Telecom News - חשיפת פעילי קהילת ביטקוין ישראל

חשיפת פעילי קהילת ביטקוין ישראל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> חשיפת פעילי קהילת ביטקוין ישראל
פעילי קהילת הביטקוין בישראל נחשפו הערב באירוע רב משתתפים בבית גוגל בת"א. לא יהיה זה מפתיע לגלות, שכמעט מחצית מהיזמים והמפתחים בתחום הביטקוין מגיעים מ- 8200. מהפכה כלכלית וחברתית אדירה בתחילת דרכה. 
מאת: אבי וייס, 22.12.13, 23:30מני רוזנפלד

בלעדי: ביום 22.12.13 בבית גוגל בת"א התכנסו מאות מחברי קהילת ואיגוד ביטקוין ישראל, ביוזמתו של מני רוזנפלד (בתמונה), הרוח הפעילה מאחורי קהילת ביטקוין ישראל, עם כמה חברים מאוד מסורים, שנחשפים כאן לראשונה, באירוע הגדול של הקהילה המונה מעל 2,600 איש. באירוע נחשפו 33 פעילים מרכזיים של עולם הביטקוין הישראלי, רובם יזמים צעירים ומפתחים ונחשפו הפעילויות והמיזמים החדשים ביותר הקיימים בישראל בתחום הביטקוין.

מני רוזנפלד: "הביטקוין זו טכנולוגיה מדהימה המביאה את הכלכלה למאה ה-21. אולם, הביטקוין הוא רק הבסיס. מה שקובע לאן זה יתפתח אלו הם האנשים. יש כאן אנשים מצוינים, שחוקרים, מפתחים, סוחרים ומובילים את עולם הביטקוין קדימה. אגב, שירתתי כסמ"ח קשר בתותחנים - יש בקהילה לא מעט שמגיעים מ-8200, אני לא...

הכרתי את הביטקוין במרץ 2011, עבדתי אז בחברת סטארטאפ, שעסקה בניתוח נתוני אתרים.מאז התחלתי להיות פעיל בארץ ובעולם בתחום הביטקוין. פיתחתי שיטת תגמול וכתבתי מאמרים מקצועיים בתחום. באפריל 2011 הקמתי את שירות המרת הביטקוין הראשון בארץ.

באוגוסט 2011 אירגנתי את המפגש הראשון של פורום ביטקוין ישראל. למפגש הראשון הגיעו 3 אנשים. כיום, לכל מפגש מגיעים מאות אנשים. צמחנו בצורה מאוד מרשימה, גם בהשוואה לכל פורום אחר בישראל. באוגוסט 2013 התחלתי ביחד עם השותפים למהלכים שלי, בהליך של רישום איגוד הביטקוין הישראלי ברשם העמותות". 
רון גרוס
רון גרוס (בתמונה משמאל): "גיליתי את הביטקוין במקביל למני במרץ 2011 והייתי שותף למפגש הראשון, שדיווח עליו מני, שבו היינו 3 אנשים, כאשר משם זה התחיל. מאז, אני מלווה את הפעילות בשותפות הדוקה עם מני. בתחילת הדרך ניסינו לרתום את המערכת הבנקאית לנושא, אבל זה טרם צלח. אני עצמי פיתחתי את Bitblu - להשקעות בביטקוין ובנכסים דיגיטליים אחרים. בחודשים האחרונים אני מעורב חזק בתחום המאסטרקוין, אני בין המייסדים של המאסטרקוין, שזה 'מטבע על', ואני מכסה את הפעילות של מאסטרקוין בישראל. ביחד עם מני אנו מקימים את איגוד הביטקוין הישראלי, כשבאיגוד אני אתמקד בנושאי השקיפות ונושא הקשר עם ארגונים מקבילים ברחבי העולם".

נימרוד להבי: "יש לי חברת פיתוח תוכנה. יזמתי את גיק-קוין והקמתי את פלטפורמת פרוקסי-קוין. כעת אני עובד על מיזם חדש בתחום הביטקוין, מיזם שאחשוף די בקרוב".

AB: "הקמתי את אתר הקהילה באינטרנט ואת אתר ה-WiKi של הקהילה. כעת אני חלק מצוות הקמת האיגוד. אני מחזיק ומפתח תשתיות IT ולכן אני מייעץ ועוזר לחברות בעולם הביטקוין להקים תשתיות, בעיקר על בסיס הלינוקס". 

יונתן רואש: "רציתי להקים עסק המטפל בביטקוין במסגרת הרגולציה הקיימת. אנו כבר 5 אנשים, שמפעילים את Bitsofgold, אתר צ'יינג' לכל דבר, באישור משרד האוצר. אנו עובדים גם עם בנק לאומי ועם GMT, כדי לאפשר קבלת ומסירת מזומן ללקוחות. אנו בצמיחה מאוד גדולה בחודשים האחרונים. התחלנו לאחרונה בשת"פ עם Open-Rest (ספר האוכל) והשקנו מסעדות המקבלות ביטקוין ככלי תשלום וזה ילך ויתפשט בעולם המסעדות, יש כרגע התחייבות של כ-300 מסעדות". 

