Telecom News - האם JPMorgan מתכוונת ליצור מטבע וירטואלי שיתחרה בביטקוין?

האם JPMorgan מתכוונת ליצור מטבע וירטואלי שיתחרה בביטקוין?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> האם JPMorgan מתכוונת ליצור מטבע וירטואלי שיתחרה בביטקוין?
האם JPMorgan מתכוונת ליצור מטבע וירטואלי שיתחרה בביטקוין?
מאת: מערכת Telecom News, 11.12.13, 15:16

JPMorgan Chase הגישה בארה"ב בקשה לפטנט למערכת תשלומים ממוחשבת הדומה למערכת הביטקוין.

ככל שיותר אנשים קונים מוצרים באינטרנט, מקווים בנקים, חברות אשראי וחברות טכנולוגיה לקחת נתח בשוק התשלומים און-ליין ובמובייל. הביטקוין עלה השנה לתודעת הציבור כמערכת תשלומים וירטואלית בולטת המאחסנת את כספי המשתמשים בקבצי מחשב. הערכים הגבוהים של הדולר לביטקוין (ניתן לעקוב בבורסת Mt. Gox - כאן), והעליה בערכו כלפי הדולר באלפי אחוזים השנה, מצביעה על יכולתו לאתגר את מערכות התשלומים הרגילות של הבנקים וחברות האשראי.

אתר Time פרסם, שענקית הבנקאות JPMorgan Chase, הגישה בקשה מעניינת לפטנט. בקשת הפטנט (שעודכנה ע"ס גרסה משנת 1999), טוענת, שמערכת התשלומים החדשה תתחרה בטרנזקציות כרטיסי Credit + Debit און-ליין והיא מחקה תכונות מ-BitCoin: המערכת של JPMorgan כוללת יצירת  "מטבע וירטואלי - Virtual cash", שיהיה מאוחסן בתוך ארנק דיגיטלי און-ליין. תהיה יכולת להעביר תשלום לכל אחד בצורה אנונימית לכתובת דיגיטלית ללא הזדהות. כל טרנזקציה תוצג בקובץ טרנזקציות ציבורי, בדומה ל-"blockchain" של הביטקוין.

עדכון 11.12.13, 22:45: Ernst & Young מזהירים, שיש לראות בביטקוין מערכת תשלומים - כלי מסחר אלקטרוני  ולא מטבע, שבא להחליף מטבע "נורמלי". כך פרסם היום theguardian. החברה טוענת, שס"ה יש לה נקודת מבט מאוזנת כי לביטקוין יש יתרונות אך גם היבטים שליליים, ושהיא "לא בעד או נגד הביטקוין עצמו".
עדכון 12.12.13, 17:02: נשיא PayPal אמר, לפי פרסום ב-vcpost, שאין לחשוב על הביטקוין כמטבע, הוא לא אלטרנטיבה לכסף. ביטקוין הוא סוג של נכס.
 
 



 
 
Bookmark and Share