא זה מה שהיה עד היום בשוק. ראינו את הצורך הזה ואנו מספקים לו מענה. שם המענה הוא Orion והקמנו לו פורטל מיוחד.
 
המערכת שלנו מבוססת על תקשורת SIP, מה שמאפשר אינטגרציה קלה לכל כלי תקשורת ארגוני. כי כל התקשורת הארגונית עברה בשנים האחרונות ל- SIP.
 
מכאן, שאנו יכולים לקיים את התקשורת מכל מוצר קצה תומך SIP, יכולים להתממשק בקלות למרכזיה וליישומים של עבודה קבוצתית, כולל קיום שיחות ישירות משולחן העבודה, ללא כל מערכת מיוחדת".
 
שאלה: למי מיועד הפתרון שפיתחתם?
תשובה: "בעיקר לשווקי ה- SMB וה- SME. הפתרון שלנו בנוי מכמה גדלים של MCU לפי צרכי העסק ויכול להיות מותקן ב- 3 תצורות:
א. התקנה באתר הלקוח.
ב. פתרון מיקור חוץ – Hosted.
ג. פתרון מנוהל בענן עם שירות מרחוק.
 
הפתרון הנבחר תלוי ברצון של העסק, אם העסק רוצה להעמיס את ההוצאה הזו על ה- OPEX או על ה- CAPEX. אנו מספקים לעסק את הכל, עם תוכנות לקוח לכל סוג של מכשירי קצה, כולל גרסאות לאנדרואיד ולאייפון, וגם את צד השרת".  
 
שאלה: אתם מוכרים גם מצלמות?
תשובה: "אנו לא מפתחים ולא מוכרים מצלמות וטלפונים, כי כרגע זה לא בפוקוס שלנו ויש מספיק מוצרים טובים בשוק".
 
שאלה: על מה מתבסס ה- MCU?
תשובה: "בלב של ה- MCU מצוי הצ'יפ, שפותח ב- TI (טקסס אינסטרומנטס), וסביב זה בנינו את המערכת שלנו. הפתרון, שמבוסס ,TI מבדל אותנו מהמתחרים, כי אנו יודעים לארוז טכנולוגיה מאוד מתקדמת מעל הצ'יפים של חברת TI".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים בעולם שיחות הווידיאו?
תשובה: "בשנה הבאה נלך בכיוון של  WebRTCגם בצד ה- Signaling וגם בצד הלקוח. זה יופעל על כל דפדפן, נייח או נייד.
 
כבר כיום אנו תומכים בכל סוגי הקודקים לווידיאו כולל H.323 ומאפשרים לסמארטפונים להשתתף בשיחה, גם כשהדובר נמצא בנסיעה, למשל, ברכבת בארץ אחרת. עשינו התאמה לכל יצרני המוצרים הקיימים בשוק, כך, שניתן להיכנס לשיחה מכל מכשיר בכל מקום".
 
שאלה: איך קיבלו את הפתרון הזה בשוק?
תשובה: "זה תופס מהר מאוד, כי קל להסביר את זה וזה עונה על צורך, שלא היה לו מענה מספיק עד היום.
 
אנו המערכת היחידה, שנועדה להיות אינטגרטיבית מלאה לעולם ה- SIP, עם היתכנות כלכלית וברת הישג לכל אחד. זה למעשה BYOD  אמיתי. כל אחד, שבא עם כל סמארטפון או טאבלט, יכול לעבוד בווידיאו מכל מקום עם כל אחד. הפתרון הזה יכול לעבוד בכל שפה. כך, שאין שום מחסום לשימוש בו בכל מקום בעולם".  
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
רותם רווה: "אנו רוצים להיות ספקי טכנולוגיות לספקי שירותי וידיאו או אינטגרטורים המוכרים את פתרונות הקול והווידיאו למשתמשי הקצה. אנו מחפשים שת"פים עם חברות תקשורת גדולות, שתספקנה זאת כשירות לכל אחד. אנו מחפשים שת"פ עם ספקי מרכזיות, בעיקר מרכזיות וירטואליות ובענן, ששיחות הווידיאו יהיו חלק מהמרכזיה.
 
נתח השוק, שאנו פונים אליו, ה-SMB  וה- SME, ממש לא מכוסה בפתרונות וידיאו חוזי. כך, שיש לנו הרבה לאן לגדול.
 
אני משוכנע ובטוח, שאנו יכולים לגדול ולצמוח. הצבנו לעצמנו יעדים מאוד אגרסיביים, גם דרך ערוצי הפצה וגם דרך ספקי שירות. נוציא בקרוב גרסה לספקי שירותים, פתרון של Multi - Tenant.
 
אני רוצה להיות ה- BroadSoft של עולם הווידיאו, להיות שחקן מספר 1 בעולם הווידיאו. זה החלום שלנו. אנו מספקים שירות המדבר אל כולם ולכן להערכתי הוא יתפוס מהר".
שיחת ועידה



 
 
Bookmark and Share