שאול כפיר: "אני מנהל הפיתוח של Bitsofgold ואני מתמחה בתחומי אבטחת המידע וממשקים עם הבנקים. אני חבר בצוות קריפטוגרפיה העוסק בתחום הזירו-קוין במסגרת Scipr-Lab, שזו מסגרת מחקר אקדמית של MIT, הטכניון ואוניברסיטת תל-אביב". 

אלי סקלאר: "אני מתרכז באספקטים העולמיים של הביטקוין. הקמתי כמה פרויקטים, אחד מהם הוא ארנק בטוח, שעדיין בפיתוח. הקמתי את קהילת הביטקוין בפייסבוק, ביחד עם פעילי הקהילה, וכעת יש בקהילה הזו, נכון להיום, מעל ל- 2,600 איש, שמאוד פעילים במסגרת הפייסבוק".

ברק בן עזר: "אני יזם טכנולוגי, יש לי סטארטאפ לביטקוין בשם נימה שטרם נחשף, שמאפשר לאנשים להתעסק בפרוטוקולים שמאחורי הביטקוין".

גיל אסייאג: "יש לי עסק של אלגוטרייד למסחר רגיל. במקביל עסקתי בצ'יינג לביטקוין, שסגרתי אותו. פיתחתי ארנק וכעת אני מפתח שני פרויקטים: א. אפליקציה למובייל העוזרת להחליף כסף פיאט מול ביטקוין. ב. מחשב זעיר המחלף ארנק נייר, מכשיר המאפשר בעצם להדפיס ארנקי נייר". 
אריאל הורוביץ
אריאל הורוביץ (בתמונה משמאל): "יזמתי את Alefbit, כמקור המידע העיקרי בישראל לעולם הביטקוין. המדריך שפרסמתי, הוא מדריך ראשון בעברית, שנועד לתת מענה בשפה מובנת לשוק הזה, שהולך וגדל מול עיננו. למרות שלא מדובר בשוק ענק הוא כבר יותר גדול מהשוק של מטבעות זרים רבים שיש בארץ ובעולם. הקהילה שלנו היא אחת הקהילות החזקות בעולם".

עידו בן טוב: "אני סטודנט לתואר שלישי בטכניון. עוסק בסיבוכיות וקריפטוגרפיה. פרסמתי כבר כמה מאמרים בתחום. מתעניין, בין היתר, בארנקים אלטרנטיביים".

אייל הרצוג: "יזמתי כמה סטארטאפים. אני מאמין, שהגיעה העת לסיים את המונופול של המטבע, לאפשר תחרות של מטבע, דבר שניתן להיעשות רק בעולם הפתוח של האינטרנט. לפני כשנה וחצי התחלתי עם סטארטאפ בשם AppCoin המאפשר לכל אחד ליצור מטבעות וליצור תחרות במטבעות".

אלי בז'רנו: "אני מנכ"ל Bit2c - זירת מסחר לביטקוין. אחרי שנפגעתי במפולת של 2008 חיפשתי פתרון לעוולות של השוק הפיננסי. במרץ 2011 נתקלתי בביטקוין, אבל רק ביולי 2012 שוכנעתי, שזה דבר רציני ואלטרנטיבה מעשית למערכת הפיננסית הקיימת. לכן, הקמתי פלטפורמה בעברית מלאה לשוק הישראלי".
עופר רותם
עופר רותם (בתמונה משמאל): "אני מפתח ווב, משקיע בנדל"ן ובמטבעות קריפטוגרפיים, אני חבר באיגוד המאסטרקוין, והקמתי במקביל את Bitli.st, שזו פלטפורמה לסטארטאפים בתחילת דרכם בעולם הביטקוין".

ד"ר אביב זוהר: "אני מדען מחשב וחוקר באוניברסיטה העברית. התחלתי לעסוק בביטקוין בארה"ב וכשעברתי לירושלים ראיתי, שאנשי המחשב לא מכירים את הביטקוין ולכן התחלתי ללמד את הפרוטוקול הזה באוניברסיטה. אני עוסק בעיקר במחקרים בתחומים של מגבלות הביטקוין. להערכתי, זו המהפכה הכלכלית הגדולה ביותר מאז המצאת כרטיס האשראי".

אלירן צח: "יזמתי את Bitgo, למסחר בביטקוין. הכלכלה הקיימת מבוססת עבר נראתה לי פגומה. לכן, אני מאמין, שזו המהפכה ואני חייב להיות חלק ממנה. לכן, החלטתי לעסוק בסחר בינלאומי של המטבע. אני חלפן די גדול בישראל וגם עם חו"ל. החלטנו לפתח מערכת סליקה, שניתן להטמיע אותה בעסקים בישראל והתחלנו כבר בתהליך הזה בעסקים ממשיים". 

