Telecom News - YES לא מחכה ופורצת קדימה עם שירות IPTV/OTT על כל מכשיר נייד

YES לא מחכה ופורצת קדימה עם שירות IPTV/OTT על כל מכשיר נייד

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> YES לא מחכה ופורצת קדימה עם שירות IPTV/OTT על כל מכשיר נייד
ההתמהמהות של שר התקשורת (גלעד ארדן) לקבוע מדיניות ל-IPTV/OTT הובילה את YES לפרוץ קדימה עם שירות חדשני בשם yes.Go המעביר את התכנים של הממיר הביתי לסמארטפונים ולטאבלטים באשר הם (על רשתות סלולר או WiFi). כעת השירות החדש מצוי בניסוי בקרב העובדים ובתוך מספר חודשים יושק לכלל הלקוחות.
מאת: אבי וייס, 23.12.13. 12:00YES

בעוד משרד התקשורת לא מצליח להגיע להחלטה מה הרגולציה, שאמורה להיות על OTT\IPTV והשר גלעד ארדן ממנה ועדה נוספת לדון בנושא, פורצת חברת YES קדימה עם שירות כזה לכל לקוח. פרטי ההודעה המלאה של YES מצויים בהמשך. אין ספק, שהמהלך של YES מפר את האיזון של השוק ומצעיד אותה הרחק לפני מתחרותיה (גם המתחרות, שחשבו להיכנס לתחום, דוגמת קבוצות סלקום ופרטנר), בגלל הצורך בהשקעות ניכרות בטכנולוגיות המאפשרות את השירות המשולב של צפייה בטלוויזיה בבית ועל כל מסך נייד, בכל מקום ועל כל רשת. 

ההיסוסים של הממונה על ההגבלים העסקיים לאשר את מיזוג בזק-YES נראים מגוחכים ולא רלבנטיים להתקדמות הרבה בתחום ה- OTT\IPTV, על רקע "מהפכת הסלולר". כמובן, שהמהפכה הזו יכולה לשקוע ולהתנוון בישראל, אם התכנית של השר גלעד ארדן לחסל את התחרות בסלולר ולצמצם באופן דרסטי את האנטנות במדינה- תצא לפועל. ממילא אי אפשר כעת לפרוס בישראל אנטנות חדשות מכל סוג, לאור ההחלטה האחרונה של היועץ המשפטי לממשלה. כך, שלמשתמשי yes.Go צפויים בעתיד קשיי גלישה בבואם לממש את השירות החדש הזה. 

הרעיון מאחורי השירות החדש של YES כבר פרץ לשוק הטלוויזיה לפני כעשור, בארה"ב, עם השירות של Sling, שמעביר את שידורי הטלוויזיה מהבית על רשת האינטרנט אל כל מכשיר קצה נייד הקיים בידי המשתמשים ברחבי העולם. אולם, זה היה רק שלב ראשון של המהפכה הטלוויזיונית הניידת, משום, שלחברות שידורים דוגמת YES, יש יכולת לממש את השירות הזה בצורה הרבה יותר איכותית ונגישה לכל הלקוחות באשר הם, עם מכשירי הקצה הניידים שלהם. YES נעזרה כאן בכמה פיתוחים של חברות הזנק ישראליות דוגמת TVinci, דיסקרטיקס, NDS ועוד, וזו גאווה על שירות חדש, שכמעט כולו "כחול לבן".

בשולי ההכרזה אפשר לציין שיש "חור רגולטורי" בשירות החדש, שכן ל- YES יש היתר רגולטורי להעביר VOD (בלבד) ורק על רשת ה- ADSL של בזק, כאמור במסמך המדיניות של משרד התקשורת. כעת, YES תעביר לא רק VOD על רשתות הסלולר של כל חברות הסלולר, אלא את כל התכנים שלה. אני מאמין שמועצת הכבלים והלוויין תוכל לתקן (באישור השר) את המדיניות המגבילה הזו לגבי YES. 

הכרזת חברת YES:

yesGO מאפשר צפייה בלייב בעשרות ערוצי טלוויזיה ובאלפי תכני VOD ישירות משידורי הערוצים ומה-VOD של yes בכל מקום, בכל זמן ובכל מכשיר תומך. במהלך ההשקה השירות יוצע חינם לכל לקוחות yes VOD.
 
חברת yes חושפת היום מהלך פורץ דרך בעולם הטלוויזיה- yesGO, שמאפשר לצפות בעשרות ערוצי טלוויזיה ובאלפי תכני VOD - ישירות משידורי הערוצים שלyes  בכל מקום ובכל זמן, באמצעות הטאבלט, הנייד או בכל מכשיר התומך בשירות.
 
