Telecom News - יבמ חושפת נתונים ותובנות של גל המכירות בשבוע החולף

יבמ חושפת נתונים ותובנות של גל המכירות בשבוע החולף

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> יבמ חושפת נתונים ותובנות של גל המכירות בשבוע החולף
יבמ חושפת נתונים ותובנות של גל המכירות בשבוע החולף
מאת: חיים חביב, 2.12.13, 23:00
 
שיאים במכירות המקוונות בחג ההודיה וב- Black Friday וזינוק במכירות למשתמשים ניידים.קניות מקוונות
 
יבמ דווחה על זינוק חד בשיעור כ-20% במכירות המקוונות בחג ההודיה בשבוע שעבר. התנופה נמשכה גם ב-Black Friday בסוף השבוע, כשהמכירות המקוונות רשמו זינוק שיא של כ-19% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים עובדו בענן בכלי ניתוח אנליטי של IBM, ומבוססים על כמויות גדולות מאד של מידע, שנאסף מהרשתות קמעונאיות ומאתרי מכירות מקוונים.
 
זינוק מרשים נרשם בעסקאות, שבוצעו מהתקנים ניידים: 25.8% מהמכירות המקוונות בחג ההודיה, ו- 21.8% מהמכירות המקוונות ב"יום שישי השחור" התנהלו מהתקני מובייל. יותר ויותר צרכנים עברו משולחן החג ישירות אל הטאבלטים, לחפש את ההזדמנויות הטובות ברשת ולרכוש. הדו"ח מגלה, כי צרכנים בניו-יורק הובילו את המכירות המקוונות ב-Black Friday, ואחריהם צרכנים באטלנטה ובלוס אנג'לס.

מערכת מדד הניתוח האנליטי הדיגיטלי, IBM Digital Analytics Benchmark, מעבדת נתונים של מיליוני עסקאות וטרה-בייטים רבים של מידע המצטבר בכ-800 אתרי מכירה מקוונים בארה"ב. בסיוע כלי ניתוח אנליטי מבוססי ענן המחשוב של יבמ, מספקת החברה לקמעונאים ולמשווקים תובנות ייחודיות בדבר דפוסי הקניות של צרכנים, בזמן אמת.
 
בנתונים ובתובנות העדכניים:
המכירות המקוונות רשמו שיא חדש - בחג ההודיה הן גדלו ב-19.7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. גם מכירות Black Friday זינקו בשיעור 12% בהשוואה ל-2012. הסכום הממוצע להזמנה בעסקה מקוונות ב-Black Friday עמד על כ-135 דולרים, עלייה בשיעור 2.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
 
התעבורה מהתקני מובייל אל אתרי המסחר האלקטרוני צמחה ל-39.7% מכלל הגולשים, לעומת 34% ב-2012. המכירות למשתמשי מובייל היוו 21.8% מכלל העסקאות - עליה בשיעור כ-43% בנתח המקוון לעומת אשתקד.
 
גולשים מהסמארטפון, רוכשים מהטאבלט: מכשירי טלפון חכמים תרמו ל-24.9% מכלל התעבורה המקוונת ב-Black Friday השנה, לעומת 14.2% אשתקד והפכו לציוד הקצה המועדף על הגולשים. התקני טאבלט תרמו לביצוע 14.4% מסך המכירות המקוונות - כפליים משיעור העסקות, שבוצעו באמצעות סמארטפונים, שאחראים ל-7.2% מהמכירות. העסקה הממוצעת למשתמש טאבלט עמדה על 132.75$, לעומת 115.63$ לעסקה ממוצעת של משתמש סמארטפון - פער של כ-15%.
 
משתמשי אפל רוכשים יותר. הסכום הממוצע לעסקה מהתקן המריץ מערכת ההפעלה iOS של אפל עמד על 127.92$, לעומת 105.20$ לעסקה ממוצעת ממכשיר אנדרואיד. מכשירי iOS תרמו ל-28.2% מהתעבורה המקוונת, בהשוואה ל-11.4% של מכשירי אנדרואיד. המכירות למשתמשי iOS היוו 18.1% מכלל המכירות המקוונות, בהשוואה ל-3.5% מהמכירות, שבוצעו ממכשירי אנדרואיד.
 
המשווקים 'דוחפים' מבצעי הנחות לקונים מהתקני מובייל. במהלך 2 ימי חג ההודיה ו- Black Friday, שלחו משווקים בממוצע 37% יותר הודעות "בדחיפה" - התראות וחלונות קופצים באפליקציות המותקנות על גבי מכשירים ניידים - הכול בהשוואה לממוצע המשלוח של הודעות כאלה בחודשיים האחרונים. מספר ההתקנות הממוצע של אפליקציות קניות קמעונאיות מקוונות זינק ביומיים אלה ב-23% לעומת התקופה של החודשיים האחרונים.

ביבמ ציינו בסיפוק, כי יותר קמעונאים ממנפים את יכולות סביבת ענן המחשוב, כלי ה-Big Data והרשתות החברתיות על מנת לעקוב אחר התפתחות השוק בזמן אמת. כלים מתקדמים דוגמת סביבת IBM Benchmark מסייעים לקמעונאים להבין טוב יותר את מגמות הקניות בשוק ולפעול על בסיס תובנות אלה. נראה, כי מי שיזכו בסופו של יום בקרב על תשומת ליבו של הצרכן, יהיו החברות, שתצלחנה לספק חוויית קניות שקופה ללקוחות בכל מקום, בכל שעה, ובכל ערוץ או מכשיר קצה בו הם בוחרים להשתמש לצורך עסקת הרכישה.
 
מערכות הניתוח האנליטי של יבמ מספקות גם תמונה בזמן אמת של מגמות השוק בקטגוריות קמעונאיות מרכזיות, כל אחת בפני עצמה. כך לדוגמא:
חנויות כלבו רשמו זינוק של 61.4% במכירות Black Friday לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ושיעור משתמשי המובייל בכלל מכירות אלה זינק והתייצב על 46.4%. גובה ההזמנה הממוצעת עמד על 146.84$, גידול של 15% בהשוואה ל-2012.

מוצרי בריאות וטיפוח הגוף רשמו גידול במכירות Black Friday בשיעור של 28%, וזינוק של 65% במכירות למשתמשים ניידים בהשוואה ל- 2012. גובה עסקה ממוצעת עמד על 66.31$, עליה של 3.2% לעומת אשתקד.

תחום המוצרים לבית רשם גידול של 16.8% במכירות המקוונות, כאשר שיעור המכירות למכשירי מובייל עולה ב-24%. העסקה הממוצעת עמדה על 207.80$ - עלייה של 15% לעומת אשתקד.

מכירות הביגוד רשמו זינוק של 50.4% ב-Black Friday השנה לעומת אשתקד, תוך גידול של 43% במכירות למשתמשי מובייל. ההזמנה הממוצעת עמדה על 123.31$, עליה של 3.5% משנה לשנה.

לעיון בדו"ח יבמ ר' כאן
גרף IBM



 
 
Bookmark and Share