Telecom News - אזהרה נוקבת של European Banking Authority ל-EU מפני הביטקוין

אזהרה נוקבת של European Banking Authority ל-EU מפני הביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> אזהרה נוקבת של European Banking Authority ל-EU מפני הביטקוין
אזהרה נוקבת של European Banking Authority לתושבי האיחוד האירופי מפני הביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 13.12.13, 14:37

עוד פעמוני אזהרה מצלצלים באירופה בהקשר לביטקוין. היום הזהיר ה-EBA את אזרחי היבשת מפני הסכנות הכרוכות בקניה, אחזקה ומסחר בביטקוין. לא ברור כיצד תשפיע האזהרה על ערך הביטקוין. מנגד, הושק כספומט ביטקוין ראשון באירופה.

ראשונים לדווח: היום הצטרף ה-EBA - European Banking Authority (רשות הבנקים האירופית - רגולטור הבנקאות האירופי של האיחוד האירופי) לסין ולבנק המרכזי בצרפת ובהולנד, ויצא באזהרה לציבור באירופה מפני הביטקוין. ה-EBA מזהיר, שהצרכנים אינם מוגנים באמצעות רגולציה ועלולים להפסיד את כספם. ה-EBA טוען, שאין כל ערבות, שהביטקוין יהיה יציב, ולכן, על הצרכנים באירופה להבין, שאין כרגע כל מטריה רגולטורית באיחוד האירופי, שתגן עליהם מהפסדים עקב כישלון אפשרי של פלטפורמת הביטקוין. ה-EBA מתכוון להעמיק בתחום כדי לבדוק האם בעתיד יוכל הביטקוין להיות מפוקח ונתון תחת רגולציה כדי שהאירופים יוכלו להשתמש בו  ויהיו בטוחים בשימוש בו, מה שלא קורה עכשיו.

ה-EBA מזהיר גם מפני "ארנקי ביטקוין דיגיטליים" המאחסנים ביטקוין במחשבים, בסמארטפונים וכד', ומדגיש שוב, שאין כל הגנה מפני הונאות.

האזהרה הזו באה לאחר שאתר בדנמרק הפסיד ביטקוין בערך של מיליון דולרים לאחר התקפת האקרים, כפי שדיווחנו.

לא ברור כיצד תשפיע עתה האזהרה, שיצאה אך לפני זמן קצר, על ערכו של הביטקוין. ניתן לעקוב אחר השינויים בערכו בבורסת Mt. Gox.
בעת כתיבת שורות אלה עומד ערכו על 913 דולרים לאחר שירד היום ל-839 דולרים ועלה ל900 דולרים. ניתן גם לראות את טבלת ערכי כל המטבעות הווירטואלים - כאן.

ראוי לציין, שרק השבוע השיק אקסצ'יינג' ביטקוין שבדי בשם Safello את כספומט הביטקוין הראשון באירופה להמרת כספים לביטקוין (סרטון ההשקה מאתמול בתחתית הכתבה). זאת, למרות שהרשויות הפיננסיות בשבדיה רואות בביטקוין "אירוע רב-סיכון" ולכן המשתמשים בכספומט צריכים לעבור שלבי אבטחה רבים.

המדיניות האירופית לא דומה למה שמתרחש לאחרונה בארה"ב, בכל הקשור לנאמר בשימוע בסנאט ולכוונות הרגולטור בניו יורק ולמה שקורה בקנדה, שם הושק זה מכבר כספומט לביטקוין וגם במקום אחר באירופה עצמה כמו בפרלמנט בשווייץ.

עדכון 23.12.13, 16:06: באתר coindesk דווח היום, שהבנק המרכזי בסינגפור הודיע, שהוא לא יתערב בנושא הרגולציה על הביטקוין.
 



 
 
Bookmark and Share