Telecom News - הסכם קיבוצי בין פלאפון וההסתדרות מעגן תנאי העסקת 3,000 עובדי פלאפון

הסכם קיבוצי בין פלאפון וההסתדרות מעגן תנאי העסקת 3,000 עובדי פלאפון

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הסכם קיבוצי בין פלאפון וההסתדרות מעגן תנאי העסקת 3,000 עובדי פלאפון
הסכם קיבוצי בין פלאפון וההסתדרות מעגן את תנאי העסקת 3,000 עובדי פלאפון
מאת: מערכת Telecom News, 17.12.13, 12:08פלאפון
 
לאחר משא ומתן אינטנסיבי, שנמשך מאז ינואר 2013, נחתם היום הסכם קיבוצי בין הנהלת פלאפון, ועד העובדים וההסתדרות. 
 
הנהלת פלאפון, ועד העובדים וההסתדרות הודיעו היום (ג') על חתימת הסכם קיבוצי המעגן את תנאי העסקתם של כ-3,000 עובדי החברה. לאחר משא ומתן שנמשך מינואר 2013. 
 
במסגרת ההסכם הגיעו הצדדים להסכמות הבאות:

קביעות: כל עובדי החברה, למעט 160 עובדים ומנהלים עליהם ההסכם אינו חל, יקבלו מעמד של עובד קבוע לאחר 3 שנות ותק. עובדים חדשים, שיקלטו לחברה, יקבלו קביעות לאחר 4 שנות ותק.
 
פרישה מרצון: בימים אלו הסתיים תהליך פרישה מרצון, במסגרתו פרשו מהחברה כ-170 עובדים קבועים בתנאים משופרים. תהליך הפרישה מרצון נעשה בהסכמת ועד העובדים וההסתדרות.
 
ביצוע התייעלות עתידית: ההסכם יאפשר לחברה להמשיך ולהתייעל ולהתאים את עצמה לשינויים בענף. במסגרת ההסכם נקבעה כמות עובדים קבועים, שהחברה יכולה לסיים את העסקתם וזאת בהתאם לצרכי החברה וכחלק מההתאמות למציאות העסקית.
 
תוספות שכר: עובדים בעלי ותק של שנתיים ויותר יקבלו תוספת ראשונית ממוצעת של 6.5% בהתאם לרמת השכר שלהם והוותק שלהם. (מהווה העלאת שכר של 4.7% מתוך שכרם של כלל עובדי החברה). בשנים הבאות סוכם על העלאת שכר לעובדים בוותק של מעל שנה בשיעור ממוצע של 3.1% (מהווה העלאת שכר של 2.8% מתוך שכרם של כלל עובדי החברה).
 
מענק חתימה חד פעמי: העובדים יקבלו תשלום חד פעמי בעת החתימה, במדרגות על פי ותק, שינוע בין 500 ש"ח ל-13,000 ש"ח לעובד. המענק הוא רטרואקטיבי לשנת 2013.

בנוסף, הוסכם על הטבות כגון הגדלת תקציבי הרווחה, הגדלת שיעור ההפקדות לפנסיה והשתתפות בגני ילדים ובקייטנות.
 
גיל שרון, מנכ"ל פלאפון: "אני מברך על הסכם העבודה החדש, המבוסס על שותפות והבנת צרכי הארגון. ההסכם מאפשר שיפור תנאים לעובדים, תוך שמירה על גמישות ניהולית ושימור חוסנה התחרותי על החברה. ברצוני להודות להסתדרות ולוועד העובדים בראשות ברק לוי וסגנו איתמר אביטן, שניהלו מו"מ אחראי ושקול". 
 
צילום: אלירן אביטל
חתימת הסכם פלאפון-הסתדרות



 
 
Bookmark and Share