Telecom News - זהירות מקבלת שיחה ממספר טלפון 072-2744800

זהירות מקבלת שיחה ממספר טלפון 072-2744800

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לארגון ולעסק >> זהירות מקבלת שיחה ממספר טלפון 072-2744800
ניר סמיונוביץ (בתמונה) מזהיר מפני תרגיל טלפוני חדש המגיע מהמספר הזה, שמפעיל גם "צנתוק" וגם מספרי פרמיום של 1 ש"ח. נכון למועד פרסום הידיעה חלק מהספקים כבר חסמו המספר, לאור תלונתו של ניר.
מאת: מערכת Telecom News, 5.12.13, 10:00שיחה מפתה

ניר סמיונוביץ, מומחה תקשורת וטלפוניה (מנכ"ל גרינפילדטק), חושף, אחרי שהתלונן בפני משרד התקשורת וחברת 012-סמייל (דרכה עובר לכאורה השירות החדש) את הסיכון במענה למספר 072-2744800. 

רקע: במפגש VoIP-On-Tap שנערך ביום רביעי האחרון, בחסות גרינפילד טכנולוגיות, חלקו משתתפי המפגש ארועי טלפוניה חריגים. ניר סמיונוביץ, חלק מקרה, שארע לו כיומיים קודם עם פעילות ה"חשודה" כ"צינתוק".

יש לציין כי בשלב זה אין מידע מוכח כי החיוגים אכן מתבצעים דרך 012, אלא רק כי המספר אליו מתקשרים חזרה הינו, לכאורה, של חברת 012.


ניר: "אודה אם הקוראים יפיצו במהירות הגבוהה ביותר - הונאה טלפונית חדשה המסתובבת בארץ. 
השיטה: מקבלים שיחה ממספר הטלפון: 072-2744800, שמיד מתנתקת (שיטת הצינתוק). חוזרים למספר ושומעים הודעה, שנבחרתם להשתתף בתחרות מספרי הטלפון של ישראל. אתם מכניסים את מספר הטלפון שלכם ומבשרים לכם שזכיתם להיכנס להגרלה...
 
לאחר מכן, אתם צריכים להתקשר למספר הטלפון 1900-724500 - שם יחייבו אתכם ב-1 ש"ח על שיחת הטלפון, יקחו את הפרטים ואולי תזכו בפרס.

נכון לרגע זה, הנושא נמצא בבדיקה בחברת 012.

 
שימו לב, הונאות מסוג זה היו נפוצות באנגליה לפני מספר שנים, כאשר מאחוריהן עמדו ישראלים (אני יודע מי עשה את זה). שימו לב, לא לענות, לא להתקשר חזרה - ואם יש לכם כח, נא לגשת לאתר של משרד התקשורת ולדווח מייד על השיחה הזו. אני כבר העברתי את הנושא לטיפול בחברת 012, שהמספרים האלה נמצאים כנראה בניהולה".


בשולי הדברים נציין שתחום ה"ישראבלוף" במספרי טלפון נחשף כאן עשרות פעמים, לאחרונה כאן, כאן, כאן, כאן וכאן. משרד התקשורת לא עשה מאומה עם החשיפות, אבל החל בשנה האחרונה במהלך של שימועים, לנסות להסדיר חלק מהפרצות באמצעות תקנות חדשות (כמפורט כאן וכאן). אולם, שימועים אלו כנראה נכנסו למגרסה של משרד התקשורת, שם נגרסים כל הניירות המטרידים, שלא רוצים לטפל בהם. מאומה לא יצא מכך ועם ישראל נשאר חשוף למטרידים וסוחטי כספים בתרגילי הטעייה, רק בגלל חולשת משרד התקשורת וחוסר האונים של מערכות האכיפה במשרד. לעומת זאת, כשיש למשרד התקשורת הזדמנות להיפטר מתלונה צרכנית חמורה, הם ממהרים לעשות כך, כמו בהודעת משרד התקשורת כאן מתחילת השבוע הנוכחי, בה שר התקשורת גלעד ארדן מעביר את התלונות שהתקבלו במשרד כנגד חב' "אייקיוטק" לטיפול המשטרה. למה לשבור את הראש ולטפל בתלונות אזרחים? שהמשטרה תשבור את הראש.... ככה זה בדיוק עובד במשרד התקשורת הישראלי.
צילום: ש. וייס
אודה באם הקוראים יפיצו במהירות הגבוהה ביותר - הונאה טלפונית חדשה מסתובבת בארץ. 
השיטה: מקבלים שיחה ממספר הטלפון: 072-2744800 שמיד מתנתקת. חוזרים למספר ושומעים הודעה שנבחרתם להשתתף בתחרות מספרי הטלפון של ישראל. אתם מכניסים את מספר הטלפון שלכם ומבשרים לכם שזכיתם להכנס להגרלה...
 
לאחר מכן, אתם צריכים להתקשר למספר הטלפון 1900-724500 - שם יחייבו אתכם 2.5 שקלים על שיחת הטלפון, יקחו את הפרטים ואולי תזכו בפרס.
 
שימו לב, הונאות מסוג זה היו נפוצות באנגליה לפני מספר שנים, כאשר מאחוריהן עמדו ישראלים (אני יודע מי עשה את זה). שימו לב, לא לענות, לא להתקשר חזרה - ואם יש לכם כח, נא לגשת לאתר של משרד התקשורת ולדווח מייד על השיחה הזו. 
 
אני כבר העברתי את הנושא לטיפול בחברת 012, שהמספרים האלה נמצאים בניהולה.
טלפון ישן



 
 
Bookmark and Share