Telecom News - מנהל IT שלא מספק את רצון העובדים לאפליקציות ניידות - נדחק הצידה

מנהל IT שלא מספק את רצון העובדים לאפליקציות ניידות - נדחק הצידה

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> מנהל IT שלא מספק את רצון העובדים לאפליקציות ניידות - נדחק הצידה
מנהל IT שלא מספק את רצון העובדים לאפליקציות ניידות - נדחק הצידה
מאת: אבי וייס, 7.12.13, 17:15אלכס ווייט
 
בלעדי: "נפל האסימון" למנהלים בעסקים וארגונים גדולים בישראל ברצון לאמץ את גישת הרשת הווירטואלית, ה-Data Center הווירטואלי ואפליקציות ניידות. כך לדברי VMware.
 
"ארגונים החלו לזהות, שיש אצלם 'צל Shadow IT - 'IT, תהליך בו עובדים ומנהלים עוקפים את מנהלי ה-IT  וההנחיות שלהם ומפעילים אפליקציות ושירותים מחוץ לכל מסגרת IT מוסדרת הקיימת בארגון", מתאר את המצב אלכס ווייט (Alex White), סגן נשיא EMEA לארגונים ועסקים, VMware. "זו לא תופעה שולית. ממש לא. אני אומר למנהלי ה-IT , שזו הזדמנות בשבילם להתחדש, לשנות כיוון ולהביא חדשות ויוזמה לארגון. כך שהם יהיו אלו שיובילו את הטמעת האפליקציות הארגוניות הניידות. לדעתי, מנהלי,IT  שמנסים להתעלם מהתופעה הזו או להילחם בה, טועים בגדול. הם יביאו את הארגון שלהם לשקיעה ויגרמו רק נזקים. זה גם לא הגיוני להילחם בתופעה הזו. אם אנשי ה- IT לא מספקים דבר הנדרש ע"י העובדים סביבם, ברור, שהם יידחקו הצידה. לכן, עליהם לבנות מסגרת בה אפשר יהיה לאפיין את כל הדרישות של העובדים ולתת להן מענה. ניתן לספק בקלות כל צורך כזה בקליק של עכבר ולאפשר גם אפליקציות בכל מקום וניידות, מאובטחות ומפוקחות ברמה הנדרשת".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אלכס ווייט (בתמונה למעלה), כדי להתעדכן מה קורה בעולם העסקים והארגונים בישראל וכיצד הארגונים מאמצים כאן את הגישות החדשות לווירטואליזציה בכל מקוםלרבות ברשת, עננים ציבוריים ואפליקציות ניידות על כל מכשיר קצה בכל מקום ובכל רשת תקשורת.
 
שאלה: מה מטרת ביקורך בישראל?
אלכס ווייט: "באתי לפגוש לקוחות. הייתי בתורכיה והחלטתי לקפוץ לישראל כדי לבקר את הלקוחות שלנו. הם מאוד מתעניינים בפתרונות החדשים של VMware ואני עומד לרשותם כדי לקדם את השוק".
 
שאלה: האם השוק הישראלי שונה משווקים אחרים ב-EMEA?
תשובה: "בכל שוק בו אנו עוסקים יש אתגרים ומאפיינים מקומיים. הדבר הכי בולט, שאני רואה כאן: יש שינוי בציפיות של מנהלים מעולם ה- IT. השינוי הזה מורגש בשנה האחרונה די חזק. האינטרנט נכנס לכל פינה בארגונים וגם האפליקציות ובמיוחד האפליקציות הניידות. קיומן של אפליקציות על כל מכשיר קצה שיש למנהלים ועובדים בידיים, הביאו לידי כך, שהם מבקשים שהן תהיינה להם גם בעבודה. לכן, היום החלו אנשי IT נמדדים בעיני המנהלים והעובדים: תוך כמה זמן הם עונים למענה הזה ומאפשרים שימוש באפליקציות על כל מכשיר קצה. זה לחץ רציני מאוד על אנשי ה- IT ואני חש את זה כאן.
 
בפגישות שלי עם המנהלים אני מדגיש, שאנו יכולים לעזור להם לבצע את המעבר הזה ולספק להם תשובות, גם לצד של האפליקציות על כל מכשיר קצה ובכל מקום, בלי לפגוע ברמת האבטחה הנדרשת וגם לספק ייתרון תחרותי.
 
ישראל היא מקום יחסית קטן. אבל היחס והכמות של חברות ההיי-טק כאן הוא מאוד גבוה ומרשים. יש מהנדסים בכל מקום. האנשים הללו רוצים חדשנות ומתעניינים בנושאים, שיש בהם חדשנות ומבינים, שזה ייתן להם יתרון יחסי בעולם התחרותי בו אנו נמצאים".  
 
שאלה: איך קרה שלפתע הגיע הרצון הזה לשינוי של אנשי ה- IT?
תשובה: "זו הבשלה של תנאים ולחץ מלמטה ומלמעלה. יש לנו נתונים מאוד ברורים מסקרים ומחקרים, שאנו עורכים גם באירופה, לגבי מה קורה כשאנשי ה-IT  מתעלמים מהדרישות של העובדים והמנהלים. אחוזים די גבוהים של עובדים ומנהלים פשוט מתעלמים מאנשי ה- IT. אנו קוראים לזה Shadow IT. אנשים פשוט משתמשים במערכות ושירותים מחוץ למסגרת של ה- IT.
 
