Telecom News - מס על הביטקוין? רשות המסים הקימה ועדה לנושא

מס על הביטקוין? רשות המסים הקימה ועדה לנושא

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מס על הביטקוין? רשות המסים הקימה ועדה לנושא
מס על הביטקוין? רשות המסים הקימה ועדה לנושא - "החור השחור" עומד להיסגר?
מאת: מערכת Telecom News, 13.12.13, 08:44כסף

בשבוע החולף הופיעו 2 יעדים חדשים על הכוונת של רשויות המס: "מימון המונים" וביטקוין.

השבוע עלו על סדר היום בתחום המיסוי הישראלי 2 נושאים קריטיים הקשורים בעולם ההיי-טק:

1) לאור הזינוק בשער הביטקוין של אלפי אחוזים בשנת 2013 (ניתן לראות את שער הביטקוין לדולר בבורסת Mt. Gox: שער הביטקוין ירד היום ל-839 דולרים ונסחר בזמן כתיבת שורות אלו ב-967 דולרים), לא יושבים ברשות המסים בחיבוק ידיים. רשות המסים הקימה לראשונה ועדה, שתבדוק האם ההשקעה בביטקוין, שנראית על פניה "ספקולטיבית", חייבת במיסוי.  

על הוועדה יהיה גם לבדוק את המצב בתחום המיסוי על הביטקוין במדינות אחרות. ראוי לציין, שבנק ישראל עדיין לא אמר את דברו וכך גם המפקח על הבנקים.

2) הכסף שזרם במסלול מימון המונים Crowd Funding - מארה"ב וגם בישראל עתיד לשנות לגמרי את פניו גם בתחום המיסוי. כפי שדיווחנו בפירוט – כאן.

עו"ד אייל בר-צבי מ, משרד בר-צבי את בן-דב טוען, שמנקודת ראות של המיסוי יש בתחום זה כמה וכמה סוגיות. למשל: 

 המיסוי הבינלאומי במקרה של גיוס באתר בחו"ל: על תושב ישראלי חל מיסוי אם יש לו הכנסה מכל מקור בכל מקום בעולם, בכל צורה. כך גם על אזרח אמריקאי. אגב, המיסוי האמריקאי יותר קשה מהישראלי

בעיית העברת הכסף מחו"ל לישראל. יש כאן חוקים מאוד נוקשים. הברחת הכסף על הגוף בטיסה לא מומלצת. הרי ממילא שלטונות המס יודעים על הגיוס באתר

היות ומבחינת המיסוי ב'מימון המונים' יש עסקה מסוג של של 'רכישת מוצר', אחרי שמפתחים את המוצר יש בעיות נוספות של מיסוי, כגון מע"מ, מכסים והיטלים, יש גם עלויות משלוח, יש שאלה באיזה שלב צריך לרשום כל מכירה, ועוד. חייבים לקחת הכל בחשבון בתחילת הדרך.

עדכון 13.12.13, 23:14: בדומה לגרמניה, רשות המסים בנורבגיה תמסה את המסחר בביטקוין כרווח מסחר ברכוש ולא כרווח הנובע מסחר חליפין שהוא רווח מסחר הון עליו המס נמוך יותר. נורבגיה לא מכירה ביטקוין כמטבע.
 
 
 

 



 
 
Bookmark and Share