Telecom News - הפרלמנט בשווייץ שוקל להכיר בביטקוין כמטבע זר לגיטימי

הפרלמנט בשווייץ שוקל להכיר בביטקוין כמטבע זר לגיטימי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הפרלמנט בשווייץ שוקל להכיר בביטקוין כמטבע זר לגיטימי
הפרלמנט בשווייץ שוקל להכיר בביטקוין כמטבע זר לגיטימי
מאת: מערכת Telecom News, 10.12.13, 17:54

הפרלמנט בשווייץ שוקל לקבל את הצעת החוק בדבר הפיכת הביטקוין למטבע זר כדי לבער את העמימות ולהגביר את הוודאות החוקית לגבי המטבע הווירטואלי. תומכי הביטקוין מאד מרוצים וחשים, שהמהלך עשוי להיות צעד פורץ דרך לכיוון הלגיטימיות של הביטקוין, שבא ממדינה בעלת חשיבות פיננסית עולמית כמו שווייץ.

בשבוע שעבר דיווחנו, שסין אסרה מסחר בביטקוין במוסדותיה הפיננסיים, והאיסור הזה בשילוב הודעה של ספקים סיניים כמו חב' האינטרנט ביאדו והבנק הצרפתי, הובילו לירידה חדה בשער הביטקוין אל מתחת ל-600 דולרים, כאשר הערך עלה בהדרגה ובשעת כתיבת שורות אלה ההוא סביב 933 דולרים לביטקוין בבורסת MT. Gox. אולם, ערך זה עלול לצנוח שוב אם ממשלות ובנקים מרכזיים יצאו גם הם בהצהרות / פעולות כמו בסין ובצרפת.

עם זאת, לשמחתם של תומכי הביטקוין, יש מקומות בהן נעשות פעולות בכיוון ההפוך: היום דווח, שאתמול פורסם, שעל שולחנו של הפרלמנט בשוויץ הונחה הצעת חוק להפיכת הביטקוין למטבע זר, כדי למנוע בלבול ולהגדיל את הוודאות החוקית לגבי הביטקוין.  אם ההצעה תעבור  תהיה בה בחינה והערכה איך ישפיע הביטקוין על המגזר הפיננסי בשוויץ. המחוקקים נוטים לאשר אותה כי הם חשים שהביטקוין יכול ליצור הזדמנויות חדשות למערכת הפיננסית בשוויץ. זאת, עם השתלת רגולציות הן לגבי תשלומי מע"מ והן לגבי הלבנת הון.

תומכי הביטקוין מרוצים מהחדשות הללו וחשים, שהדבר יכול להיות צעד פורץ דרך לכיוון הלגיטימיות של הביטקוין ואף דוגמא לממשלות אחרות ולבנקים מרכזיים ללכת דווקא בעקבות שוויץ.

עם זאת, יש המודאגים בשוויץ מכך, שארה"ב תראה את הביטקוין כאיום על הדולר ותפעל בהתאם. חבר הקונגרס האמריקאי לשעבר הרפובליקני והמועמד לנשיאות לשעבר Ron Paul, הזהיר היום, ש"הביטקוין יהרוס את הדולר". למרות ש-Ben Bernanke נגיד ה-Federal Reserve טען בחוות הדעת ששלח לשימוע בסנט  האמריקאי, שלפדרל ריזרב אין כרגע שום תכנית לבצע רגולציה בהקשר לביטקוין, ויתר על כן, הוא בכלל לא מוסמך לבצע רגולציה עליו או על אלה העוסקים בו, וגם "שיחרר" אמירה, שלביטקוין יש עתיד בטווח הארוך, ויבוא יום ובו ניתן יהיה להקים מערכת תשלומים טובה יותר, רבים אינם בטוחים שהבנק המרכזי האמריקאי ובנקים מרכזיים אחרים יאפשרו איום כנגד הדולר.  

בכל מקרה, המהלך בפרלמנט בשוויץ הוא בעל חשיבות רבה לעתידו של המטבע ותומכי הביטקוין תולים בו תקוות רבות.



 
 
Bookmark and Share