לכן, הרצון לבצע שינוי הוא הדבר הכי בולט, שאני פוגש במפגשים שאני מקיים כאן. אני חש, שהרצון לשינוי גבר בצורה בולטת הרבה יותר ממה שהכרתי כאן בעבר".
 
שאלה: האם אתם מוכרים ישירות ללקוחות או דרך מפיצים ואינטגרטורים?
תשובה: "בפלח השוק בו אני עוסק - ארגונים גדולים ועסקים גדולים, זה מבוצע גם וגם. זה התהליך אצלנו, שאנו נשענים בפלחי השוק הללו על הצוותים שלנו, בכל העולם. מדובר בטכנולוגיות הכי חדישות, שלא תמיד ערוצי ההפצה שלנו יודעים להסביר ולמכור, עד שיעברו הכשרות לתחומים החדשים הללו. זאת, כי אנו רצים כל הזמן ודי מהר קדימה".  
 
שאלה: מה נמצא כרגע בחזית הטכנולוגית שלכם?
תשובה: "בעיקר שני נושאים שקשורים זה לזה. הראשון הוא ה- SDN (ר"ת: Software Defined Network). זו טכנולוגיה, שנכנסה לאחרונה אצלנו, טכנולוגיה הדורשת ידע הנדסי וטכנולוגי. לכן, אנו ניגשים עם הטכנולוגיה הזו ישירות ללקוחות עם הצוותים שלנו, עד שנסיים את ההכשרות של כל המפיצים לטכנולוגיה הזו.
 
ה- SDN הוא נושא די קשה להבנה אצל חלק מהלקוחות, אם כי אני נתקל בלא מעט אנשי מקצוע המבינים על מה אנו מדברים. אחרי כ- 15 שנים, שבהן אנו מפיצים כאן בישראל את בשורת הווירטואליזציה לשרתים, אנשים קלטו את זה ומבינים מה זה שרת וירטואלי. כעת אנו עוברים לשלב הבא של וירטואליזציה, וירטואליזציה של כל מרכיבי הרשת. זה לא נתפס במבט ראשון. זו לא וירטואליזציה על המחשב, זו וירטואליזציה של כל רכיבי הרשת והאבטחה ב-Data Center על כל מה שיש בו. זה נותן מימד אחר לניהול ה-Data Center.
 
הנושא השני, שקשור לנושא הראשון באופן מאוד הדוק, הוא ה- SDDC (ר"ת: Software Defined Data Center). אנחנו מדברים כאן על 100% וירטואליזציה ואוטומציה. זו מהפכה בכל הקשור ל-Data Centers".
 
שאלה: מה המסר המרכזי שלך ללקוחות?
תשובה: "החזון שלנו, שהכול הולך לתוכנה. יש להסתכל על כל Data Center כאל מערכת תוכנה. אני אומר ללקוחות, שרכיבי הרשת הפיזיים עצמם יכולים להישאר בכל סוג ציוד שהם בחרו, אבל הם יקבלו יותר ערך אם יעבירו את המערכות שלהם למערכות וירטואליות, גם בהתייחס לרשת. הכל הופך לווירטואלי. כל המשאבים של הרשת הופכים לווירטואליים. בדיוק כמו שהם היו רגילים להשתמש במשאבים הווירטואליים של השרתים.
 
הווירטואליזציה מאפשרת ללקוחות לשלוט טוב יותר על כל המשאבים, לנצל אותם טוב יותר ולהגיע לביצועים ברמה טובה יותר. השליטה היא בכל דבר, גם ברוחבי הפס, גם על האפליקציות, אופטימיזציה של שימושים, מערכות האבטחה ועוד".
 
שאלה: יש לקוחות שמקבלים את התפיסה הזו?
תשובה: "היום כן. זה השינוי, שאני מדבר עליו. אנו תומכים חזק בלקוחות, שרוצים לרוץ קדימה. יש כבר כאלו גם בישראל. יש כבר כמה התקנות מאוד מעניינות, שאני כרגע לא יכול לפרט. החברות מאמצות את רעיון ה-SDDC ובמרכזו רעיון ה-SDN. הם כבר מבינים את הצורך בהתקדמות הזו ואנו מראים להם את ה-Roadmap, את הנתיב בו הם הולכים בהתפתחות הזו. חברות לא מעטות מגלות נכונות להיכנס לווירטואליזציה של הרשת שלהן ולאחר מכן לווירטואליזציה של כל ה-Data Center".
 
שאלה: האם אתם מתכוונים לרכוש עוד איזה חברת הזנק ישראלית העוסקת בתחומים המעניינים אתכם?
תשובה: "אנו תמיד מסתכלים על הטכנולוגיות המפותחות בישראל. כידוע, רכשנו כאן כבר כמה חברות והן נמצאות בלב של המהפכה, שאנו מובילים. כרגע אינני יכול לפרט על מו"מ ספציפי אם בכלל יש כזה דבר, שנעשה עם חברות סטארט-אפ ישראליות".
 
