Telecom News - הבג"ץ החסוי (בינתיים) של סיני ליבל - 1 מתוך 6 חשיפות מעולם התקשורת

הבג"ץ החסוי (בינתיים) של סיני ליבל - 1 מתוך 6 חשיפות מעולם התקשורת

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הבג"ץ החסוי (בינתיים) של סיני ליבל - 1 מתוך 6 חשיפות מעולם התקשורת
בלעדי: בג"ץ סיני ליבל נגד נציבות שירות המדינה ועו"ד נגה רובינשטיין, מכשיר לרכב בהוט מובייל, מכרז "שירלי" לטלפוניה לממשלה, ניתוח אקדמי של הרפורמה בסלולר, איך צצה "עמדת ממונה - ממצאי ביקורת רוחב בנושא המשכיות עסקית" במשרד האוצר, אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון?, עצומה לשר התקשורת לעכב את אגרת הטלוויזיה ל- 2014.
מאת: אבי וייס, 8.12.13, 10:30
בג"ץ

צרור חשיפות וידיעות בקצרה מעולם התקשורת:

א. בג"ץ 65011/13 סיני ליבל כנגד נש"מ (נציבות שירות המדינה) ועו"ד נגה רובינשטיין
האזרח שאכפת לו, סיני ליבל (המוזכר בכתבות קודמות כאן  וכאן, בפרשות שונות אך הקשורות ומשולבות מאחרי הקלעים זו בזו), אלוף משנה (במיל.) ומושבניק, הגיש לאחרונה בג"ץ (מס' 65011/13) כנגד היועץ המשפטי לנציבות שירות המדינה- עו"ד רון דול, נציב שירות המדינה - עו"ד משה סיני וכנגד עו"ד נגה רובינשטיין, לשעבר היועצת המשפטית של משרד התקשורת. 

סביב הבג"ץ הזה התפתחו כמה פרשיות משנה, שנחשוף בקרוב, שקשורות לעו"ד נגה רובינשטיין ולסיני ליבל (מגיש העתירה כנגדה וכנגד נש"מ). העתירה הזו עדיין מתבררת בפני שופטי הבג"ץ בחשאיות די רבה. 

בבג"ץ 65011/13 הועלו סוגיות כבדות משקל וטענות חמורות הנוגעות לתפקוד מערכות הייעוץ המשפטי במדינת ישראל ובראשן מה שנעשה במשרד התקשורת ובנציבות שירות המדינה. זאת, סביב הפרשייה, שסקרנו בזמנו, של מהלכי הפרישה "והצינון" של עו"ד נגה רובינשטיין ממשרד התקשורת בתקופת השר הקודם משה כחלון

את תגובת עו"ד נגה רובינשטיין ומשרד עורכי הדין בו היא עובדת כיום, לא הצלחנו לקבל. ככל שתתקבל תגובה, נפרסם אותה. 
תגובת נציבות שירות המדינה: "
תגובתנו תוגש לבג"צ".

המשך יבוא...

ב. מכשיר קבוע לרכב בהוט מובייל
ללא כל פרסום מיוחד, העלתה הוט מובייל לאתר החברה את המכשיר הקבוע החדש שלה לרכב: Alcatel CP-100. זאת, במחיר של 1,062 ש"ח במזומן או 29.50 ש"ח ב- 36 תשלומים, שתמורתם (+ עלות הרכבה חד פעמית ודי סמלית של 55 ש"ח), מקבלים את המכשיר הזה לרכב, פלוס תשלום חודשי על שירות "הסים הכפול" בסך של 12.90 ש"ח לחודש (למה? יש חברות סלולר, כמו גולן טלקום, ששירות זה ניתן אצלן בחינם ללקוחות).

למי שלא שמע על המכשיר הזה, שמכונה גם בשם Alcatel Carphone, מדובר במכשיר ישן מאוד מדור קודם. הוא הושק כבר לפני כשנתיים וחצי בפלאפון וזמן קצר אחרי כן גם בסלקום ובפרטנר. בכל החברות זה לא היה סיפור הצלחה מזהיר. לכן, פלאפון מציעה מאז ללקוחותיה גם מכשיר לרכב תוצרת טליט, וסלקום עברה בכלל למכשיר לרכב, שפותח בישראל, בשם קומודו. גם המכשירים הללו לרכב לא זכו להצלחה מסחררת. בעידן הסמארטפונים והטאבלטים, להציע מכשיר דור 3 ישן ללקוחות הוט מובייל נראה קצת לא מציאותי. 

