Telecom News - מכה נוספת לביטקוין: נורבגיה הצהירה שהביטקוין אינו מטבע אמיתי

מכה נוספת לביטקוין: נורבגיה הצהירה שהביטקוין אינו מטבע אמיתי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מכה נוספת לביטקוין: נורבגיה הצהירה שהביטקוין אינו מטבע אמיתי
מכה נוספת לביטקוין: נורבגיה הצהירה שהביטקוין אינו מטבע אמיתי
מאת: מערכת Telecom News, 16.12.13, 12:08ביטקוין

ממשלת נורבגיה ורשות המסים שלה הצהירו, שהביטקוין לא שייך להגדרה של "כסף אמיתי" והרווחים בגינו הם ברי מיסוי כ"רכוש" בשיעור של 25%.

ראשונים לדווח: מכה נוספת ללגיטימיות של הביטקוין - נורבגיה, המדינה העשירה בסקנדינביה, איננה מכירה בביטקוין כמטבע לגיטימי. בכך היא מצטרפת, למשל לסין, תאילנד, גרמניה, צרפת והרגולטור הבנקאי של של האיחוד האירופי. מנהל רשות המסים הנורבגית הצהיר, שהביטקוין הוא לא כסף, אלא "רכוש", ולכן יוטל על רווחים ממנו מס בשיעור של 25%.

החוק החדש  יהיה משמעותי ביותר עבור הנורבגי Kristoffer Koch, שהשקעתו ב-2009 בביטקוין בערך של 27 דולרים הניבה 886,600 דולרים באוקטובר.

ממשלת נורבגיה הודיעה, שתעבוד עם מדינות נוספות בנושא. ראוי להזכיר, שכפי שדיווחנו, רשות המסים בישראל הקימה צוות לבדיקת נושא המיסוי על הביטקוין, שיבדוק את הנושא גם מול מדינות אחרות. מסתבר, שהוא ימצא בצורה הולכת וגוברת מדינות, שאינן מכירות בביטקוין כמטבע זר אלא כרכוש הדורש מיסוי גבוה יותר.

להמתקת הגלולה המרה: אינפוגרפיה מדהימה ומאירת עיניים על ההיסטורייה של הביטקוין מיום היוולדו ועד הלום מצויה - כאן ומומלצת מאד לצפייה.

עדכון 17:13: הכלכלן הראשי של גוגל - Hal Varian אמר היום, שהוא "לא במיוחד אופטימי" לגבי עתיד הביטקוין.

a senior official of internet giant Google today said he was not particularly optimistic about the future of the digital  
currency

It (bitcoin) is partly a medium of transaction, a medium of exchange, Google Chief Economist Hal Varian said 
 
 



 
 
Bookmark and Share