Telecom News - הטרנדים העכשוויים בקרב משתמשי הסלולרי בעידן הדור הרביעי

הטרנדים העכשוויים בקרב משתמשי הסלולרי בעידן הדור הרביעי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> הטרנדים העכשוויים בקרב משתמשי הסלולרי בעידן הדור הרביעי
מחקר של Deloitte בשם: The State of the Global Consumer מציג את דפוסי ההתנהגות והשימוש של לקוחות רשתות הסלולר (לרבות LTE שנפוץ כיום בעולם). המחקר חושף, שה- LTE הוא נקודת המעבר של המשתמשים באינטרנט הקווי אל האינטרנט הסלולרי. 
מאת: מערכת Telecom News, 21.12.13, 19:15דלויט

חברת Deloitte המיוצגת בישראל ע"י "דלויט בריטמן אלמגור זוהר", פרסמה את המחקר השנתי, שהיה השנה הגדול מכל הדוחות, שנעשו בתחום המובייל על ידה. מחקר העוסק בטרנדים העכשוויים של צרכני עולם הסלולר. המחקר המלא מצוי כאן למתעניינים. הוא מקיף 20 מדינות עם מעל ל-36 אלף צרכנים, שעלו במדגם ושענו על השאלונים המקוונים. 

המחקר כולל את ניתוח נתוני 4 המגמות העיקריות בעולם הנייד:

א. גידול משמעותי ב-Data Traffic סלולרי והמעבר של הצרכנים לשימוש בכמה מכשירים ניידים (לכל צרכן). ברוב המדינות נמצא, שיש כבר בידי הצרכנים מעל ל-5 מכשירים מסוגים שונים (טאבלטים, סמארטפונים, מחשבים ניידים, ועוד) בו זמנית. 

ב. גם בגילאים הלא הצעירים, אלו המכונים Baby Boomers (אלו שנולדו מייד אחרי תום מלחמת העולם השנייה, כיום הם בני 60 פלוס) - קיימת אותה תופעה והם הפכו לגולשים בסמארטפונים, בדיוק כמו בגילאים הצעירים.

תוצאה נלווית לתופעה זו: המעבר לגלישה במכשירים הניידים העביר את בעיית האבטחה מהמחשבים הנייחים אל המכשירים הניידים. 

ג. המעבר ל- LTE קידם את תופעת הרשתות השיתופיות (שיתוף רשתות בין ספקים), בעיקר את השיתוף עם רשתות WiFi. ספקי הסלולר פורסים ובכמויות רשתות של "אנטנות קטנות" תחת השמות של Micro, Pico, Femtocell. 

ד. עולם המסרים המיידייים נמצא בשינוי משמעותי: זניחת ה-SMS ומעבר לאפליקציות מסרים מיידיות. כל עולם ה- IM (ר"ת: Instant Messaging) נמצא במהפכה ובתזזית רצינית. ספקיות הסלולר הפסידו במהלך 2013 כ-32 מיליארד SMS משום שהמשתמשים עברו לאפליקציות IM. אפליקציית ה-IM הכי פופולרית היא WhatsApp, אבל יש מדינות שבהן נעשה שימוש נרחב באפליקציות אחרות דוגמת: QQ, בלקברי, LINE ו-Kakao Talk. 
המחקר של דלויט
המחקר של Delotte מצביע על כך, שלקוחות הדור הרביעי -LTE די מרוצים מרמת הרשת ואיכות הגלישה. כך, שספקיות הסלולר יכולות להיות מרוצות מכך, שהן עברו ל-LTE (בכל העולם, חוץ מישראל, שבה לא שמעו על המושג LTE...). שביעות הרצון מה-LTE הביאה את המשתמשים להשתמש באינטרנט הסלולרי בכל מקום, גם בבית, מה שמייתר אצל חלק מהצרכנים את הצורך באינטרנט קווי.

אפשרות נוספת וחלופית: המחקר מציף את הצורך ב-Internet Sharing. דהיינו: לבצע "איזון עומסים" בין האינטרנט הקווי לאינטרנט הסלולרי, כתלות בדפוסי השימוש ובשעות היום. יש כבר ספקיות סלולר (כפי שהצגנו כאן בסעיף ה', בשיחתנו עם מנכ"ל דויטשה טלקום), שהחלו לבצע "איזון עומסים" בגישת ה-Internet Sharing, בין האינטרנט הקווי לאינטרנט הסלולרי, כדי לענות על השינוי בדפוסי ההתנהגות של הצרכנים בשימוש באינטרנט. 
 
הכמיהה לאפליקציות סלולריות



 
 
Bookmark and Share