Telecom News - פלאפון, סלקום וגולן טלקום חתמו הסכם להקמת רשת דור 4 - LTE משותפת

פלאפון, סלקום וגולן טלקום חתמו הסכם להקמת רשת דור 4 - LTE משותפת

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פלאפון, סלקום וגולן טלקום חתמו הסכם להקמת רשת דור 4 - LTE משותפת
פלאפון ,סלקום וגולן טלקום חתמו הסכם להקמת רשת דור 4 - LTE משותפת ושיתוף ברכיבים פאסיביים
מאת: מערכת Telecom News, 10.12.13, 13:14דור 4
 
3 החברות חתמו הסכם להקמת והפעלת רשת רדיו 4G - LTE. זאת, לצד הסכם לשיתוף ברכיבים הפאסיביים של אתרים ברשתות הקיימות. כניסת כל ההסכמים לתוקף כפופה לקבלת הסכמה מראש של משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים לכל ההסכמים לרבות הסכם נוסף בין סלקום וגולן. אין כל וודאות כי אישורים כאמור יתקבלו.
 


עיקרי ההסכם:

רשת רדיו דור רביעי:
  1. המפעילות תשתפנה פעולה בקבלת תדרים לרשת דור 4. רשת רדיו דור 4 תוקם ותופעל ע"י תאגיד חדש ונפרד בבעלות שווה של פלאפון וסלקום ויפוקח על ידי ועדת היגוי, שתורכב מנציגים של המפעילות, שתקבל החלטות אסטרטגיות ביחס לרשת דור 4 ברוב קולות. כל מפעילה תידרש להקים ולהפעיל מרכז רשת משלה. ככלל, העלויות תחולקנה באופן שווה בין 3 המפעילות, בכפוף לתנאים ומגבלות מסוימים, שנקבעו בהסכם.
  2. כל אחת מהמפעילות תהיה רשאית לסיים את השיתוף ברשת הרדיו דור 4 בתום 15 שנה. בנוסף, גולן תהיה רשאית, שלא להמשיך את הסכם זכות השימוש הבלתי הדירה אם היא תירכש ע"י מפעילה סלולרית ישראלית אחרת המחזיקה ברישיון כללי.
 
שיתוף רכיבים פאסיביים באתרים:
  1. התאגיד החדש ינהל ויתחזק את כל הרכיבים הפאסיביים של האתרים, יאחד את הרכיבים הפאסיביים באתרים סלולריים של פלאפון וסלקום, שמשמשים  כיום את רשתות דור 2 ו-3, וכן ינהל ויתחזק את רשתות הרדיו הקיימות והאתרים הקיימים של סלקום ופלאפון, ככלל, לתקופה של לפחות 15 שנים.
  2. ככלל, העלויות תחולקנה באופן שווה בין סלקום ופלאפון, בכפוף להתאמות מסוימות.
  3. כל אחת מהמפעילות תישא בהוצאות שלה ביחס לשירותים כאמור וכל מפעילה תמשיך להפעיל את מרכז הרשת שלה.
כניסת כל ההסכמים לתוקף כפופה לקבלת הסכמה מראש של משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים לכל ההסכמים לרבות הסכם נוסף בין סלקום וגולן. אין כל וודאות כי אישורים כאמור יתקבלו.

מגולן טלקום, שבחרה כאמור בתום מו"מ ארוך בסלקום/פלאפון לאיחוד רשתות סלולר רדיו קיימות ועתידיות נמסר, ששיתוף הרשתות  מגן ומגביר את התחרותיות, יצמצם אנטנות במרחב הציבורי ויקדם תשתית רשת דור 4 באופן מהיר. בנוסף, גולן טלקום מבקשת ממשרד התקשורת לבחון בחיוב הענקת תדר חינם בדור 4 על מנת להעניק את המיטב עבור קהל הצרכנים. מגולן טלקום מבקשים להדגיש, שהסכם השיתוף יקדם את התחרות בצורה מרבית ויאפשר ניהול וחסכון של המשאבים ומכך ירוויחו  הצרכנים. כמו כן, ההסכם פותח דלת להקמת רשת דור 4, שתאפשר לישראל ליישר קו עם המדינות המובילות בעולם בתשתיות תקשורת וכן יאפשר לגולן טלקום לבחון את הצטרפותה לשוק  הקו הנייח בישראל כפי שהצהירה בעבר שתעשה כן כאשר התנאים יבשילו.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון: ״זהו הסכם פורץ דרך לענף הסלולר, שיאפשר להקים בישראל רשת דור 4 עם מהירויות גלישה של עד 100 מגה ביט לשניה, בדומה למדינות המתקדמות בעולם. הוא יאפשר לצמצם את מתקני השידור הסלולריים ולהפחית מאות אתרים תוך 3 עד 4 שנים".
 
דור 4



 
 
Bookmark and Share