המהלך, שפותח במשך שנתיים, בעלות של כ-50 מיליוני ש"ח, מציב אתyes  בקדמת הטכנולוגיה לטובת חוויית צפייה עשירה, ששמה את החברה בחוד החנית של תעשיית הטלוויזיה העולמית.
 
באמצעות השירות החדש, יוכלו לקוחות yes לצפות בעשרות רבות של ערוצי yes בהם 5 ערוצי הסרטים של החברה (yes 1,2,3,4,5), ערוצי הסדרות (yes Drama, yes Oh, yes Action, yes Comedy יס דוקו), ערוצי ילדים, ערוצי ספורט, ערוצי lifestyle , ובתכני ספריית  ה- VOD של yes  בכל המכשירים הנלווים התומכים, בכל מקום ובכל זמן, כולל אלפי התכנים החינמיים.
השירות יושק במגוון רחב של מכשירים, בהם:
  • מחשבי PC ומחשבי MAC
  • iPAD מבית Apple ומגוון טאבלטים נבחרים בסביבת אנדרואיד.
  • מכשירי iPhone מגרסת iPhone 4  ומעלה ומגוון סמארטפונים מובילים בסביבת אנדרואיד,  כולל סמסונג s2, s3, s4
  • iPod touch
בהמשך יורחב השירות גם למכשירים תומכים נוספים.
 
במסגרת השירות החדש, יקבלו הצופים עדכונים בזמן אמת על השידורים הפופולריים והמעניינים בלוח השידורים ומ-VOD. זאת, באמצעות מערכת עדכונים המזהה מגמות צפייה ועליה בדפוסי הצריכה וממליצה בהתאם לרייטינג המצרפי. בנוסף, הצופים יוכלו להתחבר לחשבון ה-facebook שלהם ולצפות במה החברים שלהם צופים, ולשתף חברים בדירוג, תגובות והמלצות על תוכן. yesGo מכיל מערכת המלצות פרסונלית המבוססת על מערכת Comass של חברת viaccess-Orca, שממליצה לצופה תכנים רלוונטיים המתאימים לטעמו האישי. זאת, על בסיס הרגלי הצפייה שלו.

את האינטגרציה הכוללת של השירות הובילה חברת Cisco ואת פיתוח ה-Frontend הובילה חברת TVinci הישראלית. הפתרון המלא משלב את מיטב היכולות המתקדמות ביותר הנמצאות כיום בעולם מבית Cisco, TVinci, Pilat, Discretix, NetCracker, Microsoft, Convergis ועוד.

בימים אלה יוצאת yes בניסוי עובדים לשירות, ובתוך מספר חודשים בודדים יושק השירות לכלל הלקוחות. ההצטרפות לשירות תהיה בשירות עצמי מלא באמצעות הורדת אפליקציה מה- Appstore או Google Play ובאמצעות אתר החברה - כאן.

במהלך ההשקה יינתן השירות חינם לכל לקוחות ה-VOD של yes (ללקוחות, שאינם לקוחות ה-VOD, מחיר השירות יהיה 19.90 ₪ לחודש). כל בית אב יקבל אפשרות לחבר לשירות עד 2 מכשירים ניידים ויכולת להשתמש במכשיר אחד נייד בו זמנית במקביל לשימוש בטלוויזיה הביתית. 

רון אילון, מנכ"ל yes: "השקת yesGO שמה את yes בחזית הטכנולוגית של הטלוויזיה הרב- ערוצית, ומאפשרת לחברה להמשיך ולהוביל את חווית הצפייה המתקדמת והטובה ביותר בישראל. מדובר במהלך יוצא דופן, מורכב ומתקדם, שבפיתוחו הושקעו שנתיים, והוא נותן ערך מוסף עצום ללקוחות, שיוכלו לראות טלוויזיה בכל מקום, בכל עת, ובכל מכשיר".

אורי גל, סמנכ"ל השיווק של yes: "החברה מציגה היום קפיצת מדרגה משמעותית בחוויית הצפייה ובהצעת השירות ללקוחותיה. במחקרי הצרכנים אנו עדים לשינויים במגמות הצפייה, ואנו גאים, שפעם אחר פעם אנו משיקים מוצרים העונים באופן מלא על התמורות בצרכי לקוחותינו  ומציבים את yes בחזית הטכנולוגיה והקדמה".

איציק אליקים, סמנכ"ל ההנדסה של yes: "מדובר במהלך אינטגרציה העושה שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם של העברת שידורים מוצפנים על רשת האינטרנט ועל רשת ה- 3G, והוא אחד המורכבים והגדולים, שעשו חברות מדיה בשנים האחרונות. אנחנו גאים לעמוד בסיומו של מהלך כה מורכב כשאנו ערוכים לעתיד עם יכולות מתקדמות, גמישות ושירות המעניק פתרון מצוין ללקוחותינו".
 
המסך הראשי ביס



 
 
Bookmark and Share