Telecom News - סטארטאפ חרדי "עבודות לחרדים" הזוכה בתחרות סטארטאפים חרדיים ראשונה

סטארטאפ חרדי "עבודות לחרדים" הזוכה בתחרות סטארטאפים חרדיים ראשונה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סטארטאפ חרדי "עבודות לחרדים" הזוכה בתחרות סטארטאפים חרדיים ראשונה
ראשונים לדווח: הסטארט-אפ CallMe זכה הערב כ"חביב הקהל", בתחרות בה השתתפו 10 סטארטאפים חרדיים ישראלים ועוד 2 סטארטאפים מעורבים (אמריקאים-ישראלים), בתחרות, שהתקיימה בבית מיקרוסופט בהרצליה. העולם היזמי החדש נולד בבני-ברק. סטארטאפים חרדיים הם הדבר הבא בעולם ההיי-טק הישראלי.
מאת: אבי וייס, 25.12.13, 23:25סטארטאפים חרדיים

הערב, יום רביעי 25.12.13, בהשתתפות מאות חרדים, יזמים מקהילת ההיי-טק, מנהלי חברות היי-טק, המדען הראשי, מנכ"ל משרד הכלכלה ועוד, התקיים אירוע ראשון מסוגו בישראל: במה ותחרות של סטארטאפים חרדיים. האירוע התקיים בבית מיקרוסופט בהרצליה בשת"פ בין ארגון קמאטק (ביוזמתו של משה פרידמן שותף ומייסד קמאטק), ארגון קמח, ד"ר יוסי ורדי, החברות מיקרוסופט וסיסקו ובעידוד המשרד לכלכלה והפדרציה היהודית של ניו-יורק (UJA).

האירוע כלל חשיפת  10 סטארטאפים ישראלים חרדיים חדשים וכן יזמי הייטק חרדים אמריקאים הפועלים גם בישראל, ושהקימו סטארטאפים חרדיים אמריקאים-ישראלים (הוצגו  גם 2 סטארטאפים כאלה). בסיום האירוע הוכרז הסטארטאפ (מתוך 10 הסטארטאפים הישראלים שהציגו), שנבחר ע"י צוות שופטים מבכירי קהילת ההיי-טק הישראלית וקרנות הון הסיכון הקיימים כאן, וכן הוכרז הסטארטאפ, שהוא "חביב הקהל", שהשתתף באירוע. הזוכה במקום הראשון קיבל פרס של 10 אלף דולרים מענק מקרן פיטנגו וכן 3 אלף דולרים מענק מ- U-Test. המקום השני והשלישי קיבלו גם הם פרסים כספיים מקרנות הון הסיכון והמשקיעים, שהיו באולם.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח, מיקרוסופט ישראל: "אנו שותפים בקמאטק, כך שהתחום של יזמות חרדית מוכר לנו. אולם, מעולם לא היו באולם אחד כל כך הרבה סטארטאפים חרדיים וזה בהחלט הצלחה גדולה. הייחוד שלנו כעם ישראל זה לא רק העלאת רעיונות אלא הרצון לממש את הרעיונות. אני חושב, ששילוב חרדים בהיי-טק יעזור לנו למלא את החלל החסר בבוגרי מחשב ואנו מברכים על צמיחת הקהילה החרדית המפתחת דברים חדשים לעולם ההיי-טק".

משה פרידמן, שותף ומייסד קמאטק ויזם תחרות הסטארטאפים החרדיים (בתמונה למעלה- במרכז): "לפני כשנתיים פגשתי את ד"ר יוסי ורדי וסיפרתי לו על החשש שלנו ממגע עם קהילת הסטארטאפים החילוניים. יוסי שאל אותי: יש בכלל דבר כזה סטארטאפים חרדיים? את התשובה לשאלה הזו אפשר לראות כאן באולם. יש הרבה וטובים. העולם היזמי החדש נולד בבני-ברק. אנו עובדים בשת"פ מלא עם גורמים ממשלתיים והפרטיים ולהערכתי אנו הקפיצה הבאה בעולם היי-טק הישראלי".

