Telecom News - אגריטק זה הגל החדש בהיי-טק הישראלי

אגריטק זה הגל החדש בהיי-טק הישראלי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אגריטק זה הגל החדש בהיי-טק הישראלי
אגריטק זה הגל החדש בהיי-טק הישראלי
מאת: מערכת Telecom News, 5.12.13, 11:00
 
"משקיעים המחפשים אפיק מבטיח ימצאו אותו כאן. ישראל יכולה וצריכה להיות 'עמק האגריטק' של העולם" כך אמר סטיב רודס, יו"ר משותף ומייסד קבוצת טרנדליינס, בכנס אגריווסט 2013, שקיימה החממה הטכנולוגית טרנדליינס אגטק (מופת) במוזיאון ארץ ישראל בת"א.
 
כנס אגריווסט 2013 התקיים ב- 3.12.13 בהשתתפות מאות משקיעים ונציגי חברות וקרנות הון מובילות מהארץ ומהעולם, ביניהם מונסנטו, סינג'נטה, Cultivian, Paine & Partners ועוד.
 
הכנס נפתח במעמד שר החקלאות ופיתוח הכפר, חה"כ יאיר שמיר: "ישראל עברה את שלב ההוכחה של יכולותיה בתחום הפיתוח החקלאי. תקציב המו"פ של משרד החקלאות הוא היחיד שגדל השנה. בכוונתנו להשקיע למעלה מ-100 מיליון ש"ח בפיתוח טכנולוגיות חקלאיות חדישות". 

בהמשך נערכו פאנלים מקצועיים והרצאות אורח בהם לקחו חלק אנשי מפתח בתחום ההשקעות והחקלאות, ביניהם אבי חסון – המדען הראשי במשרד הכלכלה, דר' אבי פרל – המדען הראשי במשרד החקלאות, מיטשל פרסר – קרן Paine & Partners, גדעון סוסמן – גרינסויל השקעות, דני הררי ממכתשים אגן ועוד.
 
דר' מרגרט דונאלק, ראש המחלקה לאיתור טכנולוגיות בחברת PepsiCo העולמית, שהשתתפה בפאנל "מאפיינים את פתרונות המחר באגריטק": "אנחנו יודעים, שאנחנו לא יודעים את מה שאנחנו צריכים לדעת על הטכנולוגיות הישראליות בתחום החקלאות. באנו לכאן כי כאן נמצא הידע המתקדם ביותר". בהמשך אמרה עופרה שטראוס יו"ר שטראוס גרופ: " כל 5 שניות מת ילד בעולם כתוצאה מרעב. כדי לטפל במשבר הרעב העולמי יש צורך בראייה מנהיגותית ארוכת טווח ומחויבות של הסקטור הפרטי להשקיע ולקדם את פיתוח הטכנולוגיות החקלאיות וטכנולוגיות המזון. אנחנו צריכים לקחת את הפתרונות הישראליים ולהביא אותם לעולם".
 
במסגרת הכנס הציגו 12 חברות הזנק את מיטב החדשנות הטכנולוגית בתעשיית החקלאות הישראלית. החברות המציגות נבחרו ע"י צוות שופטים בראשות דר' אבי פרל, המדען הראשי של משרד החקלאות, מבין עשרות חברות ישראליות בתחום האגריטק. החברות קיבלו במהלך הכנס משוב מהמשתתפים, ביניהם אנשי מקצוע ומשקיעים מובילים מכל העולם, נציגי ממשל, מדענים, אנשי עסקים ועוד. בתום הכנס זכתה Rootility, שמפתחת זנים חדשים שמאפשרים הגדלה משמעותית של היבול באמצעות טיפוח ייחודי של מערכות השורשים, בפרס הכולל ייעוץ עסקי ואסטרטגי בשווי 20,000 ₪ מטעם חברת Ernst & Young, אותו העניק אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה. למקום השני הגיעה חברת קטליסט אגטק, מחממת טרנדליינס אגטק, שפיתחה פתרון למניעת זיהום סביבתי על ידי פירוק כימי של חומרי הדברה, לאחר סיום תפקידם המועיל וטרם הגעתם למי התהום.
 
ד"ר ניצה קרדיש, מנכ"לית חממת טרנדליינס אגטק (מופת): "אנו מסכמים כנס מוצלח נוסף, בו חשפנו את חוד החנית של הטכנולוגיה החקלאית הישראלית במטרה ליצור שותפויות עסקיות בין יזמים ומשקיעים מהארץ והעולם. הנוכחות המשמעותית בכנס, של בעלי עניין בתחום האגריטק, מעידה על חשיבותו הגוברת של התחום הזה בעולם כולו, לאור הגידול באוכלוסיית העולם וצמצום המשאבים. אני מאמינה, שהכנס שיזמנו הפנה את הזרקור העסקי לכיוונה של ישראל וכבר בעתיד הקרוב נוכל לראות את פירות המפגש, שנוצר בין חברות הסטארטאפ הישראליות למשקיעים".

ניצה קדוש ועופרה שטראוס
בתמונה: (מימין) ד״ר ניצה קרדיש (מנכ"לית חממת טרנדליינס אגטק) ועופרה שטראוס (יו"ר שטראוס גרופ).
 
יאיר שמיר וטוד דולינג'ר
בתמונה: (מימין) השר וח"כ יאיר שמיר וטוד דולינג׳ר (מנכ"ל ויו"ר משותף בקבוצת טרנדליינס). 

קרדיט תמונות: יח"צ



 
 
Bookmark and Share