Telecom News - הדרך הנכונה לזמינות השירות ללא נפילות תקשורת בשירותי מחשוב ענן

הדרך הנכונה לזמינות השירות ללא נפילות תקשורת בשירותי מחשוב ענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> הדרך הנכונה לזמינות השירות ללא נפילות תקשורת בשירותי מחשוב ענן
הדרך הנכונה לזמינות השירות ולשרידות ללא נפילות תקשורת בשירותי מחשוב ענן
מאת: ארז הרוש, 9.12.13, 22:15ארז הרוש

על מנמ"ר, שמעביר חלק או את כל שירותי הרשת לסביבת ענן ציבורי, היברידי, או לענן פרטי אך מרוחק, לדעת, שניתן היום בעלויות נמוכות בתשתיות הקיימות לקבל זמינות גבוהה של כל שירותי הענן  ללא חשש מ- downtime ארוך.
 
ארגון, שעובר לשירות ענן כלשהו, אם זה אחסון ו\או גיבוי, העברת שרתים לסביבת ענן, טלפונייתIP , שולחנות עבודה מרוחקים וכד', מודע לנושא התלות המוחלטת בחיבוריות לרשת האינטרנט וההשלכות בעת הפסקת שירות. כיום, יכול גם עסק קטן ובינוני להגן על עצמו מפני נפילות תקשורת בעלות נמוכה ובתשתיות הקיימות, ללא רכישת ציוד קצה יקר.
 
יש היום נתבים \ Firewall מתקדמים וזולים הנותנים מצד אחד הגנה מקסימלית ומתקדמת ומצד שני יכולות Failover ושרידות בין תשתיות תקשורת שונות (כבלים\ADSL\סלולר). כך, שבעת נפילת תשתית ו\או ספק תקשורת באחד התשתיות, ימשיך החיבור להיות פעיל ומחובר לשירות הענן, ומשתמש הקצה כמעט ולא ירגיש במעבר האוטומטי, שהתבצע בין התשתיות.

הנתב המתקדם ידע לזהות את הנפילה באמצעות מנגנון מיוחד. כך, תעבורת התקשורת תעבור לתשתית החלופית והשירות ימשיך לפעול.
יש לציין, שהפתרון הנ"ל חיוני גם עבור ארגונים עם תשתיות מקומיות ולא בענן ויספק להם המשכיות, למשל בחיבור לאינטרנט ולשירותי דוא"ל.

תרשים 1: מרשם רשת עם נתב חכם המחובר לשני ספקי אינטרנט:
 ציור 1
 
כמו כן, הפתרון הזה מאפשר ללקוחות לנתב תקשורת לא קריטית, כמו תעבורת גלישה באינטרנט, לכיוון התשתית המשנית. כך, נשארת התשתית הראשית פנויה, ללא עומסים מיותרים מצד משתמשים ומאפשרת שליטה מקסימלית של המנמ"ר בתעבורת התקשורת בארגון. זאת, עם פחות התעסקות בבעיות איטיות וניתוקי תקשורת. למצב אופטימלי ניתן גם לחבר ספקי אינטרנט שונים בין התשתיות, ובכך להגיע למצב של יתירות כפולה. מעבר לתשתיות קוויות של בזק והוט (ובקרוב IBC), ניתן לחבר בנוסף גם Netstick (מודם) סלולרי לרשת ה- Data של ספק סלולר.

תרשים 2: חיבור דרך כמה תשתיות במקביל:
 תרשים 2
 
הפתרון ניתן להטמעה עם תשתית התקשורת הקיימת בארגון בהוספת תשתית הגיבוי בלבד. ניתן להוסיף יותר מתשתית גיבוי אחת וכאמור, ניתן לנתב סוגי תקשורת שונים לתשתיות השונות. הנתב המתקדם שהוזכר כאן ניתן לרכישה בעלות חד פעמית או כשירות בשכירות חודשית נמוכה.
 
מאת : ארז הרוש, דצמבר 2013.
מנהל פרויקטים ויועץ תשתיות מחשוב בחברת Allegronet
דואר אלקטרוני – כאן



 
 
Bookmark and Share