שאלה: האם ארגונים בישראל מגלים עניין בפתרונות הניידות על סמארטפונים וטאבלטים דוגמת ה"הורייזן"?
תשובה: "בהחלט. זה חלק מהשינוי שאני מדבר עליו, שקורה כעת בשוק הישראלי. ארגונים גדולים מכל פלחי השוק, כולל בנקאות, פיננסים, תעשייה, ממשלה ועוד, מגלים עניין בפתרונות הללו. הפתרונות של הניידות הגיעו כידוע לך מרכישות שעשינו, בין היתר, בישראל.
 
יש לנו פתרונות מאוד מוצלחים לאנדרואיד ולאייפון. אנו מספקים 'אישיות כפולה' על המכשיר, שזה פתרון ארגוני, שבו המשתמש יכול מצד אחד להשתמש במכשיר באופן פרטי ומצד שני כשהוא עובר למערכת הארגונית, הוא יכול לגשת בצורה מאובטחת לכל האפליקציות הארגוניות. הוא ניגש לאפליקציות הארגוניות בצורה וירטואלית. כך, שאם המכשיר נגנב או הולך לאיבוד, לא נשאר דבר על המכשיר עצמו והמידע הארגוני נשאר מוגן. כל השירותים הללו ניתנים בענן.
 
אני מרגיש, שיש כעת הזדמנות ענקית להיכנס עם הפתרונות הללו לשוק הישראלי, כי ארגונים נמצאים בתחילת שלבי האימוץ של מערכות MDM בשוק הארגוני והעסקי בישראל. יש בשוק הזה הרבה התפתחויות ואנו רוצים להוביל אותו. זה חלק מהחזון שלנו ולכן הלקוחות החלו מקבלים את הגישה שלנו לתחום הניידות".
 
שאלה: מה הכי מטריד את המנהלים בישראל איתם אתה נפגש?
תשובה: "יש להם אותה גישה, שיש למנהלים בכל העולם. הם מתעניינים בנושא האבטחה. זה מעסיק אותם. מנהלים רואים, שיש 'נזילה' של שימושים ע"י עובדים באפליקציות ניידות וברכישת משאבים באמזון. המנהלים רוצים להגן על המערכות שלהם ולענות על כל דרישות הרגולציה המחמירה, שיש גם כאן בישראל. אני אומר להם, שזה בדיוק מה שיש לנו לספק להם. זה גם מספק להם יתרון תחרותי בשוק. במקום להילחם בענן החיצוני, הם יכולים להתקין ענן היברידי ולהפעיל אותו באותם כלים של הענן הפרטי, עם אותה רמת הגנה.
 
אם הלקוחות יפעילו ענן היברידי, הם יכולים לספק לעובדים בארגון את היכולות לבחור באילו אפליקציות הם ישתמשו בענן הפרטי ואילו בענן הציבורי. זה יאפשר להריץ כל יישום על כל מכשיר קצה בכל מקום. זה האתגר, שאנו עובדים עליו קשה כדי לספק אותו ללקוחות.
 
העתיד טמון ב-SDDC וזה החזון העובר בכל המערכות שלנו דרך כל המשווקים והאינטגרטורים".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אלכס ווייט: "אני מאוד נרגש ומלא התלהבות בעבודה שלי ב-VMware. אני בחברה מ-2006, כשכל שנה היא מאתגרת עבורי. זו חברה העושה את החלומות שלי לאפשריים.
 
אני מאמין, שאנו יכולים לתת ללקוחות שלנו וירטואליזציה מלאה בענן, שתנוהל אוטומטית. יש לנו פתרונות ענן, שיביאו להם ערך מול כל הקיים בשוק. בכל פגישה אני לא רק מדבר על החזון והשגת היעדים, אלא גם איך מממשים זאת הלכה למעשה. זה הגשמת החלום שלי. אני מגיע לישראל כדי שיכירו אותי ויראו בי מקור לידע ולעזרה לצוותים המקומיים".
 
אני חושב שכל מהנדס צעיר יוכל למצוא אצלנו מקום עבודה שמתאים לו, שילהיב אותו, כי אנו מתנהלים כמו חברת סטארט-אפ. אנו משנים את החיים של בני אדם וזה אתגר שאנו מרגישים אצלנו באוויר. זו מציאות שאני חי בה ורואה את כל המהנדסים והמפתחים אצלנו. כולם רוצים לעשות דברים טוב יותר ומהר יותר.
 
אנו מספקים יתרון תחרותי ושינוי מאוד משמעותי להתנהלות של עובדים ומנהלים בארגונים. אני כאן כדי לקדם את החדשנות הזו ואני מרגיש כי זה נקלט היטב כאן בישראל".
 
הכל בענן
VMware
אינפוגרפיה של נתוני VMware במלאת 15 שנים לווירטואליזציה בישראל - כאן



 
 
Bookmark and Share