דימה ליאחוביצקי: "אני מנכ"ל Bitgo. אני עוסק כיום בפעילות רגולטורית כדי להפוך את הביטקוין לנגיש לחברה הישראלית".
מורן שקד
מורן שקד (בתמונה משמאל): "יזמתי את Buytheway. אני מגיעה לביטקוין מאירוע האקתון, ששם נולדה אפליקציית ה- Buytheway. זו אפליקציה חברתית לביטקוין. אני גם יזמתי ופעילה בפורום הנקרא 'מיס ביטקוין', לעידוד הצטרפות נשים לעולם הביטקוין ולקהילת הביטקוין. יש לנו פעילות מאוד מגוונת, שאני יוזמת". 

אייל (יונה) שגב: "פתחתי מקום הנקרא השגרירות -  שגרירות ביטקוין (Bit Embassy), שזה מעין שגרירות למפגשים של עולם הביטקוין. אנו מספקים את המקום הפיזי למפגשים פנים אל פנים של חברי הקהילה וסטארטאפיסטים. אנו בשלבי יציקת תוכן לשגרירות וליוזמה שלנו". 

גיתי זך: "אני חלק מצוות השגרירות לביטקוין. אני יזם בתחום הקריפטוגרפיה של המטבעות. אני מאמין, שאנו חלק ממהפכה ואני יוזם ועוזר להקים ארגון גג לכל מי שמפתח בקריפטוגרפיה". 

פרופ' אלי בן ששון: "אני פרופ' למדעי המחשב בטכניון. הקמתי ביחד עם פרופ' ערן טרומר את Scipr-Lab. אנו מממשים סט של טכנולוגיות בתחום עולם הביטקוין. חברנו לצוות זירו-קוין ונפרסם בקרוב את זירו-קאש, שזו מערכת מעל הביטקוין, בקוד פתוח. אני עוסק בעיקר בצד המחקרי של התחום ומפתח אותו".

גיא כורם: "נחשפתי לביטקוין ב- 2011. אני מנכ"ל של חברה לכריית ביטקוין בארץ. ההתמחויות שלי הם בתחום כריית הביטקוין". 

שוקי אהרונוביץ': "הקמתי את קבוצת היזמות לביטקוין. יזמתי את ההאקתון הראשון לביטקוין. אני מקים כעת ספידייטים לביטקוין".

יוני יחזקאל: "אני מפתח תוכנה ופיתחתי כמה כלים, למשל תוסף לכרום, בקוד פתוח".
יהונתן קלינגר
עו"ד יהונתן קלינגר (בתמונה משמאל): "אני עורך דין בעולם ההיי-טק. אני מלווה סטארטאפים וכמה מיזמים בתחום הביטקוין ואני גם מייעץ לאיגוד הביטקוין".

דוד רוזנטל: "אני פעיל בקהילת הביטקוין ובניתי מכשיר לכריית ביטקוין".

יקיר רטנר: "אני מתכוון לפתח בשגרירות את 'שידורי השגרירות' כולל שידורי טלוויזיה על הכלכלה החדשה,  שיועברו באינטרנט. אני מאמין, שהביטקוין ישנה את העולם ואני מאמין בקהילה המתפתחת הזו".

ניב זינגר: "אני אחד מהמייסדים של חברת Tracx העוסקת בעולם הביג-דאטה. אני עוזר לסטארטאפים ועוסק בכמה מיזמים. אני ממייסדי סאטושי-סקוואר בשת"פ השגרירות. אני הנציג הישראלי של ביט-אנג'לס  - BitAngels למשקיעים המחפשים להשקיע במיזמים של הביטקוין". 

ערן שיר: "ביחד עם אדן שוחט אנו מנהלים את אלף - Aleph.vc, מערכת העוזרת ומקדמת השקעות בעולם המיזמים לביטקוין".

אופיר בייגל: "יזמתי בלוגים, כשהבלוג החדש שלי הוא 99coins, שיעלה בקרוב לאוויר. אני עוסק בעיקר בתחום השיווק של הביטקוין".

אדם פרלו: "יזמתי את פלסטיקוין ואחר כך את סייפ-בין, ואני מפתח עוד כלים פיננסיים. הקמתי את ארגון הסטודנטים במיאמי לביטקוין ואני מארגן שם מפגשים".

עו"ד ליבי קורן: "אני עורכת דין ורואת חשבון בארנסט אנד יאנג, הקמנו צוות נישה לביטקוין, כדי לייעץ לסטארטאפים ויזמים בכל התחומים הנוגעים לביטקוין".

יוני אסיא: "אני מנכ"ל eToro העוסק בהשקעות בגישת חכמת ההמון בעולם האינטרנט. אני עוזר לקידום קהילת הביטקוין באינטרנט".

בתמונה: מורן שקד קוראת לכל הנשים המתעניינות בנושא או רוצות ללמוד על הנושא להצטרף אליה לקהילת "מיס ביטקוין" (ניתן לפנות אליה גם בדוא"ל): 
מורן שקד

 



 
 
Bookmark and Share