Telecom News - לא רק בכריסטמס - תעלומת אתר Bitcoin Grant - הסנטה קלאוס של הביטקוין

לא רק בכריסטמס - תעלומת אתר Bitcoin Grant - הסנטה קלאוס של הביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> לא רק בכריסטמס - תעלומת אתר Bitcoin Grant - הסנטה קלאוס של הביטקוין
לא רק בכריסטמס - תעלומת אתר Bitycoin Grant - הסנטה קלאוס של הביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 25.12.13, 14:42מענק בביטקוין

ראשונים לדווח: אפשר לכנות אותם Bitcoin Santas. הם צצים מדי פעם משום מקום ומעניקים מענקים בביטקוין בצורה אנונימית ללא תנאים לאנשים ופרויקטים ברחבי העולם, בעיקר כאלה הקשורים בביטקוין. 

בחג הכריסטמס, עוסק היום אתר wired בתעלומה ששמה: Bitcoin Grant. זאת, ע"ס חקר האתר ושיחה עם 2 מקבלי מענקים אנונימיים בביטקוין.

בשנה האחרונה קיבל Yifu Guo, בעל חברת Avalon  דוא"ל מאנשים אלמונים, שלא סיפרו לו מי הם או מהיכן הגיעו. הם רק ציינו, שהם שייכים לארגון המכונה "Bitcoin Grant", ובקשו לדעת מה הם תוכניותיו לגבי Avalon. הוא פיקפק אם בכלל לענות. הוא מצא אתר בשם Bitcoin Grant אבל לא היה שם כל מידע מי עומד מאחוריו ואין שם כל דרך ליצור קשר. עם זאת, הוא החליט בסופו של דבר לענות, ושיתף אותם לגבי תוכניותיו ביחס לעתיד של Avalon. לא עבר זמן רב, והוא קיבל מ-Bitcoin Grant מתנה ללא כל תנאי: 10,000 ביטקוין. בעת ההיא היה שוויה של המתנה 100,000 דולרים. זה הספיק לו כדי להמשיך לפתח את הדור הבא של מחשבי כריית הביטקוין של Avalon.

Yifu Guo אומר, שהוא לא יודע מי היו הנדבנים המסתוריים ומדוע הם בחרו דווקא בו למימון הפרויקט שלו. אולם, היכן שהם נמצאים, הם בשליחות לא רק למינוף עולם הביטקוין אלא לקידום של פרויקטים נוספים של תוכנות בקוד-פתוח (שמפתחיהן נותנים את התוכנה בחינם לציבור ולכן זקוקים למימון עבודתם הקשה). אנשי הצללים מאחורי Bitcoin Grant מקדישים את עצמם לסייע לפרויקטים ההולמים את מטרותיהם. הם מממנים, למעשה, בעיקר פרויקטים הקשורים בביטקוין כמו Avalon, אך תומכים גם באחרים.
באתר שלהם יש רשימה קצרה של 8 מקבלי מענקים ביטקוין, אבל אתר Wired טוען שיש הרבה יותר. הרשימה היא כדלקמן:
  • Matt C. - Core Dev - https://github.com/TheBlueMatt
  • Pieter W. - Core Dev - https://github.com/sipa
  • Wladimir L. - Core Dev - https://github.com/laanwj
  • Avalon - ASIC - http://avalon-asic.com
  • Bitfury - ASIC - http://bitfury.org
  • Thomas V. - Electrum - https://github.com/spesmilo/electrum
  • P2Pool - Pool - https://github.com/forrestv/p2pool
  • Replicant - Android - http://replicant.us
מס' 8 ברשימה - Replicant, זו חלופה למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. וברשימה יש רק פרויקטים בקוד פתוח. באתר רשום:
 

 Open source, especially, while righteous in its premise, has long been dogged by financial unsustainability,  We want open source to become central to how we move forward instead of being a hobby or an afterthought

מימון הפרויקטים בביטקוין הוא טבעי כי הוא עצמו פרויקט בקוד פתוח. אולם, אין ספק, שמדובר באנשים, שכרו ביטקוין בשלבים המוקדמים, לפני שכל העולם החל להתעסק בו. הם נתנו 25 ביטקוין (בערך של 16,700 דולרים) לפרויקט המתכוון להשיק כורה ביטקוין בחלל החיצון. הם תמכו גם בפרויקט לארנק ביטקוין השומר מהפסד של ביטקוין עקב בעיות גיבוי והפסקת פעולת המחשב.

במרץ השנה, קיבל גם Mike Hearn מענק ביטקוין. הוא סייע בכתיבת תוכנת P2P- person-to-person ברשת הביטקוין. הוא לא זוכר כמה ביטקוין קיבל, אך הוא מעריך מאד את המענק, וסבור, שיהיה צורך במודל יותר מתוחכם כדי להגיע לשלב הבא של פיתוח תוכנה. זה נושא עתידי, וכרגע, יש להסתפק בקבלת מימון בצורת מענקים אנונימיים.

אתר wired הצליח לאחר מאמצים להגיע לכתובת הדוא"ל הסודית של Bitcoin Grant כדי לשאול אם הם רוצים לספר על הפרויקט שלהם, אך (כצפוי) לא קיבל מענה. כרגע קיימים רק אתר ועדויות של כמה אנשים כמו של Yifu Guo ו-Mike Hearn.

מסתבר, שיש רק כלל בסיסי אחר: אל תחפשו אותם. הם יתקשרו אליכם. כך שאם אתם עוסקים בפרויקט של קוד פתוח (במיוחד פרויקט הקשור בביטקוין) תמשיכו בפרויקט. יתכן, ש-Bitcoin Santas יגיעו לביקור.
 
ביטקוין. צילום: ש. וייס

 



 
 
Bookmark and Share