עמית לאנג, מנכ"ל משרד הכלכלה: "היעדים המרכזיים שלנו הם:
1) לשלב בתעסוקה אוכלוסיות, שלא משולבות מספיק בעולם העבודה.  
2) לטפח את העולם הטכנלוגי, לטפח את החדשנות.
שני האתגרים הללו משולבים במה שאנו רואים היום בתחרות הסטארטאפים החרדיים".

הסטארטאפים החרדיים הישראליים שהציגו:

1. CallMe - פלטפורמה לתקשורת "חמה" בזמן אמת בין הגולשים לבין האתר בו הם גולשים. את הסטארטאפ הזה חשפנו לראשונה בעבר כאן
2. iSale - פלטטפורמה מתקדמת לאנשי מכירות ניידים.
3. Linguistic Agents - פלטפורמה להבנת שפה טבעית, עם פתרון חדש לחיפוש קל ומתקדם בשפה טבעית במובייל. את הסטארטאפ הזה חשפנו לראשונה אתמול כאן
4. MVB - פיתחו דיסק-או-קי בשם MVBDisk להעברת קבצים ללא מחשב. את הסטארט-אפ הזה חשפנו לראשונה בעבר כאן
5. Humaney - מחברים בין מידע ואנשים באינטרנט לפי תחומי עניין בזמן אמת.
6. iRideShare - אפליקציה סלולרית לשיתוף נסיעות בין חברים ואנשים הנמצאים בקבוצה חברתית.
7. Project Button - משנים אתר או אפליקציה ע"י יצירת "כפתור שיחה" על המסך, שניתן לגרור אותו על המסך. יכול לשמש לשאלונים ולקניות וליצירת קשר מהיר עם המשתמש וצרכיו.
8. Pojo.me - מערכת לבניית אתרים ועדכונים מבוססת ענן ללא צורך בכל ידע, כולל אתר במובייל.
9. Webbing - בנייה עצמית של רשת חברתית לפי תחומי עניין. את הסטארטאפ הזה חשפנו לראשונה בעבר כאן
10. "עבודות לחרדים" - פורטל נייח ונייד להנגשת עבודות לחרדים. סיפק עד כה עבודה לכ-500 חרדים.

הסטארטאפים החרדיים האמריקאים-ישראלים שהציגו:ויקיסנס
1. VikiSense - פתרון ביומטרי ואבטחתי הכולל זיהוי פנים וזיהוי קול בדיבור, כולל זיהוי תוכן בווידיאו או בתמונה הנלקחת מהסמארטפון. 
2. Vector Photonics - פתרון בתחום ה-Smart Home לתאורה חכמה, יעילה וחסכונית. יוצרים Intelligent Home כחלק מתפיסת ה- Intelli-Tings. 

צוות השופטים המקצועי בחר את 3 המקומות הראשונים:
מקום שלישי: Linguistic Agents
מקום שני: iSale
מקום ראשון: "עבודות לחרדים" המנכ"ל - אביגדור רבינוביץ, בתמונה למעלה  מימין.

במקביל לבחירת השופטים המקצועיים, נערכה הצבעה בקהל שהשתתף באירוע, וחברת הסטארט-אפ מבני ברק - CallMe זכתה במקום ראשון כ"חביבת הקהל". שרי רוט, מנכ"ל CallMe, חברה שזכתה כאמור במקום ראשון כחביבת הקהל ומופיעה בתמונה למטה מימין, עם זיקה אב-צוק מסיסקו ישראל.

שרי רוט עם זיקה אב-צוק


לקריאת כתבה על 6 אפליקציות חדשות שפיתחו סטודנטיות חרדיות - כאן.

תמונה [קרדיט: דפנה גזית]: (מימין לשמאל): חנן לביא, זיקה אב-צוק- מנהלת פיתוח עסקי בסיסקו ישראל, אביגדור רבינוביץ- היזם הזוכה, משה פרידמן- יזם פרויקט קמאטק.
תמונת הזוכים
 



 
 
Bookmark and Share