Telecom News - OECD: באפלקציות בחינם לאנדרואיד משלמים ביוקר בגלל הפגיעה בפרטיות

OECD: באפלקציות בחינם לאנדרואיד משלמים ביוקר בגלל הפגיעה בפרטיות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> OECD: באפלקציות בחינם לאנדרואיד משלמים ביוקר בגלל הפגיעה בפרטיות
דו"ח OECD: באפליקציות בחינם לאנדרואיד משלמים ביוקר בגלל הפגיעה בפרטיות 
מאת: מערכת Telecom News, 18.12.13, 23:50OECD

ראשונים לדווח: ה-OECD פרסם דו"ח מחקר בנושא The App Economy, ולאור הממצאים הוא חושש, שהחדירה לפרטיות במיוחד באפליקציות בחינם היא עניין לדאגה לא רק של המשתמשים אלא עלולה להשפיע על כלכלת האפליקציות עצמן.

ה-OECD פרסם דו"ח מחקר מפורט ביותר המתפרס עפ"נ 56 עמודים, של ממצאים, גרפים וטבלאות בנושא כלכלת האפליקציות. הדו"ח עוסק באפליקציות לאנדרואיד מחנות Google Play.

בין היתר, הוא עוסק בהרשאות הנדרשות באפליקציות המורדות ע"י המשתמשים. נבדקו הרשאות הנדרשות ע"י האפליקציות הפופולריות של אנדרואיד בחינם ובתשלום בגוגל פליי. מתוך 134 הרשאות, שאותן יכולה אפליקציה לבקש, הממוצע הנדרש היה 12. אך יש הבדל עצום בין אפליקציות בחינם לאפליקציות בתשלום. האפליקציות בחינם דורשות הרבה יותר נתוני משתמש בכל קטגוריה חוץ מאחת. להלן תרשים מאתר qz.com המתאר את ההבדל:

תרשים השוואה בין אפליקציות בחינם לאפליקציות בתשלום
כפי שניתן לראות בתרשים, מחצית מהאפליקציות בחינם דורשות גישה למידע אישי - Personal Information, כמו היסטוריית גלישה, נתוני קשר, פרטים אישיים וכד', בעוד שאפליקציות בתשלום בכלל לא דורשות מידע כזה.  זאת מאחר, שהמודל העסקי של אפליקציות בתשלום מתבסס כולו על תשלום עבור האפליקציה עצמה ולא על פרסומות מותאמות-אישית או על קניות בתוך האפליקציה, שדורשות מידע על המשתמש.  

הדו"ח גם מצא פערים כשהשווה אפליקציות דומות. אפליקציית פייסבוק באנדרואיד מבקשת 19 הרשאות בעוד שאפליקציית גוגל+ מבקשת 44 הרשאות. המשחק החינמי  Rage of Bahamut מבקש 17 הרשאות בעוד שהמשחק בתשלום Minecraft - Pocket Edition מבקש רק 3 הרשאות.

כל אלה הם לא רק עניין לדאגה אצל המשתמשים. ה-OECD חושש, שזה ישפיע על כלכלת שוק האפליקציות עצמו. זאת מאחר, שדו"ח בארה"ב של PEW מצא, שיותר ממחצית האמריקאים המשתמשים באפליקציות החליטו בנקודה מסוימת לא להוריד אפליקציה כאשר גילו, שהיא דורשת יותר מדי הרשאות הפוגעות בפרטיות שלהם. נושא הפרטיות הולך ונעשה יותר ויותר חשוב למשתמשים.

לקריאת הדו"ח המלא של ה-OECD המכיל הדגמות בגרפים ובתרשימים: The App Economy, OECD Digital Economy Papers, No. 230 - כאן.



 
 
Bookmark and Share