ג. מכרז "שירלי" לשירותי טלפוניה מתקדמים למשרדי הממשלה
משרד האוצר\החשכ"ל\מנהל הרכש הממשלתי היה אמור לפרסם כבר לפני יותר משנתיים את מכרז "שירלי" למתן שירותי טלפוניה מתקדמים עבור משרד הממשלה. בשבוע החולף הודה משרד האוצר, שהמכרז הזה מתעכב ולכן ביקש "פטור ממכרז" עד סוף 2014 לספקי הטלפוניה הוותיקים של משרדי הממשלה: בזק בינלאומי, גלובקול (שנעלמה בתוך נטוויז'ן שנעלמה בתוך סלקום), תדיראן טלקום, בינת סמך וטלדור, שימשיכו ללא מכרז עם תחזוקת המרכזיות מסוג: קורל, כוכב, TX1, עבור כל משרדי הממשלה.

משרד האוצר\מנהל הרכש הממשלתי טוען, שמכרז "שירלי" יתפרסם ברבים עד סוף דצמבר 2013 (שזה עוד כ-3 שבועות) וההכרזה על הזוכים תהיה במאי-יולי 2014. לכן, ההפעלה והחלפת כל המרכזיות הישנות במשרדי הממשלה תימשך עד סוף 2014, מכאן מבוקש הפטור ממכרז לאלו המתחזקים את המרכזיות הישנות הללו, עד סוף 2014. נמשיך לעקוב מקרוב אחרי הפארסה הזו, שנמשכת כבר כמה שנים טובות. 

ד. ניתוח אקדמי של הרפורמה בסלולר
איש סגל אוניברסיטת אריאל שבשומרון, בשם ארז כהן, פרסם ב"מסגרות מדיה" - כתב עת ישראלי לתקשורת, גיליון 11 סתיו 2013, את הניתוח, שהוא עשה, לגבי הרפורמה בעולם הסלולר, שבוצעה בקדנציה של השר הקודם משה כחלון. את המאמר ניתן למצא כאןמאמר זה בוחן את המדיניות הציבורית,שגובשה בישראל בשנים 2012-2010 בתחום התקשורת הסלולרית.

המאמר מציג סקירה של התקנות ושל החוקים, שגובשו בשנים אלה וקשורים לשוק הסלולר המקומי מחד גיסא, ואת השינויים במדדי 3 החברות הוותיקות (פלאפון, סלקום ופרטנר) מאידך גיסא. הפגיעה ברווחי החברות מוצגת תוך אבחנה בעוצמתה בכל חברה בנפרד. נוסף על כך מוצגים בו מהלכים שנקטו החברות בתגובה על התקנות במטרה להשיב לעצמן את הפסדיהן הרבים. בסיום המאמר מוצגת תפיסת המדיניות העומדת בבסיס תהליכי הרגולציה שבוצעו והוצגו, מדיניות הקובעת כי בשוק הסלולר בישראל בוצעה "מעורבות" שלטונית ולא "התערבות" רגולטורית. תפיסה זו תואמת את המדיניות הכלכלית של המשטרים הנאו־ליברליים. משטרים אלה דוגלים בשימוש במכשירי מדיניות לא ישירים של רגולציה במציאות שבה נוצר כשל שוק בענף ספציפי.

ה. "
עמדת ממונה - ממצאי ביקורת רוחב בנושא המשכיות עסקית"
אחרי שנים של התעלמות מנושא ה"התאוששות מאסון והמשכיות עסקית" (BCP/DRP) ולאחר דו"ח חמור מאוד של מבקר המדינה בנושא (הדו"ח המלא מצוי כאן), "התעוררה לחיים" דורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, ופרסמה את "עמדת הממונה" בעניין הצורך הדחוף בהיערכות לכל מצב, גם בגופים המפוקחים על ידה. הוצאו בעניין זה שני מסמכים ממשרד האוצר: מסמך של פיני שחר, הסגן של דורית סלינגר המצוי כאן, ומסמך מפורט וברור של דורית סלינגר המצוי כאן

המסמכים מדברים בעד עצמם ומשקפים את השוני בהיערכות לחרום מצד הבנקים (המפוקחים ע"י בנק ישראל) הנמצאים במצב טוב (יחסית) בהיערכותם לחרום והמשכיות עסקית, מול ההיערכות הלקויה מאוד של כל הגופים הפיננסיים הנמצאים בפיקוח של משרד האוצר. האם המסמכים החדשים הללו ישנו את המצב בשטח? בספק רב. מדובר במחדל הנמשך כבר שנים רבות. 

ו. לעכב את אגרת הטלוויזיה ל- 2014.

פורום "מבטלים את האגרה" פרסם הבוקר קול קורא (הצילום של הפנייה - כאן למטה) לשר התקשורת גלעד ארדן לעצור את הפצת דרשיות התשלום של רשות השידור לתושבי ישראל, לשלם את אגרת הטלוויזיה ל- 2014.

האם שר התקשורת ייענה לפנייה? נשמח לשמוע את דעת קוראינו...

אגרת הטלוויזיה - בקשת ביטול



 



 
 
Bookmark and Share